Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
  Afdrukweergave

OS Coolean
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 okt 2010, 8:29 

Ik mis een tooltje om delen weg te kunnen knippen (zie tekening zwarte lijn)

Ik wil dit er zo uit knippen dat ik in het profiel kan kijken.. maar in SU zelf niet deze bewerking niet nu weet ik van rhino en SW dat het bestaat.. en vond deze (Coolean) op SketchUcation..

Maar dit lijk niet te werken.. al ik ze aanklik staat er OS Coolean processing... als ik vervolgens mijn muis beweeg staat er weer select?

Weet iemand hoe ik dat wel kan knippen???????

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: OS Coolean
BerichtGeplaatst: 05 okt 2010, 12:38 

ik snap niet precies waar het over gaat, maar bedoel je misschien een doorsneden maken. dat je erin kan kijken?
dit kan je het makkelijkste doen met deze tool :display:
er komt dan een schermpje die je kan verplaatsen.
weet niet of je dit bedoeld, als het iets anders is, zou ik graag wat duidelijkere details willen horen, zodat ik je kan helpen :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 06 okt 2010, 9:11 

Er zijn verschillende manieren om het te doen maar je gaat er toch steeds wat manueel werk aan hebben. Zo snijdt de Zorro-plugin je model mooi door, maar je gaat nadien toch nog de overbodige delen moeten verwijdern.

Zoals Rico91 al aangaf: met 'section cuts' werken is het makkelijkst ... (Maar je kan ze zo niet afprinten als ik me vergis, daar heb je layout voor nodig)

Als je de nieuwste proversie (versie 8) hebt, kan je met de 'solidtools' aan de slag.

In smustard.com staat ook een plugin om boolean operations te doen maar die was betalend als ik me niet vergis.

Zet anders een keer een paar van bovenstaande termen in de zoekfunctie van youtube en je bent al een heel eind op weg.

Bedoelde je iets anders, dan zal je - zoals Rico aangaf - nog wat specifieker moeten zijn met je vraag.

Succes ermee !

Flapsy

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 27 okt 2010, 21:29 

Je bedoelt binnen in het model kijken zonder het model te veranderen?
Gebruik dan de Section Plane tool. Voor meer info, zie deze tutorial: http://www.youtube.com/watch?v=ZiMA1IAn8HU

Of bedoel je de manier hoe de vlakken, texturen en lijnen worden weergeven?
ga dan naar View --> Toolbars --> Styles

Je bedoelt het stuk inkorten?
ga dan met je beeld zo staan dat je in een keer de vlakken bij het rondje kan selecteren. Dit doe je door eerst de Orbit tool te gebruiken en dan met Select tool van links naar rechts te slepen. Gebruik nu de Move tool om die vlakken naar links te verplaatsen.

Of bedoel je dat middelste stuk wegknippen? Trek dan een lijn op die Guide lijn. Neem dan de Push/Pull tool om die twee middelste muurtjes naar beneden te halen tot op de plek waar de onderkant van die muurtjes zat.

Of bedoel je iets anders? ik geloof dat het dan niet helemaal duidelijk is

Groeten, Bart

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]