Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
  Afdrukweergave

texture probleem
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 31 okt 2007, 20:19 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2007, 16:43
Berichten: 220
Woonplaats: ouderkerk a/d ijssel
hoi

ik heb een probleem waar ik heel vaak last van hebt

als ik een texture in een vakje giet staat hij op de verkeerde plaats en moet ik heel mijn ontwerp gaan verslepen enz. om hem op de goede plaats te krijgen, is er mischien iets anders waardoor ik hem makkelijker op de goede plaats krijgt?

mvg carlo, skp :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2007, 20:28 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 24 sep 2007, 20:13
Berichten: 138
Woonplaats: Delft
rechtermuisknop > texture > position misschien :)

_________________
Formule 1 wagen
Midgetgolfbaan
_________________
3D Designer
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2007, 20:38 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2007, 16:43
Berichten: 220
Woonplaats: ouderkerk a/d ijssel
bedankt dom van me dat ik daar niet eerder ben opgekomen, :D

het einresultaat laat ik nog wel een keertje zien :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: texture probleem
BerichtGeplaatst: 31 okt 2007, 23:23 
Offline

Geregistreerd: 06 feb 2007, 23:54
Berichten: 448
skp schreef:
hoi

ik heb een probleem waar ik heel vaak last van hebt

als ik een texture in een vakje giet staat hij op de verkeerde plaats en moet ik heel mijn ontwerp gaan verslepen enz. om hem op de goede plaats te krijgen, is er mischien iets anders waardoor ik hem makkelijker op de goede plaats krijgt?

mvg carlo, skp :D


skp,

Geeft niet joh! Zo hebben we allemaal wel eens onze problemen.
Toch moest ik lachen toen ik me een voorstelling maakte hoe je constant met al je modellen loopt te slepen en zeulen. :evil:
(als je wist wat ik in het begin allemaal deed :? :twisted: / ken je die reclame van: "plaats muis in de rechter bovenhoek"? :lol: )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 01 nov 2007, 12:00 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2007, 16:43
Berichten: 220
Woonplaats: ouderkerk a/d ijssel
haha :lol:, ja ik heb ongeveer een jaar met alles lopen zeulen, stond het eindelijk goed stond de andere kant weer verkeerd door het verslepen enz :)

het wordt een ambulance

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 16 nov 2007, 16:58 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2007, 16:43
Berichten: 220
Woonplaats: ouderkerk a/d ijssel
hoi ik ben nu met een politie volvo s40 bezig maar om bij elk vakje de texture met position goed te zetten ben je dagen bezig want het zijn er een stuk of 1000, is er niet iets dat je de afbeelding over de hele componet kan zetten :?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 16 nov 2007, 17:29 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
skp schreef:
hoi ik ben nu met een politie volvo s40 bezig maar om bij elk vakje de texture met position goed te zetten ben je dagen bezig want het zijn er een stuk of 1000, is er niet iets dat je de afbeelding over de hele componet kan zetten :?


Dit lukt niet in Sketchup niet volgens mij, in andere 3D tekenprogramma's wel...

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 16 nov 2007, 17:32 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2007, 16:43
Berichten: 220
Woonplaats: ouderkerk a/d ijssel
ok das jammer hopelijk kan dat in de volgende versie wel :(


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 16 nov 2007, 18:33 
Offline

Geregistreerd: 23 apr 2007, 17:01
Berichten: 121
Hieronder heb ik een stappenplan beschreven om een afbeelding over een gebogen vlak te vouwen. Ik heb echter geen flauw idee of dit ook in jouw situatie toepasbaar is, maar je kan het altijd proberen.

Afbeelding

Stap 1) zorg dat het vlak wat je wilt bekleden zoveel mogelijk gesmooth is en zet de hidden geometry aan. Importeer je afbeelding en positioneer deze zo precies mogelijk boven (in dit voorbeeld) het vlak. Zorg dat de conturen van je model zo veel mogelijk samenvallen met de contouren van de auto op je afbeelding.

Afbeelding

Stap 2) Neem de paint tool, hou alt ingedrukt en klik op de afbeelding. Open nu de groep/component van het object wat je wilt beplakken en paint een van de vlakjes (zie afbeelding hierboven).

Afbeelding

Stap 3) Zet de hidden geometry weer uit en neem de paint tool. Hou nu weer alt ingedrukt en selecteer het ene bewerkte vlakje. Hou nu shift ingedrukt en pak een willekeurig ander punt op het oppervlak. Sluit nu de groep/component weer. Als het goed is zal sketchup aan de hand van dat ene vlakje de rest van de afbeelding goed positioneren over het golvende vlak.

Let op dat je alle stappen met de paint tool moet doen in een geopende groep/component. Dit is best lastig uit te leggen in tekst, maar in stappen erg simpel en snel te doen. Nogmaals, ik weet niet of deze methode ook goed werkt om een auto te bekleden. Voor terreinen, gevels, boleln/koepels en andere golvende oppervlakken werkt het in elk geval wel.

Succes,

J-m@n

_________________
Intel Core 2 Duo E6600 // 2GB DDR2 // 8800GTS 320MB // 2x 320GB SATA2 // 2x AL1951CS 19" TFT // Space Navigator SE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 16 nov 2007, 21:12 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2007, 16:43
Berichten: 220
Woonplaats: ouderkerk a/d ijssel
wow je hebt wel veel moeite voor me gedaan,
aleen het werkt geedeltelijk somegi vakjes zitten goed maar sommige niet , morgen neem ik er wat meer tijd voor hartstikke bedankt :good:

mvg, carlo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 16 nov 2007, 21:20 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Als het de helft scheeld is het al heel wat! :wink:

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 16 nov 2007, 22:46 
Offline

Geregistreerd: 23 apr 2007, 17:01
Berichten: 121
Dan valt het me eigenlijk nog mee, ik had verwacht dat het totaal niet zou werken. Maar ja, als je het niet probeert... De methode is voornamelijk geschikt om bv een texture om een bol of golvend oppervlak zoals een terrein te vormen. Ik vraag me bv ook af of je met een goed afgestemde afbeelding met alle aanzichten deze in zijn geheel in een keer om je model heen kan plakken. Moet ik misschien ook maar eens een keer gaan uitproberen. Dit is trouwens echt zo'n handeling die je een keer ergens gelezen moet hebben, zoiets verzin je niet zelf.

J-m@n

_________________
Intel Core 2 Duo E6600 // 2GB DDR2 // 8800GTS 320MB // 2x 320GB SATA2 // 2x AL1951CS 19" TFT // Space Navigator SE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO