H & I schreef:
3D is perspectief, Wo3Dan

Grappig. Maar ik zei: "
in perspectief,
(en dan toch op schaal) nee. Maar je begrijpt best wat ik bedoel. Anders waren er in SU niet twee mogelijkheden om je model weer te geven. De één is in perspectief. De ander in parallelle projectie hetgeen neer komt op, mits onder de juiste hoek bekeken, je 3D model
meetbaar als op een plat vlak geprojecteerd zien. Ik praat dan (mischien tegen beter weten in) al niet meer over perspectief. 3D ja, geprojecteerd onder strikte condities op je scherm, er zijn meerdere "3D"-meetbare varianten mogelijk. De meeste zul je zelf moeten construeren met een juiste camera positie etc. (soms zels door één richting (verticaal) met een voorberekende factor te verschalen), maar pak eerst iso, dat ligt voor het grijpen.
Ik praat dus over projecties (plat als een dubbeltje, op je scherm) van 3D. Het perspectief is er door SketchUp uitgebonjourd. Pas dan maak je er een scene van.
Je hoeft het niet te proberen maar het lijkt me je beste optie.