SketchUpforum
http://www.sketchupforum.nl/

Onvoltooide textuur
http://www.sketchupforum.nl/onvoltooide-textuur-t1056.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  dstada [ 11 dec 2008, 8:26 ]
Berichttitel:  Onvoltooide textuur

Dit model is net gekeurd door Google en krijgt de opmerking Onvoltooide textuur. :( Nou heb ik onder de dakrand van een van de twee gebouwen geen foto maar een kleur gebruikt. Zou dat de reden zijn? Ik dacht dat dat mocht. En bovendien zullen niet veel Google Earth-kijkers hun standpunt zo laag kiezen dat je die onderkant ziet. Of is het wat anders?

Auteur:  gijs [ 11 dec 2008, 16:26 ]
Berichttitel:  Re: Onvoltooide textuur

Ik denk dat het wat anders is.
Sommige van je textures zien er namelijk (op het moel) een beetje vreemd uit. Neem nu de achterkant van de veilig(?)hal. Vooral in het linkse deel lijkt het perspectief van de foto totaal niet te kloppen met het model. Is waarschijnlijk een variant op deze regel;
Citaat:
Gebruik één foto voor een oppervlak om de echtheid van een model te verbeteren. Zorg ervoor dat het oppervlak volledig wordt bedekt door de foto, en dat er geen stukken van de lucht of de grond op de foto te zien zijn.

Ik kan me zo voorstellen dat ze het daarop afkeuren, maar een beetje zeurderig is het wel...

Je kunt natuurlijk altijd naar Google mailen en om opheldering vragen. Over het algemeen heb ik de ervaring dat ze redelijk snel reageren (ook op dit soort dingen).

Auteur:  dstada [ 11 dec 2008, 21:08 ]
Berichttitel:  Re: Onvoltooide textuur

Ja, dat moet het wel zijn Gijs. Ze hebben eigenlijk ook wel gelijk. Als die hal leeg zou staan was het een stuk makkelijker. Ik moet maar iets proberen met gedeeltelijk doorzichtige .gif-bestanden voor die doorzichtige wand van ramen. Zo kom ik nooit toe aan echt leuke modellen...

Auteur:  Wo3Dan [ 12 dec 2008, 10:12 ]
Berichttitel:  Re: Onvoltooide textuur

dstada schreef:
Ja, dat moet het wel zijn Gijs. Ze hebben eigenlijk ook wel gelijk....................Zo kom ik nooit toe aan echt leuke modellen...


Verander dan ook de textuur van de ZIJKANT van de tussenhal.
Het glas geeft daar een reflectie te zien van horizontaal groeiende (Italiaanse?) populieren. Lijkt me echt niet mogelijk. :lol:

Wo3Dan

Auteur:  dstada [ 12 dec 2008, 10:55 ]
Berichttitel:  Re: Onvoltooide textuur

Die coniferen liggen daar echt wel horizontaal achter glas. :) Het is namelijk een soort groothandel in coniferen, bomen, enz. Nou moet ik zeggen dat ik wat delen glas heb gekopieerd naar beneden. Er groeit namelijk een rij coniferen voor die wand die bijna alles bedekt. 's Kijken hoe ik dat kan verbeteren. Gelukkig werk ik er vlakbij.

Auteur:  dstada [ 17 dec 2008, 15:02 ]
Berichttitel:  Re: Onvoltooide textuur

Dit is 'm geworden. Ik heb het eens met semi-doorzichtige plaatjes gedaan. Als dat niet lukt heb ik nog foto's van de ramen bij de hand waarin vanwege spiegeling geen lucht te zien is. Die transparante plaatjes heb ik met Photoshop naar png24-formaat moeten maken. En die zijn vrij groot. Dta is wel een nadeel.

Auteur:  gijs [ 17 dec 2008, 15:59 ]
Berichttitel:  Re: Onvoltooide textuur

Ziet er nu in elk gevaal al veel beter uit!!
Goeie kans dat ze hem er nu wel inzetten.

dstada schreef:
Die transparante plaatjes heb ik met Photoshop naar png24-formaat moeten maken. En die zijn vrij groot. Dta is wel een nadeel.
De grootte is nog ver onder het maximum, dus dat zou geen probleem moeten zijn ;)

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/