SketchUpforum
http://www.sketchupforum.nl/

help AUB met mijn model voor GE!!
http://www.sketchupforum.nl/help-aub-met-mijn-model-voor-ge-t1002.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  jordyvos [ 03 nov 2008, 21:51 ]
Berichttitel:  help AUB met mijn model voor GE!!

Hey,

Ik moest de laatst een bedrijf op google earth zetten. Dus ik heb braaf foto's gemaakt en in Sketchup dat bedrijf gemaakt.
Maar nu is hij al 2x afgewezen ivm texturing!

Ik heb foto's gemaakt en die op het model geplakt, maar zodra je het model dan in Google Earth load zijn de textures weg, of staan ze op een andere plek.
Je kunt het model vinden als je in het 3D warehouse zoekt naar : Bollegraaf

Kan iemand mij helpen?

Groetjes Jordy

Auteur:  gijs [ 03 nov 2008, 22:22 ]
Berichttitel:  Re: help AUB met mijn model voor GE!!

Bij mij werkt deze gewoon: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... revstart=0
Krijg je geen textures als je het model via 3DWH opent (dus eerst uploaden, dan downloaden) en/of als je het rechtstreeks vanuit SketchUp in Earth zet?

Auteur:  jordyvos [ 04 nov 2008, 10:42 ]
Berichttitel:  Re: help AUB met mijn model voor GE!!

gijs schreef:
Bij mij werkt deze gewoon: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... revstart=0
Krijg je geen textures als je het model via 3DWH opent (dus eerst uploaden, dan downloaden) en/of als je het rechtstreeks vanuit SketchUp in Earth zet?



Als het het model via sketchup (waar de textures nog wel goed zitten) in google earth zet.

Auteur:  dstada [ 04 nov 2008, 17:55 ]
Berichttitel:  Re: help AUB met mijn model voor GE!!

Zou het niet die texture op het dak van dat hoofdgebouw zijn (met hoofdingang e.d.)?
Dat ziet er niet lekker uit. Kan je volgens mij beter uit de satellietfoto halen van GE. Ze hebben liever foto's als texture dan die kant en klare uit Sketchup zelf.
De gebouwen staan trouwens ook scheef. Lijkt op die bekende 1.5 graden verdraaiing. Gewoon in SU anderhalve graad tegen de klok in draaien en dan were Place model doen.

Auteur:  jordyvos [ 05 nov 2008, 13:22 ]
Berichttitel:  Re: help AUB met mijn model voor GE!!

dstada schreef:
Zou het niet die texture op het dak van dat hoofdgebouw zijn (met hoofdingang e.d.)?
Dat ziet er niet lekker uit. Kan je volgens mij beter uit de satellietfoto halen van GE. Ze hebben liever foto's als texture dan die kant en klare uit Sketchup zelf.
De gebouwen staan trouwens ook scheef. Lijkt op die bekende 1.5 graden verdraaiing. Gewoon in SU anderhalve graad tegen de klok in draaien en dan were Place model doen.


Ik zal dat eens proberen, maar dat lost het nog niet op dat alle andere textures op een andere plek zitten zodra ik het in Google Earth plaats. Maar je zou je me ook kunnen helpen dstada door het zelf eens te proberen in GE te zetten via jouw sketchup.

Auteur:  dstada [ 05 nov 2008, 14:15 ]
Berichttitel:  Re: help AUB met mijn model voor GE!!

Ik zie nu wat je bedoelt Jordy. Heb ik ook als ik PLace model doe. Er lijkt iets geks te zijn met die texture Alphalt-old.jpg die je gebruikt hebt. Ik heb een nieuw gebouw getekend en die texture op het dak gebruikt. Je krijgt dan dat zelfde fenomeen. Ik zou gewoon de opgeslagen kleurenfoto vanuit GE gebruiken om daarmee dat dak te verven. In GE recht boven de plek van het gebouw (toets R) en dan Bestand > Opslaan > Beeld opslaan. Met Photoshop of zo even het dakje eruit knippen en verkleind opslaan.

Auteur:  jordyvos [ 09 jan 2009, 19:30 ]
Berichttitel:  Re: help AUB met mijn model voor GE!!

Okee, ik had het model dus weer geplaatst, maar het is dus WEER afgewezen. Je kunt het model vinden via deze link:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... revstart=0

Probleem :
-onvoltooide textuur, ik denk dat dit komt door een SU-texture die niet goed is. Maar welke?
-verkeerde plek, hij zit niet goed op zn plek. Hoe krijg ik deze wel goed?

Kan iemand mij helpen? Misschien door het even snel te fixen/tips etc etc?

Jordy

Auteur:  PeterW [ 09 jan 2009, 20:06 ]
Berichttitel:  Re: help AUB met mijn model voor GE!!

j0rdyyy schreef:
Okee, ik had het model dus weer geplaatst, maar het is dus WEER afgewezen. Je kunt het model vinden via deze link:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... revstart=0

Probleem :
-onvoltooide textuur, ik denk dat dit komt door een SU-texture die niet goed is. Maar welke?
-verkeerde plek, hij zit niet goed op zn plek. Hoe krijg ik deze wel goed?

Kan iemand mij helpen? Misschien door het even snel te fixen/tips etc etc?

Jordy


Onvoltooide texture is duidelijk, als je het model download in GE zie je heel veel textures niet, vooral de foto's

Hoe heb je de foto's geimporteerd? De vlakken waarom de foto's staan bestaan uit allemaal delen, bij sommige vlakken lijken deze met de deuren mee te lopen, bij een metselwerk gevel zijn dit willekeurige vlakken... Hoe heb je dit getekend?

