Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
  Afdrukweergave

[Poll] Appel
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 sep 2010, 20:47 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Je beoordeelt elke inzending (behalve die van jezelf natuurlijk ;) ) op drie punten: materialen, belichting en uiteindelijke render. Het gebruik van extra objecten naast het standaard model kan worden mee gerekent in het "uiteindelijke render" cijfer.

Iedereen die mee heeft gedaan moet ook stemmen. Niet stemmen = ongelijke stand = diskwalificatie!

Om het allemaal wat makkelijker te maken kan je de code hieronder kopiëren, je cijfertjes (op een schaal van 1 t/m 10) invullen en weer posten.

Code:
[b]j0rdyyy:[/b]
Materialen =
Belichting =
Uiteindelijke render =

[b]rico91:[/b]
Materialen =
Belichting =
Uiteindelijke render =

[b]flapsy:[/b]
Materialen =
Belichting =
Uiteindelijke render =

[b]sjaakwortel:[/b]
Materialen =
Belichting =
Uiteindelijke render =


Bekijk hier het inschrijftopic met de WIP's en andere info.

Stemmen kan tot: zaterdag 2 oktober, 21:00 uur

De inzendingen op volgorde van inzending (klik voor grotere afbeelding):

j0rdyyy
Afbeelding

Rico91
Afbeelding

Flapsy
Afbeelding

sjaakwortel
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [Poll] Appel
BerichtGeplaatst: 25 sep 2010, 20:58 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
[code]j0rdyyy:
Materialen = 9
Belichting = 6
Uiteindelijke render = 8

rico91:
Materialen =
Belichting =
Uiteindelijke render =

flapsy:
Materialen = 7
Belichting = 8
Uiteindelijke render =7

sjaakwortel:
Materialen = 8
Belichting = 7
Uiteindelijke render = 9

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [Poll] Appel
BerichtGeplaatst: 25 sep 2010, 21:20 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
M'n puntjes met daarnaast wat puntje(s) van kritiek (want goede punten zijn er in overvloede, dus die ga ik niet allemaal opnoemen!), anders heb je er zo weinig aan he ;)

j0rdyyy:
Materialen = 7
Belichting = 7
Uiteindelijke render = 7
Je ging duidelijk voor realisme met de textures, maar dan had je "all the way" moeten gaan. Het lijkt bijna alsof het om het tafelblad gaat.

rico91:
Materialen = 8
Belichting = 5
Uiteindelijke render = 7
Behoorlijk overstraald waardoor de schaal bijna geheel weg valt. Jammer!

flapsy:
Materialen = 8
Belichting = 6
Uiteindelijke render = 7
Het vormt in mijn ogen niet helemaal mooi één geheel. Slang is wel origineel bedacht, maar voegt verder eigenlijk niet zo heel veel toe aan de compositie.

sjaakwortel:
Materialen = 9
Belichting = 6
Uiteindelijke render = 8
Voor mijn gevoel klopt de belichting niet helemaal, vooral in vergelijking/relatie met de achtergrond.

Iedereen in elk geval super bedankt voor de inzendingen! Heel leuk om eindelijk weer eens iets te jureren hebben :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [Poll] Appel
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010, 0:08 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2007, 4:40
Berichten: 156
j0rdyyy:
Materialen = 9 zeer realistisch; jammer van de gele stenen op de achtergrond (leidt af van de compostie) en zijn misschien net iets te clean (of komt dat door de DOF?)
Belichting = 7,5, lekker scherpe lijnen en niet te donker.
Uiteindelijke render = 8
Compositie had nog wat beter gekund, en jammer dat het realisme van je schaal om zeep wordt geholpen door de hoekkigheid van het model.

rico91:
Materialen = 6, lekker artistiek maar helaas speelt het niet lekker ronde model je parten op de hoeken van de appels /cq heb je het niet met photoshop weggehaald. Ondergrond is ook matig.
Belichting = 7, render is een beetje kapotbelicht, maar door de overbelichting krijgt hij bijna het effect van een negatief. Das niet gek en past er wel bij, maar laat ook wat kansen liggen.
Uiteindelijke render = 7, niet genoeg doorontwikkeld.

flapsy:
Materialen = 4,5, geen duidelijke keuze voor fotorealisme danwel artistieke plaat. ondergrond is raar dof met teveel reflectie, appels lijken plastic en de zilvertextuur laat de appel helemaal doodslaan met de reflectie (idee van de slang is dan wel weer tof maar staat los van materiaal).
Belichting = 6, niet bijzonder maar wel goed gedoseerd.
Uiteindelijke render = 5,5, en dat is jammer omdat het lijkt alsof er toch wel wat werk in zit, maar dat komt er helaas niet uit.

