SketchUpforum
http://www.sketchupforum.nl/

Renders van voertuigen.
http://www.sketchupforum.nl/renders-van-voertuigen-t278.html
Pagina 1 van 4

Auteur:  tyto [ 04 jun 2007, 20:47 ]
Berichttitel:  Renders van voertuigen.

Respect schreef:
Het is kerky... ik zou toch adviseren een egale achtergrond te nemen, en deze in photoshop o.i.d te vervangen door een achtergrondfoto.


dan is wiel en lak etc niet goed meer want het is weerspiegelend.
kerkythea rendert de achtergrond mee met de weerspiegeling, ik wil de gras graag houden maar het lijkt te groot. ik ben op zoek naar een andere achtergrond, snelweg of zoiets waarbij grond erbij staat.

Auteur:  dhddesign [ 04 jun 2007, 20:47 ]
Berichttitel: 

je hebt gelijk, toch ben ik van mening dat het hier meer past aangezien er verder niets van su te zien is. als je het zelf gemaakt zou hebben zou ik het wel goed keuren :wink: . het spijt me maar we moeten het hier een beetje op orde houden. btw. ik kijk uit naar je Rolls!

Auteur:  tyto [ 04 jun 2007, 20:56 ]
Berichttitel: 

dhddesign schreef:
je hebt gelijk, toch ben ik van mening dat het hier meer past aangezien er verder niets van su te zien is. als je het zelf gemaakt zou hebben zou ik het wel goed keuren :wink: . het spijt me maar we moeten het hier een beetje op orde houden. btw. ik kijk uit naar je Rolls!


tja het is wel gemaakt met SU, alhoewel ik het niet zelf gemaakt heb.

ook is deze auto populairste model van warehouse3d, 1e plaats van meeste gedownloade.

rolls royce, kerkythea was gecrasht na 2 uur renderen dus een betere render is nog niet beschikbaar.

Afbeelding

Auteur:  Fleros [ 04 jun 2007, 21:26 ]
Berichttitel: 

hey,

ik had tijdje terug ook een sketchup model beetje bewerkt in photoshop
het gaat hier om een auto ergens uit de warehouse en niet gerenderd, dus alleen export->image

zie hier:


Afbeelding

Floris

Auteur:  tyto [ 04 jun 2007, 23:11 ]
Berichttitel: 

Fleros schreef:
hey,

ik had tijdje terug ook een sketchup model beetje bewerkt in photoshop
het gaat hier om een auto ergens uit de warehouse en niet gerenderd, dus alleen export->image

zie hier:




Floris


zou ik je orgineel achtergrond mogen hebben? het is prachtig voor kerkythea achtergrond render :D perfect zelfs

Auteur:  Fleros [ 04 jun 2007, 23:20 ]
Berichttitel: 

tyto schreef:
Fleros schreef:
hey,

ik had tijdje terug ook een sketchup model beetje bewerkt in photoshop
het gaat hier om een auto ergens uit de warehouse en niet gerenderd, dus alleen export->image

zie hier:




Floris


zou ik je orgineel achtergrond mogen hebben? het is prachtig voor kerkythea achtergrond render :D perfect zelfs


tuurlijk:

Afbeelding

Auteur:  tyto [ 04 jun 2007, 23:22 ]
Berichttitel: 

thanx :D

Auteur:  Fleros [ 04 jun 2007, 23:25 ]
Berichttitel: 

tyto schreef:
thanx :D


laat maar zien als het klaar is :)

Auteur:  PeterW [ 04 jun 2007, 23:26 ]
Berichttitel: 

tyto schreef:

rolls royce, kerkythea was gecrasht na 2 uur renderen dus een betere render is nog niet beschikbaar.


Maar probeer dit nu eens met podium... gaat je niet lukken, nog niet eens alleen de spiegel van de rolls :wink:

Auteur:  alexander [ 05 jun 2007, 11:39 ]
Berichttitel: 

Respect schreef:
tyto schreef:

rolls royce, kerkythea was gecrasht na 2 uur renderen dus een betere render is nog niet beschikbaar.


Maar probeer dit nu eens met podium... gaat je niet lukken, nog niet eens alleen de spiegel van de rolls :wink:


Waarom niet ??

Auteur:  PeterW [ 05 jun 2007, 11:56 ]
Berichttitel: 

alexander schreef:
Respect schreef:
tyto schreef:

rolls royce, kerkythea was gecrasht na 2 uur renderen dus een betere render is nog niet beschikbaar.


Maar probeer dit nu eens met podium... gaat je niet lukken, nog niet eens alleen de spiegel van de rolls :wink:


Waarom niet ??


Omdat podium het nie toestaat meer dan ... (1000 of 2000) entities in 1x reflectie te geven. Voorbeeld 1 dopmoer van mijn dopmoersleutelset kon ik geen reflectie geven, dan vloog Poduim met SU eruit met een bugsplat....

Auteur:  Fleros [ 05 jun 2007, 11:57 ]
Berichttitel: 

Respect schreef:
alexander schreef:
Respect schreef:
tyto schreef:

rolls royce, kerkythea was gecrasht na 2 uur renderen dus een betere render is nog niet beschikbaar.


Maar probeer dit nu eens met podium... gaat je niet lukken, nog niet eens alleen de spiegel van de rolls :wink:


Waarom niet ??


Omdat podium het nie toestaat meer dan ... (1000 of 2000) entities in 1x reflectie te geven. Voorbeeld 1 dopmoer van mijn dopmoersleutelset kon ik geen reflectie geven, dan vloog Poduim met SU eruit met een bugsplat....



in de toekomst zal dat we verholpen worden denk ik...

Auteur:  tyto [ 05 jun 2007, 20:10 ]
Berichttitel: 

Fleros schreef:
tyto schreef:
thanx :D


laat maar zien als het klaar is :)


het is wel klaar maar niet wat ik verwachtte;

1 het is een smalle foto, daarom moet je auto wel goed positioneren waardoor de afstand te groot is(wordt auto dan kleiner, minder detail, verder weg etc), maar toch had ik auto zeer dichtbij gezet waardoor het lijkt dat auto uit de monitor springt! :lol:

2 er zijn verschillende soorten backgrounds;
hemisfeer en spherosfeer (bolvormig) en gewoon background.

hemi en spherosfeer achtergrondafbeelding wordt ook meegerenderd met model zoals reflectie of glans.ook het geeft ook zelf licht als een echte lucht
met gewoon background wordt het niet meegerenderd en het geeft geen licht.

dus krijg ik deze problemen; chroom(wordt zwart ivm geen reflectie) en autolak(geen reflectie van bijv wolken, wordt niet zo mooi),

oplossing(moet ik nog doen); meerdere lampen neerzetten voor een goede belichting want de achtergrond geeft geen sky-licht.
en alles wat reflectie geeft, maak ik zelf reflectie-foto aan, met afbeelding van wolkenlucht voor de spiegeling.

Auteur:  tyto [ 05 jun 2007, 22:21 ]
Berichttitel: 

Afbeelding

Auteur:  PeterW [ 06 jun 2007, 8:18 ]
Berichttitel: 

wat ik vooral mis is schaduw...

is het niet mogelijk de afbeelding zowel op een horizontaal vlak te projecteren als op een vertikaal vlak, hierbij moet je dan wel even zoeken voor de goed hoek. Bij texture/position kun je de afbeelding dusdanig schalen, uittrekken dat hij goed zou moeten kunnen overlopen van horizontaal naar vertikaal.

Pagina 1 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/