Import en dan texture kennen we wel, maar deze blijft nooit in je Material Library staan (alleen in "In Model") .
Om de, door Google gemaakte, kleine database uit te breiden heb je de plugin "massmaterialimporter.rb" nodig. Deze is hier: http://rhin.crai.archi.fr/RubyLibraryDepot/plugin_details.php?id=241 gratis te downloaden. Sla het op in de plugin-map van sketchup in programfiles. De hele tutorial is (in het Engels) te lezen in pdf op: http://sketchup.googlegroups.com/web/Batch%20Production%20of%20SKM%20files%20from%20JPGs.pdf?gsc=sUOVZAsAAAAWnpbMzSyY_gKf6RqwKo3FHet is verstandig om de textures die al standaard in "In Model" staan weg te halen (rechtermuisknop-->delete), anders worden deze ook geƫxporteerd.
Kort in het Nederlands:-maak een nieuw skp bestand
-ga naar plugins--> Import Materials
-ga naar de map waar je je jpg's hebt opgeslagen
-klik een willekeurige afbeelding en klik open
-sketchup zal alle jpg's uit die map openen en plaatsen als material in "In Model"
-open de Material Library en ga naar "In Model"
-klik op details zoals in deze afbeelding:

-klik "save collection as.." , afhankelijk van je SU verie kan er ook staan: "save library as.."
-selecteer een map of maak een nieuwe map aan, in deze map zullen de skm's (een sketchup material) uit "In Model" staan
-ga nu naar de map waar je de materials hebt opgeslagen
-ga in een ander venster naar C:\program files\Google\Google Sketchup\Materials
-plaats de zojuist aangemaakte skm's in een van deze mappen of maak een nieuwe map(pen) aan
-herstart Sketchup, nu staan de materials permanent in de Material Library
Hopelijk hebben jullie hier iets aan gehad. Reacties zijn altijd welkom.
SUC6
Groeten, Bart