Ik zou alle vlakken welke niet kloppen in GE verwijderen en opnieuw tekenen in 1 vlak. Dan opnieuw textures toevoegen via de paintbucket, en dan nieuwe texture.

De lokatie in GE is goed, je zit er misschien een paar cm naast, (of nog 1 graad draaien, hij lijkt iets scheef te staan) maar denk niet dat ze hierom zeuren. Je hebt bij settings geen lokatie opgegeven vij shadow settings, dit zou het kunnen zijn.

Suc6

Auteur:  jordyvos [ 09 jan 2009, 20:20 ]
Berichttitel:  Re: help AUB met mijn model voor GE!!

Hey respect, ik heb dus ook maar even dat model gedownload van 3Dwarehouse.
Ik heb het nogal raar getekend, klopt. Het model is ook al een tijdje oud, maar het bedrijf begint te zeuren dat hij erop moet.
Ik heb dit op deze manier gedaan, omdat het veel verschillende foto's zijn. (toen nog niet veel verstand van photoshop)

Misschien een goed idee om dat allemaal eens opnieuw te doen.
Ook zal ik even kijken naar de shadow settings..

Bedankt voor je meedenken! :goodjob:

Jordy

Auteur:  PeterW [ 10 jan 2009, 0:41 ]
Berichttitel:  Re: help AUB met mijn model voor GE!!

Als je alleen de onderkant even opnieuw tekend en de textures opnieuw toevoegd en kijkt hoe hij in GE laad ben je al een heel eind denk ik...

Auteur:  Wo3Dan [ 10 jan 2009, 2:38 ]
Berichttitel:  Re: help AUB met mijn model voor GE!!

j0rdyyy schreef:
Okee, ik had het model dus weer geplaatst, maar het is dus WEER afgewezen. Je kunt het model vinden via deze link:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... revstart=0

Probleem :
-onvoltooide textuur, ik denk dat dit komt door een SU-texture die niet goed is. Maar welke?
-verkeerde plek, hij zit niet goed op zn plek. Hoe krijg ik deze wel goed?......

Jordy,

Wat bedoel je met WÉÉR afgewezen? Het duurt toch normaal enige tijd om e.e.a. goed dan wel afgekeurd beoordeeld te krijgen?

Ik heb je model uit bovenstaande link bekeken en in GE geplaatst. Ik zie geen fout geplaatste texturen.
Wel heb ik de import vanuit je link 1x "ge-explode" (komt binnen als group)
Verder zie ik in monochrome één vlakje gereversed (paars buiten). Hoewel ook daar de texture goed overkomt in GE.
Je model is in GE iets gedraaid (1.5 graden?) Verder bevat het in SU wat geometry (hidden en zichtbaar (bryce)) die je moet wissen. Ze gaan toch niet naar GE.

Wo3Dan

Auteur:  gijs [ 10 jan 2009, 12:34 ]
Berichttitel:  Re: help AUB met mijn model voor GE!!

Wo3dan schreef:
Wat bedoel je met WÉÉR afgewezen? Het duurt toch normaal enige tijd om e.e.a. goed dan wel afgekeurd beoordeeld te krijgen?

Is de status van je model in de tussen tijd wel op "In afwachting" ofzo gegaan? Als je een model herupload (op dezelfde pagina) moet je geloof ik het knopje waarmee je aangeeft dat het model op de juiste locatie in GE staat even uit (dan opslaan) en weer aanvinken...

Citaat:
Je model is in GE iets gedraaid (1.5 graden?)

Dat is een foutje van SketchUp. Als je export naar Google Earth draait je model vaak een klein stukje. Je kunt dit oplossen door je model in SU een klein beetje van zijn plek te draaien. Dan ziet het er in SU verkeerd uit, maar in GE past ie dan precies. Telkens even controleren door hem in GE te plaatsen of het goed staat (even een paar graden links/rechtsom proberen).

Het onvoltooide texture kan op de platte daken slaan. Pas als je ver inzoomt zie je dat er een texture opzit.Misschien de afmetingen wat groter maken zodat het ook van verder af als texture te herkennen is (ipv een grijs vlak). In SketchUp zie je het nog wel goed, maar in GE niet.

Zoals Wo3dan al zei heb je nog veel overbodige hidden lines in je model staan. Altijd handig om die weg te halen ;)

Ook viel me op dat je drie luchtfoto's uit GE overelkaar heen hebt gezet en daar het model vervolgens op hebt geplaatst. Één ondergrond is genoeg (tenzij je een groot model hebt waarbij je een groot grondoppervlak nodig hebt, wat hierbij niet het geval is). Dus ik zou er twee in elk geval verwijderen (Rechtermuisknop > Unlock, voordat je ze kan verwijderen).

Overigens nog twee tips voordat je het model naar 3DWH upload :
- Zoom zover mogelijk in (selecteer alles, behalve de ondergrond en klik op Zoom extents).
- Verberg de lijnen (View > Edge Style en vink alles uit).

Succes!
Gijs

Auteur:  jordyvos [ 05 apr 2009, 11:45 ]
Berichttitel:  Re: help AUB met mijn model voor GE!!

Voilà, het is gelukt. Hij staat eindelijk op google earth!
Je kunt hem vinden via bollegraaf (3D warehouse)
of 'Appingedam' (in google earth)

iig bedankt allemaal :D
Jordy

Auteur:  dstada [ 10 apr 2009, 18:01 ]
Berichttitel:  Re: help AUB met mijn model voor GE!!

Gefeliciteerd! En nu de volgende.
Als ik trouwesn op die link van dat bedrijf klik krijg ik in eerste instantie een error.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/