SketchUpforum
http://www.sketchupforum.nl/

Visnet
http://www.sketchupforum.nl/visnet-t1594.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  WimVe [ 19 jan 2010, 10:43 ]
Berichttitel:  Visnet

Hallo,

Ik zoek een materiaal texture van een visnet. Dus iets waarbij de lijnen onder en boven elkaar doorlopen.
Ik heb al geexperimenteerd met de standaard "fencing materials" maar dat is toch net even anders. Heeft iemand zo'n texture iof is die al eens tegengekomen ?

Daar aansluitend: hoe maak je zo'n half open texture ? Hoe krijg je dus gaten in je texture plaatje ?

Alvast bedankt.

Auteur:  Chris [ 19 jan 2010, 16:20 ]
Berichttitel:  Re: Visnet

Kan even proberen uit te leggen hoe je "open" textures maak.
Dit doe je hoofdzakelijk in een bewerkingsprogramma, in mijn geval PaintShopPro.
Elk programma zal wel anders werken, maar het komt er hier op neer, wat open moet worden
haal je weg, en dan opslaan als een *.png afbeelding.

Neem aan dat je de rest zelf wel weet hoe je dit weer importeerd in Sketchup?
Ik zal nog even op jacht gaan bij m'n eigen textures, maar voor nu hoop ik dat je even vooruit kan!

Christian

Auteur:  Chris [ 19 jan 2010, 16:51 ]
Berichttitel:  Re: Visnet

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb even gezocht, de gaasafbeeldingen heb ik als "open" texture (*.skm)
Hoop dat de afbeeldingen goed overkomen, het is voor mij ook de eerste keer dat ik afbeeldingen post.... :oops:
Als het lukt, weer wat geleerd. :yay:

Christian.

Auteur:  Chris [ 19 jan 2010, 18:58 ]
Berichttitel:  Re: Visnet

Gelukt! Begin het nog een keer te leren! :yay:
Gaas texturen zijn trouwens de tweede en de derde, zijn seamless, net als deze die ik nog gevonden heb:
(*.png, dus "open")

Afbeelding

Auteur:  WimVe [ 19 jan 2010, 23:36 ]
Berichttitel:  Re: Visnet

Chris,

Bedankt !
Ik ga eens probeen of ik die laatste kan editten...

Groetjes,
Wim

Auteur:  WimVe [ 22 jan 2010, 18:10 ]
Berichttitel:  Re: Visnet

Chris,

"Even" zitten knutselen:

Afbeelding

Wat dan weer tegen valt is de schaduw.....
Nu moet ik zeker in het materiaal allemaal gaten maken op de plek van de virtuele gaten !?

Auteur:  Chris [ 22 jan 2010, 18:59 ]
Berichttitel:  Re: Visnet

Nooit eigenlijk bij stil gestaan, weer wat geleerd. (tis toch echt wel leerzaam zo'n forum :lol: )
Het is een optie om tussen het touw de vlakken weg te halen, maar het is wel een monnikenwerk zeg!
Maar ik zie wel dat het gelukt is om zelf png te maken. Ziet er wel goed uit zo met die knopen in het midden.

Christian.

Auteur:  Maarten [ 24 jan 2010, 16:11 ]
Berichttitel:  Re: Visnet

Ik wist niet dat sketchup transparantie in textures weergaf, en ook raar dat je het in de schaduw niet terug ziet trouwens. Maar je hebt voor renderprogramma's wel speciale materialen om dit soort effecten te krijgen.

Auteur:  WimVe [ 24 jan 2010, 19:10 ]
Berichttitel:  Re: Visnet

Je kunt de transparantie van een materiaal aangeven bij het specifieke materiaal in het materiaal menu.

Echter: het materiaal wordt dan transparant ! Ik mijn geval het visnet. Maar de texture van het visnet zit op een volledig dicht oppervlak. Daar zit het verschil in.

Auteur:  OzBoz [ 26 jan 2010, 14:24 ]
Berichttitel:  Re: Visnet

Ik weet niet of je het gaat renderen uiteindelijk of het gaat doen met alleen SU maar als je het rendert dan is het niet echt nodig om daadwerkelijk met een hand gaten te zitten maken. Dat kan wel makkelijker. At least, in V-Ray is het niet echt een probleem en gok dat andere renderpakketten er ook prima mee uit de voeten kunnen.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/