Hieronder heb ik een stappenplan beschreven om een afbeelding over een gebogen vlak te vouwen. Ik heb echter geen flauw idee of dit ook in jouw situatie toepasbaar is, maar je kan het altijd proberen.
Stap 1) zorg dat het vlak wat je wilt bekleden zoveel mogelijk gesmooth is en zet de hidden geometry aan. Importeer je afbeelding en positioneer deze zo precies mogelijk boven (in dit voorbeeld) het vlak. Zorg dat de conturen van je model zo veel mogelijk samenvallen met de contouren van de auto op je afbeelding.
Stap 2) Neem de paint tool, hou alt ingedrukt en klik op de afbeelding. Open nu de groep/component van het object wat je wilt beplakken en paint een van de vlakjes (zie afbeelding hierboven).
Stap 3) Zet de hidden geometry weer uit en neem de paint tool. Hou nu weer alt ingedrukt en selecteer het ene bewerkte vlakje. Hou nu shift ingedrukt en pak een willekeurig ander punt op het oppervlak. Sluit nu de groep/component weer. Als het goed is zal sketchup aan de hand van dat ene vlakje de rest van de afbeelding goed positioneren over het golvende vlak.
Let op dat je alle stappen met de paint tool moet doen in een geopende groep/component. Dit is best lastig uit te leggen in tekst, maar in stappen erg simpel en snel te doen. Nogmaals, ik weet niet of deze methode ook goed werkt om een auto te bekleden. Voor terreinen, gevels, boleln/koepels en andere golvende oppervlakken werkt het in elk geval wel.
Succes,
J-m@n