sjaakwortel:
Materialen = 6, glazen schaal werkt erg mooi en laat hoekkigheid verdwijnen. textuur van de appel is top maar ligt er niet goed op (photoshop?). Materialen van de planken en achtergrond zijn dan weer slecht. Komen in het geheel niet overeen met het detailniveau dat je zou verwachten.
Belichting = 5,5 schaduw is te donker en het licht komt niet overeen met wat de ramen op de achtergrond suggereren.
Uiteindelijke render = 6

duidelijke winnaar dus wat mij betreft.

edit: hmm, ik heb er een andere kijk op dan de rest blijkbaar..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [Poll] Appel
BerichtGeplaatst: 26 sep 2010, 10:38 
Offline

Geregistreerd: 11 mei 2009, 18:42
Berichten: 68
Woonplaats: België
Moet eerlijk zeggen dat ik het moeilijk vind om er punten op te geven, maar hier is mijn poging:
Jordyyy
Materialen = 8
Belichting = 6
Uiteindelijke render = 7

rico91:
Materialen = 9
Belichting = 6
Uiteindelijke render = 8,5


flapsy:
Materialen =
Belichting =
Uiteindelijke render =

sjaakwortel:
Materialen = 9
Belichting = 8
Uiteindelijke render = 8

Et voilà ...

@ jordyyy, Rico91 en Sjaakwortel :goodjob:

@ iedereen die enkel meekijkt: meedoen volgende keer ! :D

Flapsy

_________________
“A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.” (Herm Albright)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [Poll] Appel
BerichtGeplaatst: 28 sep 2010, 7:57 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
En hier dan mijn cijfers :P :

j0rdyyy:
Materialen =
Belichting =
Uiteindelijke render =

rico91:
Materialen = 6
Belichting = 7
Uiteindelijke render = 6

flapsy:
Materialen = 7
Belichting = 9
Uiteindelijke render = 8

sjaakwortel:
Materialen = 7
Belichting = 7
Uiteindelijke render = 8

Nu sjaak nog!;) haha

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [Poll] Appel
BerichtGeplaatst: 28 sep 2010, 10:58 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Hhmm, ik vind het erg lastig om cijfers uit te delen. Daarom een totaal beoordeling.

Voor mij zijn er maar twee keuzes J0rdyyy en Sjaak.
De composities van Rico en Flapsy zijn wel mooi maar niet realistisch. Voor mij is een compositie een combinatie van model en texture/render. Dus zo realistisch mogelijk.

Rico's schaal is hoekig en overbelicht.
Flapsy's compositie is goed maar ik mis daar de texture.
Jordy's appels zijn perfect (kan dat ?) qua texture maar de compostite klopt niet, tegels achtergrond. Tevens is de schaal en de schaduw op de bv de groene appel hoekig.
Sjaak's compositie is goed maar de lichtval klopt niet en de texture hapert.

De appels van Jordy zouden op de schaal van Sjaak moeten liggen met de belichting van Flapsy.

Volgorde winnaars:
1 Sjaak
2 Jordy
3 Flapsy
4 Rico

Als laatste nog een algemene opmerking:
De opgave wedstrijd was mijns inziens geen sketchup opdracht.
Wat er nu beoordeeld wordt is eigenlijk de render software versus de expertise van de gebruiker.

Wat mij meer zou aanspreken is eenzelfde soort wedstrijd maar dan alleen met Su 7 (pro). Dus haal het beste uit SketchUp !

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [Poll] Appel
BerichtGeplaatst: 28 sep 2010, 11:03 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
Goed plan xD

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [Poll] Appel
BerichtGeplaatst: 28 sep 2010, 17:36 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
WimVe schreef:
Hhmm, ik vind het erg lastig om cijfers uit te delen. Daarom een totaal beoordeling.

Voor mij zijn er maar twee keuzes J0rdyyy en Sjaak.
De composities van Rico en Flapsy zijn wel mooi maar niet realistisch. Voor mij is een compositie een combinatie van model en texture/render. Dus zo realistisch mogelijk.

Rico's schaal is hoekig en overbelicht.
Flapsy's compositie is goed maar ik mis daar de texture.
Jordy's appels zijn perfect (kan dat ?) qua texture maar de compostite klopt niet, tegels achtergrond. Tevens is de schaal en de schaduw op de bv de groene appel hoekig.
Sjaak's compositie is goed maar de lichtval klopt niet en de texture hapert.

De appels van Jordy zouden op de schaal van Sjaak moeten liggen met de belichting van Flapsy.

Volgorde winnaars:
1 Sjaak
2 Jordy
3 Flapsy
4 Rico

Als laatste nog een algemene opmerking:
De opgave wedstrijd was mijns inziens geen sketchup opdracht.
Wat er nu beoordeeld wordt is eigenlijk de render software versus de expertise van de gebruiker.

Wat mij meer zou aanspreken is eenzelfde soort wedstrijd maar dan alleen met Su 7 (pro). Dus haal het beste uit SketchUp !



Beste Wim,

jou beoordeling voldoet niet aan het gevraagde in het starttopic en zal dus ook niet worden meegerekend met het eindtotaal.

