ej, ik zag in je andere berichtje dat je vista heb, op mijn andere pc had ik ook vista daar deed sketchup ook al zo raar. ik weet niet wat voor videokaart je in je pc hebt. dit zijn ieder geval de specificaties die je nodig heb:
------ Systeemeisen Apple Macintosh met OS X
Mac OS 10.4 (Tiger) of hoger
Minimaal 1 GHz G5 512 MB RAM >200 MB schijfruimte QuickTime 5.0 en web browser voor multimedia tutorials Videokaart 100% OpenGL compatibel 3-knops muis
PC met Microsoft Windows
Microsoft Windows 2000, XP Home of Professional Editions met .NET 1.1 framework
(LET OP!! Vista is nog niet volledig ondersteund en NT niet meer. Installeer en draai SketchUp Pro in de Windows 2000 compatibilieitsmodusvoor de beste resulaten, maar garanties zijn er niet. Vraag uw systeembeheerder om hulp!)
Minimaal 1 GHz Pentium 4 processor 512 MB RAM >200 MB beschikbare schijfruimte Videokaart die 100% OpenGL compatibel is Microsoft Internet Explorer 6.0 of hoger. Windows Media Player of QuickTime 5.0 en een web browser voor multimedia tutorials 3-knops muis
-----
dit heb ik van de nederlandse sketchup site, daar staat ook dat sketchup soms nog niet helemaal volledig werkt op vista. dit kan de oorzaak zijn van het probleem, al hoewel sketchup wel bij mij op de laptop werkt waar ik vista op heb. dus dat is wel raar...