OzBoz schreef:
Nelen schreef:
Hallo,
Via Google kwam ik op dit forum terug. Vind het bestaan van zo een forum een zeer leuk idee.
Nu, heb ik een vraagje. Momenteel ben ik bezig met het uittekenen van een groentenserre. De opbouw is als volgt: 770mm metselwerk waarop dan verticale balken vertrekken met daartussen het serreglas.
Mijn vraag gaat over het metselwerk. Na het tekenen van mijn muur in SU heb ik het material "Brick-Antique" erop toegepast. Mijn stenen hebben in werkelijkheid volgende afmetingen: 210mmx100mmx60mm. Nu zou ik graag deze afmetingen willen toepassen op mijn material "Brick-Antique". Ik heb hier wat rondgelezen op het forum en sommige bieden de oplossing: rechtermuis op uw muur -> texture -> position en dan aanpassen. Dit werkt natuurlijk, maar dan rek je uw stenen gewoon uit en ik wil graag de juiste maten. Elke steen apart tekenen lijkt me ook niet zo een goede oplossing. Het zou dan wel mooi uitkomen natuurlijk.
Kan iemand mij hierbij verder helpen?
Groeten
Je mag ook wel een eigen topic openen voor zoiets hoor (denk ik tenminste). Maar als je in SketchUp naar je textures gaat en je klikt op edit als je je stenen geselecteerd hebt dan kun je onderaan bij texture maten ingeven. Een breedte en hoogte maat. Door de ketting ernaast te verbreken kun je de maten onafhankelijk aan passen. Met een beetje tellen (de maat gaat over het totale plaatje wat ie erop plakt, en erna weer herhaald) kun je denk ik een aardig eind komen. Succes.
Ja ik dacht mijn onderwerp gaat ook over bakstenen dus plaats ik het maar hier

. Je kan inderdaad uw afmetingen gaan veranderen bij "edit" maar wanneer ik de correcte lengte- en hoogtemaat ingeef, in mijn geval 210mm op 60mm dan verkleint de material structuur op mijn muur i.p.v. te vergroten... Wanneer ik de stenen van de material ga meten (dus ik meet de afmetingen van de Brick-antique op mijn muur), kom ik kleinere afmetingen uit. Lengte 30mm, hoogte 3,5mm!
Groeten