knillis schreef:
Beste SU ers, Ik heb een linkermuur van 114 een kopmuur van 244 en een rechtermuur van 166. Ik wil daar een trap tekenen die links begint en rechts eindigt op een hoogte van 268/269 en 90 breed is, dikte hout 3 cm. Links beneden heb ik speelruimte dus de trap hoeft niet perse bij het begin van de muur te staan. De rest ligt vast. Ik wil geen bordesjes gebruiken maar de trap het liefst laten doorlopen in de hoeken.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt en ben daardoor iets wijzer maar nog niet genoeg.
De vragen 1. : Ik bezichtigde een tijdje geleden een modelwoning in Duitsland met een z.g. luie keldertrap, dit loopt vind ik uitermate vervelend dat wil ik absoluut niet.
2. Ivb de speling beneden kan ik waarschijnlijk het beste boven beginnen, klopt dit ?

Ik denk dat ik wel ongeveer snap wat je wil, maar is het mogelijk om een afbeelding te posten van wat je nu hebt?
Ik zou gewoon de plattegrond van de trap tekenen en dan van elke trede een group maken, dan een dikte geven en naar de juiste hoogte brengen. Als je nog trapbomen wilt, of 1 of 2 spillen kun je deze later makkelijker tekenen.
Maar liefst even het sketchup bestand of een afbeelding daarvan posten.