SketchUpforum http://www.sketchupforum.nl/ |
|
Arcade kast componenten http://www.sketchupforum.nl/arcade-kast-componenten-t2020.html |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Orakel [ 27 maart 2011, 23:07 ] |
Berichttitel: | Arcade kast componenten |
Hoi, Ben er een tijdje uitgeweest qua sketchup!, maar kort geleden weer begonnen. Wilde een nieuwe arcade kast ontwerpen. Je weet wel, zo'n ding die vroeger bij de snackbar stond. Daar gooide je een gulden (ja, ja!) in en speelde je b.v. pacman. Had er al eens zelf eentje gemaakt, maar die is inmiddels ter ziele. Ik wilde deze keer wel een heel goed ontwerp om er (foto) realistische renders van te maken. Toen ik die losse componenten bekeek, dacht ik "waarom ze niet apart modelleren?". Zo gezegd, zo gedaan. Ben nu bezig met de munteenheid (accepteert alleen euro's trouwens). Erg lastig ding. Pinnetjes, palletjes en je kan niet alles goed zien/meten. Wat betreft Sketchup!, ik modelleer alles 10x groter en schaal daarna alles terug, vanwege de vaak kleine afmetingen. Daarna bewaar ik twee versies. Eentje als "component" en eentje voor "vray scenes" (ondergrondje, lichten, etc.). O ja, alles is gerenderd in VRay. Hieronder wat plaatjes van componenten die ik inmiddels al heb gemodelled. Groeten, Menno Cherry switch. Dit zijn schakelaars die je in een knop kunt stoppen en daarna kunt aansluiten op een keyboard encoder (zie "push button" verderop). Een joystick. Schakelbaar tussen 4way en 8way (4 of 8 richtingen). Hier zitten ook cherry switches in. Wielen voor onder de arcade kast. Zwenk- en vaste wielen. Push buttons met cherry switch. T-Molding. Deze kunststof strip wordt in een gleuf in de rand geplaatst. Als afwerking en bescherming. |
Auteur: | gijs [ 30 maart 2011, 10:24 ] |
Berichttitel: | Re: Arcade kast componenten |
Prachtig gedaan Menno! Dit topic ga ik zeker volgen! |
Auteur: | OzBoz [ 30 maart 2011, 21:08 ] |
Berichttitel: | Re: Arcade kast componenten |
Geweldig menno! Echt tof! Je moet voor de grap een keer op een model op alle edges een inie minie beveltje gooien. Zeker als je al dit soort detail hebt weet ik zeker dat het dan nog fotorealistischer oogt omdat je dan op de randen van dingen ook glansjes krijgt. Lastig uitleggen. Als je wilt weten wat ik bedoel moet je me even zo'n cherry switch mailen. Maar ik vind het echt erg nice, memories edit: Zat nog even te kijken maar bij die zwenkwieltjes heb je dat volgens mij ook wel gedaan cool. |
Auteur: | Orakel [ 30 maart 2011, 21:50 ] |
Berichttitel: | Re: Arcade kast componenten |
@gijs : Dank je. Ik zal straks nog even wat plaatjes posten. @OzBoz : Ik begrijp wat je bedoelt. Heb een geweldige tool daarvoor : De roundcorner tool van Fredo. Kun je ook bevels mee maken. Je model wordt er wel rap groter door als je dat een paar keer hebt gedaan. |
Auteur: | OzBoz [ 30 maart 2011, 21:53 ] |
Berichttitel: | Re: Arcade kast componenten |
Orakel schreef: @OzBoz : Ik begrijp wat je bedoelt. Heb een geweldige tool daarvoor : De roundcorner tool van Fredo. Kun je ook bevels mee maken. Je model wordt er wel rap groter door als je dat een paar keer hebt gedaan. Wat ik vooral erg lastig vind is dat aanpassingen na zoiets echt heel veel lastiger worden. Meestal bewaar ik daarom ook een versie waar ik zoiets niet heb toegepast. Maar ik vind het enorm veel toevoegen aan realisme (als je rendert dan) omdat er anders geen licht op een hoek kan vallen. |
Auteur: | Orakel [ 30 maart 2011, 22:32 ] |
Berichttitel: | Re: Arcade kast componenten |
@OzBoz : Ja, daar ben ik ook al een paar keer tegenaan gelopen. Dat resulteerde soms in het (weer) opnieuw modellen. Wat trouwens ook irritant is, dat als je een model hebt gerenderd je geen undo meer kunt doen. Bij deze nog wat nieuwe plaatjes! Dit is nog een switch (yi-hsiung), maar dan van een ander merk. Zat in een lichtgevende push button (komt er ook nog bij!) Dit is de munteenheid (coin plate), maar is nog niet af. Even een paar tussentijdse renders. |
Auteur: | OzBoz [ 30 maart 2011, 22:39 ] |
Berichttitel: | Re: Arcade kast componenten |
Orakel schreef: @OzBoz : Ja, daar ben ik ook al een paar keer tegenaan gelopen. Dat resulteerde soms in het (weer) opnieuw modellen. Wat trouwens ook irritant is, dat als je een model hebt gerenderd je geen undo meer kunt doen. Bij deze nog wat nieuwe plaatjes! Nice hoor! Echt mooi! Is dat zo van die Undo dat is me nooit opgevallen. Weet niet of je V-Ray legaal hebt maar anders wil ik daar wel eens over bitchen bij ze. Misschien helpt het |
Auteur: | Orakel [ 30 maart 2011, 22:59 ] |
Berichttitel: | Re: Arcade kast componenten |
OzBoz schreef: ... Weet niet of je V-Ray legaal hebt maar anders wil ik daar wel eens over bitchen bij ze. Misschien helpt het Uhhh... geen commentaar! Je bedoelt nóg een keer... |
Auteur: | Orakel [ 02 apr 2011, 21:54 ] |
Berichttitel: | Re: Arcade kast componenten |
Weer een beetje zitten modellen. De munteenheid heb ik iets verder uitgebreid. Ook nog een push button die je kan laten branden. Voor het groene plastic heb ik glas materiaal gebruikt en dat iets minder doorzichtig gemaakt. Onder het groene gedeelte aan de bovenkant zit een een wit plastic gedeelte om het licht meer diffuus te maken. De munteenheid. De push buttom Nog een overzichtsrender van de yi-hsiung switch |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |