SketchUpforum
http://www.sketchupforum.nl/

straat met 3 huizen
http://www.sketchupforum.nl/straat-met-3-huizen-t1005.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  Rico91 [ 05 nov 2008, 17:14 ]
Berichttitel:  straat met 3 huizen

ik moest voor een bedrijf deze render maken:

Afbeelding

model heb ik gemaakt in sketchup en de render in vue 6.

Auteur:  Maarten [ 06 nov 2008, 14:07 ]
Berichttitel:  Re: straat met 3 huizen

Mooi! groen ziet er ook fraai uit (zowel bomen als gras). Zijn dat sketchup components of andere 3d objecten?

Auteur:  Rico91 [ 06 nov 2008, 15:04 ]
Berichttitel:  Re: straat met 3 huizen

de bomen en het gras komen uit vue 6
de rest heb ik zelf gemaakt in sketchup

Auteur:  gijs [ 06 nov 2008, 16:29 ]
Berichttitel:  Re: straat met 3 huizen

Ziet er leuk uit! Twee kleine opmerkingen:
- Het groene vlak aan de voorkant van de huizen heeft last van reflecties of iets anders. Ik doel op de zwarte vlek(ken).
- De ramen lijken teveel reflectie te hebben. Zijn de deuren die ik in de ramen zijn spiegelingen van de overkant van de straat of deuren in het huis? De ramen lijken nu (bijna) niet doorzichtig.

Als je daar nog even naar kunt kijken zal het er super uit zien!
Gijs

Auteur:  Rico91 [ 06 nov 2008, 19:44 ]
Berichttitel:  Re: straat met 3 huizen

hey gijs, ik heb inmiddels een beter plaatje gemaakt.
ik zou niet weten wat die zwarte vlekken zijn, ik heb ze maar even weer netjes gemaakt in photoshop.
bij de ramen kijk je eigenlijk naar binnen, in de reflectie van de ramen zie je andere ramen, dat ze de ramen van de zijkant. dus het glas is wel doorzichtig :P..

Afbeelding

als je het plaatje groter wilt zien moet je effe op deze link kijken:
http://picasaweb.google.nl/ricardodk91/SketchupOntwerpen#5265600187867595842

Auteur:  gijs [ 06 nov 2008, 20:04 ]
Berichttitel:  Re: straat met 3 huizen

Ok dan. Dat ziet er al veel beter uit! De daken zijn ook opeens veel duidelijker!
Reflectie van ramen is altijd moeilijk (te zien). Op het groote plaatje zie je beter dat ze toch doorzichtig zijn. Sorry dat ik dacht van niet ;)

Auteur:  Rico91 [ 06 nov 2008, 20:05 ]
Berichttitel:  Re: straat met 3 huizen

geeft niet :P
thnx voor je reactie

Auteur:  PeterW [ 06 nov 2008, 21:21 ]
Berichttitel:  Re: straat met 3 huizen

Begint er leuk uit te zien, het viel mij ook op van de zwarte vlekken op het groen.

ik vind de bakstenen nog vreselijk rood, zelfs met een rode voeg....

een rode baksteen is mooi, met een lichtgrijze voeg, dit zou ik ook zo maken, en dan een Vue material eraan koppelen met displacement, maakt het veel realistischer, denk ook dat het groen wat donkerder mag.

Dakpannen zijn al verbeterd zie ik.

Auteur:  Rico91 [ 06 nov 2008, 22:41 ]
Berichttitel:  Re: straat met 3 huizen

over dat metselwerk, ik had die texture niet. dus had ik een normale baksteen texture in sketchup gepakt en hem rood gemaakt.
ik ken het programma vue 6 nog niet helemaal. ik kan net een paar leuke rendertjes maken met omgeving enzo.
maar hoe ik dat realistischer kan maken weet ik niet zo goed hoe dat moet.
misschien kan je het uitleggen?

Auteur:  PeterW [ 06 nov 2008, 23:18 ]
Berichttitel:  Re: straat met 3 huizen

viewtopic.php?f=12&t=51

met dit programma kun je in elk geval een goede baksteen kiezen en een kleur voeg, eerlijk gezegd lijkt je huidige baksteen wel op een legosteentje...

als het goed is kun je je SU model opnieuw exporteren en dan herkent Vue een nieuw bestand en hou je je glas instellingen en bomen etc.

ik gerbuik Vue heel weinig meer, maar je kan de baksteen teksture openen en dan een bump map of displacement aan toe voegen, je laat dan weer de texture in waar door de voeg terug gaat liggen t.o.v . de steen.

Het beste kun je dit oefenen met alleen een blok in SU met een texture, deze exporteren en dingen uit proberen.

Auteur:  Maarten [ 07 nov 2008, 0:35 ]
Berichttitel:  Re: straat met 3 huizen

Op de site van wienerberger kun je honderden baksteentextures downloaden:

klik maar!
heb zelf de kleurenwaaiers hier liggen, maar met een beetje proberen heb je ook al snel iets gevonden.

Verder nog wat perfectionistische opmerkingen misschien:
-textures straat, oogt beetje te egaal tov de rest
-textures groene vlak (ik neem aan dat het een houten gevelbekleding gaat worden)
-het cheap ogende mannetje en de auto in de render... die doen echt af aan de rest van het mooie geheel ;) Even wat betere modellen zoeken dus (of later erbij photoshoppen).

Auteur:  Rico91 [ 09 nov 2008, 17:35 ]
Berichttitel:  Re: straat met 3 huizen

thnx voor de reacties die texture sites waren wel een goed idee!
alleen over dat displacement in vue6, dat lukt me nog niet helemaal.
je moet dan voor het 3d effect een function texture ofzo toevoegen.
als ik dan de zelfde texture toevoeg krijg ik een heel raar effect in de stenen maar de voegen gaan niet naar binnen.
heeft iemand hier ervaring mee?

Auteur:  Rico91 [ 10 nov 2008, 15:16 ]
Berichttitel:  Re: straat met 3 huizen

ikheb het geprobeerd alleen het lukt telkens niet goed :(..
dit is het resultaat wat ik er van krijg..
ik krijg maar aan een kant 3d en het blok ziet er vaag uit..:

Afbeelding

Auteur:  Maarten [ 10 nov 2008, 22:24 ]
Berichttitel:  Re: straat met 3 huizen

Rico91 schreef:
ikheb het geprobeerd alleen het lukt telkens niet goed :(..
dit is het resultaat wat ik er van krijg..
ik krijg maar aan een kant 3d en het blok ziet er vaag uit..:

Afbeelding


vue6 ken ik niet goed, maar links zit in ieder geval veel te veel displacement. Maar het werkt iig wel.. dat wordt met parameters prutsen

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/