SketchUpforum
http://www.sketchupforum.nl/

Renders van voertuigen.
http://www.sketchupforum.nl/renders-van-voertuigen-t278-15.html
Pagina 2 van 4

Auteur:  Fleros [ 06 jun 2007, 9:11 ]
Berichttitel: 

Respect schreef:
wat ik vooral mis is schaduw...

is het niet mogelijk de afbeelding zowel op een horizontaal vlak te projecteren als op een vertikaal vlak, hierbij moet je dan wel even zoeken voor de goed hoek. Bij texture/position kun je de afbeelding dusdanig schalen, uittrekken dat hij goed zou moeten kunnen overlopen van horizontaal naar vertikaal.


ik had mijn auto met sketchup gerenderd achter een wit achtergrond daarna in het plaatje gefotoshopt en daarna ook zef de schaduwen getekend, je kan dat ook proberen


Floris

Auteur:  tyto [ 06 jun 2007, 14:14 ]
Berichttitel: 

geen en nooit photosop voor mij :)

heb ondertussen panaroma foto gevonden, zodat ik het als spherical achtergrond kan gebruiken, maar ook als een echte achtergrond.

maar wat jammer is dat het niet zo'n scherpe foto is, ik zoek een extreem scherp panaromafoto(360 graden panaromafoto is nog beter) van mintens 1 mb.

Auteur:  PeterW [ 06 jun 2007, 14:32 ]
Berichttitel: 

ik dacht meer aan volgende oplossing:

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=738776bb29a6d0242671b78dcf323896

Auteur:  tyto [ 06 jun 2007, 16:45 ]
Berichttitel: 

Afbeelding

global scene van kerkythea zelf, maar grond is met sketchup gemaakt die ik van warehouse3d gedownload heb(1 vierkant meter), heb er stuk of 20 neergelegd waardoor SU zeer traag werd.
maar kerkythea handelde het af alsof het maar een simpele kubus was.

grastrucage; ik heb clipmap gebruikt, is een zwart-wit foto, zwarte deel wordt "weggeknipt"bij render.

ik ga bij iemand eten, mijn comp is momenteel bezig met hoger kwaliteit render, denk dat het langer duurt, 1e render was maar 3 minuten.

Auteur:  tyto [ 06 jun 2007, 21:43 ]
Berichttitel: 

allang thuisgekomen, toch is ie nog steeds bezig!!!
alleen al om AA(anti-alias)!! nu 83%.

:evil:

Auteur:  tyto [ 06 jun 2007, 22:00 ]
Berichttitel: 

eindelijk!

Afbeelding

1e render is ray tracing low zonder antialias
en deze renderfoto is photonmap high met antialias.

heb een paar dingen over de hoofd gezien, bijv remschijven heb ik niet getextured vanwege dat ik niet wist dat photonmap wat anders zou laten zien.

graag commentaren :D

Auteur:  Fleros [ 06 jun 2007, 22:19 ]
Berichttitel: 

ik vind hem erg goed!
maar misschien kan je dit nog verbteren:

1. de achtergrond resolutie een beetje verhogen en niet stretchen maar probeer er meer naast elkaar te zetten ofzo

2. probeer het gras aan te passen op de kleur van het gras van de achter grond.


maar ik vindt hem wel vet!


Floris

Auteur:  tyto [ 06 jun 2007, 22:26 ]
Berichttitel: 

Fleros schreef:
ik vind hem erg goed!
maar misschien kan je dit nog verbteren:

1. de achtergrond resolutie een beetje verhogen en niet stretchen maar probeer er meer naast elkaar te zetten ofzo

2. probeer het gras aan te passen op de kleur van het gras van de achter grond.


maar ik vindt hem wel vet!


Floris


1, het is plat achtergrond(is met problemen die ik al uitgelegd had) of spherical(gestrekt dus), daar kan ik er weinig aan doen behalve een scherpere foto zoeken (het heet HDRI fotografie)

2 te laat :) ander keer misschien.

ik zal grascomponent en clipmap ook een keertje hier neerdumpen.

Auteur:  Fleros [ 06 jun 2007, 22:57 ]
Berichttitel: 

ok :D

Auteur:  PeterW [ 07 jun 2007, 8:36 ]
Berichttitel: 

Erg netjes geworden! 8)

Hoe zit het dan met het gras dat voor de band zit?

Auteur:  tyto [ 07 jun 2007, 15:45 ]
Berichttitel: 

Respect schreef:
Erg netjes geworden! 8)

Hoe zit het dan met het gras dat voor de band zit?


da's nou een slimme grastrucage :P

grascomponent van kwistenbiebel http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... evstart=12

Description
One square meter of grass. useful if you use external render software. Just make the according clip map and you'll have nice looking grass in your renderings

clipmap;
Afbeelding


*het is snel te renderen, veel sneller dan met een echte grascomponent
* makkelijk, iedereen kan het enige wat je hoeft te doen is clipmap toevoegen.

Auteur:  tyto [ 07 jun 2007, 15:55 ]
Berichttitel: 

Afbeelding

ik heb vandaag heel veel over HDRI fotografie geleerd.

HDRI is echt vet, die heeft ook "ingebouwde" verlichtingen waardoor je zelfs in kerky lichten niet hoeft te toevoegen.

maar gewoon jpg van HDRI rippen kan ook maar dan gaat de lichtinformaties wel verloren.

wat is HDRI?


:Dhttp://www.spectralogue.com/textures/showimage.php?type=l&id=2790
klilk op link voor foto

Auteur:  PeterW [ 07 jun 2007, 16:50 ]
Berichttitel: 

tyto schreef:


* makkelijk, iedereen kan het enige wat je hoeft te doen is clipmap toevoegen.


en hoe werkt dat dan?

Auteur:  tyto [ 07 jun 2007, 17:01 ]
Berichttitel: 

Respect schreef:
tyto schreef:


* makkelijk, iedereen kan het enige wat je hoeft te doen is clipmap toevoegen.


en hoe werkt dat dan?


1. klik op gras in kerkythea
2 druk op ALT+M of ga naar material editor.
3 krijg je een menu met 4 tabs; basic, advanced,modifier,settings. klik op modifier.
4 dan zie je clipmapping onderaan, klik op bitmap en kies die zwartwit foto van gras.
dan ben je klaar.

Auteur:  tyto [ 07 jun 2007, 19:27 ]
Berichttitel: 

Afbeelding

Pagina 2 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/