Hallo allemaal, ben een tijdje op stap geweest maar nu weer in NL. Allen nog een gelukkig nieuwjaar gewenst
Ik ben aan het werk aan een school die we in Afrika aan het bouwen zijn en wil wat interieurshots renderen. Hiervoor wil ik Artlantis 2 gebruiken (liever versie 3 natuurlijk, maar dat ligt voorlopig niet binnen het budget

).
Nou zou ik normaal gesproken de ruimte die ik als render uit wil werken apart in SU maken, en één wand of hoek weglaten zodat ik een mooi (ruim) cameraperspectief kan gebruiken. Echter, ik heb de hele constructie en interieur als één volledig gebouw in SU gezet (wel verdeeld in losse groups, maar de group die de rechterwand van lokaal 1 bevat maakt tegelijkertijd ook de linkerwand van lokaal 2, als u begrijpt wat ik bedoel). Elke ruimte opnieuw te 'maken' met een hoekje of wandje eruit lijkt me een onnodig kwaad, en ik meen me dan ook te herinneren dat hier een eenvoudiger optie voor was. Doorsnedes (section planes) gebruiken in SU werkt niet, want Artlantis laadt alles in.
Voor de duidelijkheid, links is normale camera, rechts met een wandje weggehaald.

Vraag dus; hoe snij ik een compleet gebouw doormidden, ongeacht en inclusief groups en comoponents, en delete ik de helft die ik niet nodig heb voor de render(-export).
Please help, zou het erg op prijs stellen.
Alvast bedankt allemaal!