OzBoz schreef:
Kom niet aan mijn trap
Zal ik niet doen, het was niet mijn bedoeling je werk af te kraken, maar het is voor zover ik kan lezen een probleem waar meer sketchuppers mee zitten. Vray render is erg mooi gelukt bij de weg
OzBoz schreef:
Maar die trap was sowieso lastig ding. Ik moet zeggen dat ik nooit het aantal faces vergroot, om de reden die Respect ook al aan geeft. Eerder minder faces. Maar het ligt er een beetje aan. Als je closeups wilt maken of een enorm grote cilinder nodig hebt dan moet je wel. Maar SketchUp vind het niet heel erg grappig als je enorm veel faces gebruikt. Mocht je renderen dan vreet het ook aardig wat meer tijd. Kleine details zoals scharnieren bij deuren etc maak ik bijna altijd met minder faces. Maar dat is puut omdat je uiteindelijk daar toch vrijwel niets van ziet.
Nou.. het geval is dat ik een keuken aan het tekenen ben welke bestaat uit 3 cylinders met daartussen verbindingsstukken.
(Ik zal een plaatje posten als ik, a) thuis ben en b) er dan nog aan denk

)
Als ik nu kijk en deze keuken render in een extern render programma, dan zie ik aan de rand van deze cylinders de faces.. dit ondanks dat smooth aan staat. (ook hiervan zal ik een WIP posten als ik, a) thuis ben en b) er dan nog aan denk )
Voor grote vlakken heb je inderdaad genoeg aan een quad maar als ik een afronding wil dat in alle 3 de assen is afgerond
dan wil ik graag detail.. behalve dan als ik denk het toch niet te gaan zien op de render. bijvoorbeeld afronden van een kastplank.. dit doe ik dus niet.
Speaking van vlakken.. gebruikt niemand het subdivide script van Whaat? dit vergroot het aantal faces door een smooth uit te voeren op de geometrie.. zoals wel bekend denk ik