Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
  Afdrukweergave

component met automatisch "cut opening"
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 feb 2011, 20:22 
Offline

Geregistreerd: 01 feb 2011, 19:34
Berichten: 2
Goede avond,

Ben nieuw op dit forum.
Vandaag aan de studie gegaan met components.

vraag:
Is het mogelijk een component te maken die automatisch een gat maakt in een wand met dikte?
(dus in een wand bestaande uit 2 vlakken/faces).

Wetende dat het mogelijk is een component te maken die automatisch een gat maakt in één vlak vroeg ik met af of het mogelijk is dit ook te doen in een 3D wand.
Daarmee zou het component dus in de voor en achterkant van mijn wand een gat moeten maken.

Wie weet of dit kan?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: component met automatisch "cut opening"
BerichtGeplaatst: 02 feb 2011, 14:24 
Offline

Geregistreerd: 25 jan 2011, 22:47
Berichten: 60
ksnap nie wa ge bedoeld, maar kan je het op msn uitleggen?
demianmartens at hotmail punt com

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


Laatst bijgewerkt door gijs op 02 feb 2011, 14:59, in totaal 1 keer bewerkt.
Alleen "direct links" tusen [img] en [/img] haken gebruiken voor afbeeldingen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: component met automatisch "cut opening"
BerichtGeplaatst: 02 feb 2011, 20:46 
Offline

Geregistreerd: 22 sep 2008, 19:41
Berichten: 201
Hallo Franklin,

Ik snap geloof ik wel wat je bedoelt, ik teken ook wel eens wanden met een dikte waar ik een kozijn (component) in zet.
Ik maak dan altijd eerst een gat in de wand (van buiten naar binnen met push-pull) waar ik vervolgens het component in plaats, het mooiste zou zijn dat als je het component plaats in het buitenvlak, dat de opening dan automatisch gemaakt wordt.
Ik verwacht trouwens niet dat dit kan, de wand is immers hol van binnen.(bijvoorbeeld een wanddikte van 350 mm)
Ben benieuwd of er een betere/makkelijkere oplossing voor is..........


Groeten, Henk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: component met automatisch "cut opening"
BerichtGeplaatst: 02 feb 2011, 21:03 
Offline

Geregistreerd: 25 jan 2011, 22:47
Berichten: 60
H-man schreef:
Hallo Franklin,

Ik snap geloof ik wel wat je bedoelt, ik teken ook wel eens wanden met een dikte waar ik een kozijn (component) in zet.
Ik maak dan altijd eerst een gat in de wand (van buiten naar binnen met push-pull) waar ik vervolgens het component in plaats, het mooiste zou zijn dat als je het component plaats in het buitenvlak, dat de opening dan automatisch gemaakt wordt.
Ik verwacht trouwens niet dat dit kan, de wand is immers hol van binnen.(bijvoorbeeld een wanddikte van 350 mm)
Ben benieuwd of er een betere/makkelijkere oplossing voor is..........


Groeten, Henk

wat maak jij zoal dan? :) als ik vragen mag (;


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: component met automatisch "cut opening"
BerichtGeplaatst: 02 feb 2011, 23:08 
Offline

Geregistreerd: 05 sep 2008, 9:44
Berichten: 64
Woonplaats: Groningen
Dat cut opening gebeurt alleen als een vlak uit het component als het ware op een face komt te liggen. Dat werkt dus niet in het geval van dat voorbeeld dat in je bericht staat. Wat je wel kunt doen is na het plaatsen van het component in de muur, zowel het component kiezen en de face waarin het is geplaatst, en dan rechtsklikken Intersect faces > With selection. Daarna kan je het vlak dat eruit moet selecteren en deleten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: component met automatisch "cut opening"
BerichtGeplaatst: 03 feb 2011, 1:52 
Offline

Geregistreerd: 01 feb 2011, 19:34
Berichten: 2
Bedankt voor jullie reacties.

Het mooie van een component met een alignment "Glue to: any" en waarbij "cut opening" geselecteerd is is dat je het component kunt verschuiven nadat het geplaatst is.
Daarbij verplaatst het gat dus mee (maar dat moge duidelijk wezen).

Dit zou ik dus graag bij een wand van b.v. 100mm dikte aan beide zijdes zien gebeuren.

Inmiddels verder geëxperimenteerd;
2 componenten gemaakt.
Het raam dus verdeeld in 2 componenten.
Eén deel voor tegen de buitenzijde en één deel voor tegen de binnenzijde van de wand.
Beide gaan 50mm de wand in.
Eerst plaats ik b.v. de buitenste, daarna de binnenste en middels een X-ray view positioneer ik ze exact op elkaar.

Helaas kan ik van die buiten en binnen componenten geen nieuwe group of component maken (kan wel maar daarmee wordt het "cut opening" voordeel automatisch ongedaan gemaakt.

Ook kan ik helaas niet het 2e component direct aan het eerste vastklikken.
Bij het plaatsen namelijk van het 2e component, gaat deze reageren op de vlakken van het eerst geplaatste component.
De 2e aan de andere kant van de wand iets (willekeurig) plaatsen kan wel en daarna middels X-ray view exact aan de 1e koppelen.

Het voordeel van mijn oplossing is nu dat ik beide componenten kan selecteren en kan verplaatsen waarbij het gat nu wel in buiten en binnenkant mee verplaatst.

Ondertussen blijf ik geïntereseerd in een één component oplossing....

Groet!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: component met automatisch "cut opening"
BerichtGeplaatst: 06 feb 2011, 18:09 
Offline

Geregistreerd: 16 dec 2010, 16:03
Berichten: 12
Woonplaats: Paasloo
Hallo Franklin

Ik heb hier ook eindeloos mee geexperimenteerd, ik heb ongeveer van 25 ramen, deuren en kozijnen,
componenten gemaakt, deze kun je makkelijk naar alle kanten vergroten of verkleinen
Buitenkozijnen liggen meestal iets binnen de gevel bv 50 mm dan heb je geen face die op de muur valt
Als ik deze bv in een spouwmuur plaats delete ik de buitenste lagen na intersect te hebben gebruikt
en de binnenmuur maak ik een gat nadat je dit zichtbaar hebt gemaakt door minimaal 2 hulplijnen door de muur te laten schijnen, dit doe je met het meetlint

Groeten, Henk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO