SketchUpforum
http://www.sketchupforum.nl/

Gezocht: Haspel
http://www.sketchupforum.nl/gezocht-haspel-t1662.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  ArnoDekkers1995 [ 23 maart 2010, 22:46 ]
Berichttitel:  Gezocht: Haspel

Hallo, ik zoek dit als object/component,
Afbeelding

Kan het écht nergens vinden, misschien iemand die hem wel weet te staan, of hem zelf wil maken?

Auteur:  WimVe [ 23 maart 2010, 23:37 ]
Berichttitel:  Re: Gezocht: Haspel

Beste Arno,

Soms moet je ook zelf aan de bak...
Niet alles is al in 3D getekend.

Auteur:  Maarten [ 24 maart 2010, 1:52 ]
Berichttitel:  Re: Gezocht: Haspel

Beste Arno,

Soms heb je ook geluk.

check

Auteur:  ArnoDekkers1995 [ 24 maart 2010, 8:41 ]
Berichttitel:  Re: Gezocht: Haspel

Die had ik al gevonden Maarten, maar die wijkt toch wel erg veel af..

Enne, ik heb geprobeerd er zelf 1 te tekenen, maar dat is me niet gelukt.. Iemand die zoiets weet of kan tekenen? Komt niet zo nauw..

Auteur:  WimVe [ 24 maart 2010, 9:16 ]
Berichttitel:  Re: Gezocht: Haspel

ArnoDekkers1995 schreef:
Die had ik al gevonden Maarten, maar die wijkt toch wel erg veel af..

Enne, ik heb geprobeerd er zelf 1 te tekenen, maar dat is me niet gelukt.. Iemand die zoiets weet of kan tekenen? Komt niet zo nauw..


Beste Arno,

Wat had je dan getekend ?

Ik zou het simpel houden:
- teken een rechtop staand vierkant
- teken hierop twee crikels
dit is het midden(lijn) van de box.

Met de push/pull tool extrude je nu de buitenste cirkel, dit wordt de rand in het midden
dan de binnenste cirkel, dit wordt de box zelf.
Let wel je werkt vanuit het midden dus zowel de linker- als de rechterzijde "extruden".

Van het vierkant houd je nu vier hoeken over, rechtsonder verwijder je, de andere drie hoeken maak je zo dik als je wilt.

Dit is één methode, er zijn er waarschijnlijk wel meer.
Afhankelijk van je tijd kun je alle hoeken afronden.

Succes !

Auteur:  flipya4real [ 24 maart 2010, 11:05 ]
Berichttitel:  Re: Gezocht: Haspel

Wat je methode ook wordt, deze is ontzettend handig om de hoeken af te ronden. Let wel op dat je niet al te veel segments gebruikt voor het afronden, anders kan je model al gauw te zwaar worden.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/