Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
  Afdrukweergave

Hoe doorlopende animatie met een vastgemaakt object?
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 okt 2009, 10:31 
Offline

Geregistreerd: 28 okt 2008, 11:51
Berichten: 7
Heb het forum doorspit maar kom niet uit mijn probleem.

Dit is wat ik wil bereiken:

Http://scottypics.koopeenpaard.nl/sketchup/2.avi

Ik ben een strandhuis aan het maken waarbij ik als animatie het opkomende en zakkende water wil gebruiken. Dat is eigenlijk de 1e vraag; "Hoe maak ik een animatie in SU met het opkomende en zakkende water"(heb ik daar een extra plug-in voor nodig?)

2e probleem is het blokje wat jullie niet zien meebewegen met het water. In het echte model zal het blokje worden vervangen door een bootje maar het idee blijft hetzelfde. "Hoe krijg ik het voor elkaar om het blokje mee te laten bewegen met het blok water? Het blokje moet dus in feite blijven "drijven" op het water.

Weet niet of het allemaal mogelijk is, maar ALS het mogelijk is dan hoor ik graag hoe :D

Bedankt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Hoe doorlopende animatie met een vastgemaakt object?
BerichtGeplaatst: 11 okt 2009, 10:46 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 03 nov 2008, 17:06
Berichten: 127
Hoi Scotty,

ik heb geen oplossing voor je, maar misschien dat ik iets kan roepen waardoor iemand anders weer wat nieuwe gedachten krijgt en dan wel een oplossing weet?

- is het iets dat kan met Sketchifysics (of hoe dat ook alweer heette),
- je kan het water laten stijgen en het bootje mee laten bewegen, levert het nieuwe ideeen op als je het bootje juist vast kan houden op hetzelfde niveau en de rest van het model kan laat zakken?

Je hebt er waarschijnlijk niets aan, maar goed, wie weet, anders zit je alleen maar te kijken naar '0 antwoorden' en 'heel veel keer gelezen' ;-)

Wat ik me zelf nog voor kan stellen als optie, maar wel een megaklus, is foto voor foto opslaan waarbij je het water steeds wat hoger doet (en het bootje dus mee verhoogt) en die foto's aan elkaar zetten met een willekeurig programma.

_________________
Rookworst zonder R is ook worst
(bron: onbekend)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Hoe doorlopende animatie met een vastgemaakt object?
BerichtGeplaatst: 17 okt 2009, 9:04 
Offline

Geregistreerd: 20 sep 2007, 9:32
Berichten: 79
Ten eerste mijn excuses dat ik nu pas reageer, maar had er even geen tijd voor. Er zijn wel meerdere plugins voor dit soort animaties, maar ik gebruik hiervoor de plugin "mover". Niet te verwarren met de plugin mover om componenten in sketchup gemakkelijker te verplaatsen, mocht deze ook als plugin staan, dan moet je kiezen tussen één van deze twee wat betreft het installeren. Het werkt heel gemakkelijk, je maakt twee scenes aan. In de eerste scene selecteer je het component wat moet bewegen, en ga via Plugins naar "remember position of selection". Dit doe je ook met alle andere componenten die moeten bewegen. Dan ga je naar de tweede scene, maar eerst verplaats je het component naar de locatie waar deze naar toe moet, in dit geval recht omhoog. Dan doe je weer precies hetzelfde. Als je nu "schakelt" tussen de scenes, zullen deze componenten naar de locaties gaan die je heb gekozen.
http://www.youtube.com/watch?v=JyboMEQy6qM
Nadeel van deze plugin is wel dat de animatie niet werkt bij het exporteren van animaties via SketchUp.
Hiervoor gebruik ik een programmaatje die een filmpje maak van het beeldscherm. (In mijn geval Camstudio, uiteraard gratis.... :D ) De plugin heb ik hier vandaan: http://forums.sketchucation.com/viewtop ... ilit=mover, je moet je wel even registreren.

Hoop dat ik zo laat nog wat kon betekenen,
Christian.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO