SketchUpforum
http://www.sketchupforum.nl/

[3DS] Frontcol en 3ds Max
http://www.sketchupforum.nl/frontcol-en-3ds-max-t919.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  theokus [ 13 sep 2008, 8:05 ]
Berichttitel:  [3DS] Frontcol en 3ds Max

Mijn modellen maak ik aan in SketchUp.
Die exporteer ik naar Max als een 3ds-bestand.
In Max breng ik de texturen aan.
Omdat ik modellen maak voor het spel Rail Simulator (Kuju)
gebruik ik in Max een plugin die voor het Kuju Material zorgt.
Elke textuur ligt dus op zo'n Kuju Material.
Het kan niet anders, dat moet zo.

SketchUp heeft ook een material: Frontcol.
Zonder dit materiaal kan je het model niet zien...

En die Frontcol zorgt voor problemen bij het exporten
naar een model voor gebruik in het spel.

Ik zou die dus willen wissen of als er een andere mogelijkheid is dan
zou ik die zeer graag horen.

Auteur:  Kees_Leiden [ 25 jan 2010, 11:05 ]
Berichttitel:  Re: Frontcol en 3ds Max

Je moet even controleren of de buitenkant van frontcolor aan de juiste kant zit.
Als je je model op Monochrome zet zie je de frontcolor kleuren.

Alle blauwe vlakken aanklikken, rechtermuisknop, reverse faces.

Nu staan alle witte vlakken naar buiten.
Als je nu exporteert zul je zien dat wel alles in orde is! 8)

[EDIT] Het kan zijn dat je een aantal materialen opnieuw moet toekennen, omdat je de vlakken gedraaid hebt!

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/