Een goede videokaart is naar mijn mening alleen nodig voor het Sketchup gedeelte (videokaart is de interactie tussen
computer en beeldscherm, dus de realrime rendering wat je op het scherm ziet) Het sketchup gedeelte zal veel soepeler gaan en veel sneller. Ik weet niet of je hierdoor ook je rendertijd naar beneden haalt. Bij Artlantis Studio heeft het geen effect wanneer je een snellere videokaart installeerd. Dus wanneer je al een goede videokaart hebt en sketchup goed werkt, dan hoef je geen dure videokaart aan te schaffen, want daar hoeft het niet aan te liggen. Ikzelf gebruik een videokaart uit de Nvidia Quadro serie, maar dat is meer omdat we werken met Dual Screens (30" en 24") die apart aangestuurd moeten worden, dus dat heeft veel kracht nodig.
Je hebt een Celeron Processor, dan is je pc zo rond de 3/4 jaar oud?? Lijkt me op zich wel ok, alleen de Celerons kunnen niet concureren met wat er nu op de markt is. Maar wanneer nu een Dual- of een Quad Core geinstalleerd hebt in je pc hoeft de software, in jouw geval Vray deze processoren niet te ondersteunen. Dit betekend dat de software dus misschien maar op 1 processor draait, terwijl je verwacht dat hij met 2/4 processoren draait.
Ook het RAM Geheugen heeft een invloed op je rendertijd, als je tussen de 2 en 4 GB zit, zit je naar mijn mening wel goed.
Citaat:
="s1mon"]Veel weet ik hier niet vanaf, hoewel ik wel heb gelezen dat vray niet de snelste is op dit gebied. Maar wat ik ook ergens heb gelezen, is dat je andere computers in je netwerk mee kan laten rekenen, is dat geen optie?
Je zou eventueel in een renderfarm kunnen renderen, maar dan moet je natuurlijk wel meerdere pc's tot je beschikking hebben, plus op alle pc's een licentie hebben.