SketchUpforum http://www.sketchupforum.nl/ |
|
Renders van voertuigen. http://www.sketchupforum.nl/renders-van-voertuigen-t278-15.html |
Pagina 2 van 4 |
Auteur: | Fleros [ 06 jun 2007, 9:11 ] |
Berichttitel: | |
Respect schreef: wat ik vooral mis is schaduw...
is het niet mogelijk de afbeelding zowel op een horizontaal vlak te projecteren als op een vertikaal vlak, hierbij moet je dan wel even zoeken voor de goed hoek. Bij texture/position kun je de afbeelding dusdanig schalen, uittrekken dat hij goed zou moeten kunnen overlopen van horizontaal naar vertikaal. ik had mijn auto met sketchup gerenderd achter een wit achtergrond daarna in het plaatje gefotoshopt en daarna ook zef de schaduwen getekend, je kan dat ook proberen Floris |
Auteur: | tyto [ 06 jun 2007, 14:14 ] |
Berichttitel: | |
geen en nooit photosop voor mij heb ondertussen panaroma foto gevonden, zodat ik het als spherical achtergrond kan gebruiken, maar ook als een echte achtergrond. maar wat jammer is dat het niet zo'n scherpe foto is, ik zoek een extreem scherp panaromafoto(360 graden panaromafoto is nog beter) van mintens 1 mb. |
Auteur: | PeterW [ 06 jun 2007, 14:32 ] |
Berichttitel: | |
ik dacht meer aan volgende oplossing: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=738776bb29a6d0242671b78dcf323896 |
Auteur: | tyto [ 06 jun 2007, 21:43 ] |
Berichttitel: | |
allang thuisgekomen, toch is ie nog steeds bezig!!! alleen al om AA(anti-alias)!! nu 83%. |
Auteur: | Fleros [ 06 jun 2007, 22:19 ] |
Berichttitel: | |
ik vind hem erg goed! maar misschien kan je dit nog verbteren: 1. de achtergrond resolutie een beetje verhogen en niet stretchen maar probeer er meer naast elkaar te zetten ofzo 2. probeer het gras aan te passen op de kleur van het gras van de achter grond. maar ik vindt hem wel vet! Floris |
Auteur: | tyto [ 06 jun 2007, 22:26 ] |
Berichttitel: | |
Fleros schreef: ik vind hem erg goed!
maar misschien kan je dit nog verbteren: 1. de achtergrond resolutie een beetje verhogen en niet stretchen maar probeer er meer naast elkaar te zetten ofzo 2. probeer het gras aan te passen op de kleur van het gras van de achter grond. maar ik vindt hem wel vet! Floris 1, het is plat achtergrond(is met problemen die ik al uitgelegd had) of spherical(gestrekt dus), daar kan ik er weinig aan doen behalve een scherpere foto zoeken (het heet HDRI fotografie) 2 te laat ander keer misschien. ik zal grascomponent en clipmap ook een keertje hier neerdumpen. |
Auteur: | Fleros [ 06 jun 2007, 22:57 ] |
Berichttitel: | |
ok |
Auteur: | PeterW [ 07 jun 2007, 8:36 ] |
Berichttitel: | |
Erg netjes geworden! Hoe zit het dan met het gras dat voor de band zit? |
Auteur: | tyto [ 07 jun 2007, 15:45 ] |
Berichttitel: | |
Respect schreef: Erg netjes geworden!
Hoe zit het dan met het gras dat voor de band zit? da's nou een slimme grastrucage grascomponent van kwistenbiebel http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... evstart=12 Description One square meter of grass. useful if you use external render software. Just make the according clip map and you'll have nice looking grass in your renderings clipmap; *het is snel te renderen, veel sneller dan met een echte grascomponent * makkelijk, iedereen kan het enige wat je hoeft te doen is clipmap toevoegen. |
Auteur: | tyto [ 07 jun 2007, 15:55 ] |
Berichttitel: | |
ik heb vandaag heel veel over HDRI fotografie geleerd. HDRI is echt vet, die heeft ook "ingebouwde" verlichtingen waardoor je zelfs in kerky lichten niet hoeft te toevoegen. maar gewoon jpg van HDRI rippen kan ook maar dan gaat de lichtinformaties wel verloren. wat is HDRI? http://www.spectralogue.com/textures/showimage.php?type=l&id=2790 klilk op link voor foto |
Auteur: | PeterW [ 07 jun 2007, 16:50 ] |
Berichttitel: | |
tyto schreef: * makkelijk, iedereen kan het enige wat je hoeft te doen is clipmap toevoegen. en hoe werkt dat dan? |
Auteur: | tyto [ 07 jun 2007, 17:01 ] |
Berichttitel: | |
Respect schreef: tyto schreef: * makkelijk, iedereen kan het enige wat je hoeft te doen is clipmap toevoegen. en hoe werkt dat dan? 1. klik op gras in kerkythea 2 druk op ALT+M of ga naar material editor. 3 krijg je een menu met 4 tabs; basic, advanced,modifier,settings. klik op modifier. 4 dan zie je clipmapping onderaan, klik op bitmap en kies die zwartwit foto van gras. dan ben je klaar. |
Auteur: | tyto [ 07 jun 2007, 19:27 ] |
Berichttitel: | |
Pagina 2 van 4 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |