Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
  Afdrukweergave

Export 2D graphic niet scherp
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 feb 2011, 18:42 

Op het forum van onze camperclub, http://www.dubbellucht.nl, post ik regelmatig afbeeldingen van sketchup bestanden. Die afbeeldingen zijn niet zo scherp als ik de orginele tekeningen. ik heb altijd aangenomen dat het nou eenmaal zo was totdat de moderator daar ook een mailtje stuurde. Ik heb hem twee afbeeldingen gestuurd die ik met dezelfde resolutie geëxporteerd had en hij heeft ze op het forum vervangen. Tot mijn verbazing was één van die afbeeldingen haarscherp en de andere dus niet. Ik heb naar mijn idee geprobeerd op dit (en engelse) forum een tip of verklaring te vinden ter verklaring en eventueel tot oplossing van dit probleem.
Kan iemand mij hiermee helpen. We hebben overwogen dat het ook aan de software van de website zou kunnen liggen, maar dan blijft de vraag waarom die éne wel goed is.
Hieronder een voorbeeld van die afbeeldingen.
Afbeelding

Groet Pieter

Ps nu ik de afbeelding op dit forum zie staan constateer ik dat dit iets beter is dan op onze website.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Export 2D graphic niet scherp
BerichtGeplaatst: 07 feb 2011, 19:22 
Site Admin

hier wordt je afbeelding iets verkleind, als je erop klikt krijg je de originele afmeting en is hij volgens mij net zo scherp als jou origineel. Waarschijnlijk verkleind de andere site afbeelding ook automatisch.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 07 feb 2011, 21:23 

Dat werkt trouwens mooi op deze site met dat klikken op de afbeelding. Maar het wordt niet zo goed als het Sketchup bestand waar de afbeelding van gemaakt is. En dan heb ik nog steeds twee afbeeldingen onder elkaar van verschillende kwaliteit waarvan de kwaliteit van één gelijk is aan het orginele SketchUp bestand.
Groet Pieter.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 08 feb 2011, 14:57 
Site Admin

Je hebt beide afbeeldingen met dezelfde instellingen gemaakt? En is het ook twee keer dezelfde afbeelding, of heb je bij de één iets meer ingezoomt in SketchUp? Heb je ook al gekeken of dit ook het geval is als je naar bijvoorbeeld .png exporteerd?

Misschien dat je beide plaatjes eens hier kunt plaatsen/linken?

Groetjes,
Gijs

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 09 feb 2011, 21:23 

Ondertussen heb ik ook png export geprobeerd. Dat verandert niets behalve dan dat het bestand een stuk kleiner is dan jpeg. Ook heb ik het bestands formaat van 1916 x 972 pixels naar 4000 X 2029 pixels verhoogd. Dan heb ik in Irfan wel een veel beter resultaat maar op de website weer niet. Met een bestands formaat van 800 X 405 pixels is de afbeelding op de site ronduit slecht .
Dit zijn de twee bestanden die zo verschillen . de relais in ruststand ( de bovenste)is haarscherp de andere dus niet.
Afbeelding
Afbeelding
Groet Pieter

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]