Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
  Afdrukweergave

Verkeerde positie in Google Earth
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 sep 2007, 13:23 

Hallo,

Ik ben bezig met een gebouw voor Google Earth. Hij is praktisch helemaal klaar. Nu zit ik met een probleempje wat al langer in het gebouw zit: Google Earth pakt een verkeerd coördinaat, waardoor het gebouw op een heel andere plek komt. Handmatig dit veranderen is een hels karwei. De oplossing lijkt simpel, door gewoon een nieuw bestand aan te maken waarin ik opnieuw "Get Current View" doe, en dan daar op het gebouw plakken.

Echter had ik eerst een mooi hoogte-verschilloos vlak, maar hoe vaak ik nu ook probeer, elke keer zit er een soort twist in de hoogte, waardoor het zeer vervelend is hier het gebouw op aan te passen.

Wat is in dit geval de beste oplossing?

Het gaat om dit gebouw (deze staat dus nog verkeerd): http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... revstart=0

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 06 sep 2007, 16:31 
Site Admin

Heb je al gekeken naar het knopje Toggle Terrain?
:toggle:
Als je daar op klikt krijg je óf een plat vlak, óf een vlak waar de hoogtedata in is verwerkt. In GE zit die hoogtedata ook verwerkt, dus als je wilt zien of je model op de goede hoogte zit doe je dat daarmee.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 06 sep 2007, 17:32 

Zoals als ik al zei, heb ik in mijn huidige model een reliefloos vlak, hiermee bedoel ik dat zowel met als zonder terrain het plat blijft.

Hoe vaak ik ook opnieuw snapshot, ik krijg elke keer een irritant hoogteverschil, wat ook nog eens niet lineair is.

Kan ik met mijn oude model hem nog goedkrijgen? Of kan Google Earth niet meer de originele kaartmaat herleiden uit de kaart? Want nu staat hij verkeerd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 07 sep 2007, 21:52 
Site Admin

Heb je dit probleem ook als je in SketchUp op Place Model ( :saveGE: )drukt? Als het zo wel lukt (dus als het gebouw goed staat) kan je eens proberen om je model opnieuw up te loaden naar 3Dwh.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 08 sep 2007, 2:20 

Als ik hem in Google Earth plaats, staat hij op de verkeerde plek. Ik heb deze coordinaat handmatig dichterbij gezet, maar op de oude plek zetten met zelf de coordinaat uitvogelen gaat niet werken.

Het probleem is niet zozeer het opnieuw plaatsen, alswel dat de nieuwe grondplaten een beetje irritant hoogteverschil hebben. Het is niet gelijkwaardig hoog. Hoe werken jullie die hoogteverschillen weg?

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 08 sep 2007, 13:04 
Site Admin

Het reliëf kan je niet weghalen aangezien het in Google Earth ook zo is. Maar je kan wel je gebouw er zo mooi mogelijk in plaatsen. Het beste is om je gebouw onder het grondoppervlak door te trekken. Als je je gebouw dan op een hobbelig terrein plaatst krijgt je daardoor geen "zwevende" stukken.

EDIT: Ik heb je model bekeken en ik zag dat je de foto uit GE er niet meer in hebt staan. Heb je hem verwijderd? Dit moet je nooit doen als je hem in GE wilt laten zien, hij staat dan altijd op de verkeerde plek!

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 10 sep 2007, 15:43 

Ik heb hem hidden, hij staat er nog gewoon in hoor.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 10 sep 2007, 15:47 
Site Admin

Nou, als ik kijk in dat model wat je in de link van 3dwh hierboven hebt staan zie ik echt geen ondergrondje. Wat ik ook doe hij komt niet evoorschijn....

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 10 sep 2007, 16:08 
Site Admin

gijs schreef:
Nou, als ik kijk in dat model wat je in de link van 3dwh hierboven hebt staan zie ik echt geen ondergrondje. Wat ik ook doe hij komt niet evoorschijn....

Je hebt in SU een optie om onderdelen tijdelijk te verbergen, (Edit/Hide of unhide) Daarmee is de ondergrond zo op te vragen.

Dat jij ook nog dingen uit SU kan leren Gijs :P

Laatst bijgewerkt door PeterW op 10 sep 2007, 16:26, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 10 sep 2007, 16:12 
Site Admin

Hoe unhide ik hem dan :oops:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 10 sep 2007, 16:27 
Site Admin

gijs schreef:

Edit/Unhide/All

Let op: Bij het op hide zetten van een deel van je tekening onthoudt SU in welke Groep of component je zit, hier moet je rekening mee houden met Unhiden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 10 sep 2007, 19:40 

gijs schreef:

Gijs,
Wat dacht je van: menu View=>vink aan: Hidden Geometry
Nu kan je al je verborgen geometrie zien en selecteren wat je weer zichtbaar wil maken. Ik ben geen voorstander van Unhide All, te drastisch.
Je zie echt die geimporteerde foto wel!

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 10 sep 2007, 19:46 

Ik heb hem inmiddels goed, doch staat hij wel erg scheef, maar ja het is of half de grond in, of met de bult mee. Dan doe ik maar met de bult mee.

Dit is de nieuwe: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 2684ac4ac5

@Gijs, die edges heb ik expres nog aan in het plaatje, vind ik mooier :P dus niet over gaan whinen in de comments.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 10 sep 2007, 20:30 
Site Admin

Nou, heb ik vandaag toch nog weer wat geleerd :D

@MsG
Sorry, maar ik blijf erbij dat het zonder lijnen er beter uit ziet. Maar het is jouw model dus... Alleen jammer dat er nog wat foto-textures ontbreken. Verder is het een erg mooi model hoor! Ga zo door!

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 10 sep 2007, 20:56 

Welke missen er? Alleen van het dak niet, maar dat is ook het enige. Google adviseert om de satteliet als dak te nemen, maar die zijn veel te low quality :).

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]