Er zijn in de afgelopen jaren vele wedstrijden geweest waarbij renderengines waren verboden, je mocht enkel Sketchup gebruiken. Hier kwamen steeds minder deelnemers en diverse wedstrijden zijn niet afgemaakt, bloedde dood.

Ik vind het juist goed dat er nu wel een renderengine mag worden gebruikt, deze worden steeds vaker projectmatig, maar ook hobbymatig gebruikt. Deze wedstrijd heeft daar inderdaad grotendeels mee te maken en daardoor de expertise van de gebruiker, maar zoals je zelf ook schrijft zijn ook compositie en textures belangrijk. Niet iedereen is verplicht mee te doen en kan een keuze maken uit diverse wedstrijden waarbij soms renderengines mogen, en soms niet.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [Poll] Appel
BerichtGeplaatst: 28 sep 2010, 17:42 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
Je kan ook om en om doen.. Ee keer een render opdrachtje andere keer een sketchup opdrachie?
Ook leuk toch :P

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [Poll] Appel
BerichtGeplaatst: 28 sep 2010, 18:22 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Probleem is niet dat we alleen maar een bepaald soort SketchUtitie willen; het probleem is dat niemand ideëen aandraagt! De laatste post in het speciale topic stamt van een jaar geleden. Jordy komt tenminste met iets, daar kunnen we alleen maar blij mee zijn.

Wim, mocht je ideetjes hebben, dan ben je vrij om zelf een SketchUtitie te starten! Of desnoods het idee te droppen in het bovengenoemde topic en dan kan iemand anders het uitwerken...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [Poll] Appel
BerichtGeplaatst: 28 sep 2010, 18:46 
Offline

Geregistreerd: 11 aug 2008, 21:19
Berichten: 19
Woonplaats: huizen
hallo allemaal,

j0rdyyy:
Materialen =8
Belichting =6.5
Uiteindelijke render =7
Vooral de textures zien er erg strak uit, helaas zoals gezegd zijn de tegels wat minder.

rico91:
Materialen = 7.5
Belichting = 6
Uiteindelijke render = 7
Het idee om alles metaal te maken vond ik zelf heel creatief alleen jammer dat het een beetje ten kosten is gegaan van de achtergrond en schaal.

flapsy:
Materialen = 7
Belichting = 8
Uiteindelijke render = 8
Ik vind dit het mooiste totaal plaatje, beste compositie. Ook de slang vond ik wel grappig, wel jammer dat ie dan ook weer reflectief was.

Het was een leuke uitdaging vind ik zelf en heb er vooral veel van geleerd. Het plaatje dat ik had ingestuurd was een van de betere pogingen omdat ik de textures van de appels nooit echt helemaal goed kreeg (heb ze in sketchup op het oppervlakte geprojecteerd) Hoe heb jij dat gedaan j0rdyyy ?

Zelf lijkt me een wedstrijd zoals het zwembad wel aardig , waarbij beide dingen aan bod komen, zowel tekenen als renderen.

verbeterde versie(gewoon omdat ik eindelijk weet hoe het wel moet, na veel klooien met setings) :
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door sjaakwortel op 28 sep 2010, 19:29, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [Poll] Appel
BerichtGeplaatst: 28 sep 2010, 19:16 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
@ Respect:

Ik heb nergens gelezen dat ik :
A) niet mag stemmen,
B) aan specifieke eisen moet voldoen.

jordy schrijft:
Citaat:
Bij deze sluit ik deze wedstrijd, en stel ik voor om te gaan stemmen.
Iedereen die mee heeft gedaan moet ook stemmen.

Niet dat alleen de deelnemers mogen stemmen. Dan valt Gijs nl. ook af.

Gijs schrijft:
Citaat:
Om het allemaal wat makkelijker te maken kan je de code hieronder kopiëren..

Je kunt de code kopiëren er staat niet dat dit de enige toegestane manier is.

Verder laat ik het hierbij.

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [Poll] Appel
BerichtGeplaatst: 28 sep 2010, 19:21 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
WimVe schreef:
Je kunt de code kopiëren er staat niet dat dit de enige toegestane manier is.

Gijs schreef:
Je beoordeelt elke inzending (behalve die van jezelf natuurlijk ) op drie punten: materialen, belichting en uiteindelijke render.

Bij Flapsy bevoorbeeld zeg je niks over belichting...

Maar goed, als je zelf een SketchUtitie start kun je natuurlijk ook zelf de regels verzinnen. Lijkt me goed om wat meer SketchUtities te hebben; ook voor de levendigheid hier op het forum ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [Poll] Appel
BerichtGeplaatst: 28 sep 2010, 19:39 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Gijs:
Citaat:
Bij Flapsy bevoorbeeld zeg je niks over belichting...


Klopt over het hoofd gezien. Sorry. Verwijder mijn reactie dan maar, dan blijft de topic ook wat meer op focus.

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO