Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
  Afdrukweergave

TBD time plugin probleem, laat zich niet zien op scherm.
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 apr 2007, 14:04 

Ik heb net mijn Time plugin van SU 5 in de plugin map van SU6 geplaatst.
Hij is geaktiveert als ik naar de plugin map ga in SU 6 dan kan ik de Time plugin op ON zetten en krijg ik ook de mogenlijkheid om de plaats te bepalen waar deze op het scherm geplaatst moet worden .
Maar wat ik ook probeer de Time laat zich niet tonen op mijn computerscherm.
Ik heb dit bij twee verschillende computers geprobeert maar met het zelfde resultaat.

Wie kan me een hint geven.

Groetjes Boucra.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Nieuwe plugin nodig
BerichtGeplaatst: 30 apr 2007, 11:16 

TBD heeft aan mij laten weten dat er in SU6 een nieuwe plugin nodig is deze is te downloden via Smustard.
Dus het is aan te raden wanneer je deze plugin vaak nodig hebt (werk situatie) om dit te doen.
Als je hem niet vaak nodig hebt is het natuurlijk niet aan te raden, en gewoon via SU 5 deze te gebruiken,(gelukkig is Last en Google twee aparte mappen in je PC programma nu).

Prettige dag verder

boucra.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 01 mei 2007, 7:56 

Kan je mischien ook vertellen wat je precies met deze plugin kan doen, of is het echt zo simpel als de naam al zegt.
registratie van tijd ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Time plugin
BerichtGeplaatst: 03 mei 2007, 13:18 

Alexander .

Inderdaat is het zo simpel als je al dacht.
Het laat zowel bij een animatie als bij een stilstaand beelt de datum en tijd zien van de schaduw.
Dit is handig als je bezonningsonderzoeken bij nieuwbouw c.q aanbouw projecten moet doen en deze aan derde moet kunnen tonen.
Vooral voor overheden is dit dan een handige plugin, als je in een juridiche proces terecht komt dan kan je eenvoudig aantonen dat de plaatjes / animatie de juiste tijd weergeeft.
SU kent geen zomertijd maar dit is op te vangen door alleen de maand maart of alleen de maand september te nemen deze twee maanden hebben haast bijna de zelfde schaduw je praat over een verschil van ettelijke centimeters (ca.10cm).

groetjes boucra

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Time plugin
BerichtGeplaatst: 03 mei 2007, 15:55 

boucra schreef:
Alexander .

Inderdaat is het zo simpel als je al dacht.
Het laat zowel bij een animatie als bij een stilstaand beelt de datum en tijd zien van de schaduw.
Dit is handig als je bezonningsonderzoeken bij nieuwbouw c.q aanbouw projecten moet doen en deze aan derde moet kunnen tonen.
Vooral voor overheden is dit dan een handige plugin, als je in een juridiche proces terecht komt dan kan je eenvoudig aantonen dat de plaatjes / animatie de juiste tijd weergeeft.
SU kent geen zomertijd maar dit is op te vangen door alleen de maand maart of alleen de maand september te nemen deze twee maanden hebben haast bijna de zelfde schaduw je praat over een verschil van ettelijke centimeters (ca.10cm).

groetjes boucra

Heel handig voor ons, op het werk, maar ik kan dat plugin niet downen. je moet eerst betalen. klopt dat?

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 04 mei 2007, 11:38 

ik dacht dat het al ingebouwd was in sketchup?

je kan er maand/tijd instellen en ook shaduw/lichtsterkte.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

plugin
BerichtGeplaatst: 04 mei 2007, 13:13 

Truffel en tyto.

je moet inderdaat deze plugin eerst betalen maar wat is $5,00 notting!!

En deze plugin zit niet standaard in SU. de tijd laat zich niet als een digitale klok in je beeltscherm tonen en draait niet mee in annimaties
Deze plugin doet dat wel..

Groetjes boucra

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: plugin
BerichtGeplaatst: 04 mei 2007, 14:55 

boucra schreef:
Truffel en tyto.

je moet inderdaat deze plugin eerst betalen maar wat is $5,00 notting!!

En deze plugin zit niet standaard in SU. de tijd laat zich niet als een digitale klok in je beeltscherm tonen en draait niet mee in annimaties
Deze plugin doet dat wel..

Groetjes boucra

Citeer Bourca: Maar wat ik ook probeer de Time laat zich niet tonen op mijn computerscherm.
Ik heb dit bij twee verschillende computers geprobeert maar met het zelfde resultaat.

Ik neem aan dat het je nu gelukt is?
Idd is $ 5 notting maar als je dat koopt voor je werk moet ik wel eerst nadenken he.;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  

time plugin
BerichtGeplaatst: 04 mei 2007, 15:29 

Truffel.

Wanneer je de plugin hebt gekocht .
KOPIEER hem NIET maar plaats je ontvangen bestand meteen in de plugin folder.
Je kan volgends mij hem opnieuw plaatsen uit de Smustard link die je hebt ontvangen.
Wanneer je hem kopieert verander je intern in de plugin iets waardoor hij niet werkt.
Als je problemen hebt met het aktiveren kan je ook TBD benaderen via het Ruby forum in de officiele Google Sketchup pro forum.
je moet een bestandje hebben ontvangen met de volgende naam TIME.rb
en niet TIME.txt ,wanneer je dit hebt probeer het te veranderen van . txt in .rb
Ik hoop dat dit ook in SU6 werkt zelf hou ik SU5 voordeze plugin, en op mijn werk moeten we eerst nieuwe PC krijgen voor SU6 actief wordt.
groetjes boucra

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: time plugin
BerichtGeplaatst: 04 mei 2007, 15:49 

boucra schreef:
Truffel.

Je kan volgends mij hem opnieuw plaatsen uit de Smustard link die je hebt ontvangen.
Wanneer je hem kopieert verander je intern in de plugin iets waardoor hij niet werkt.
Als je problemen hebt met het aktiveren kan je ook TBD benaderen via het Ruby forum in de officiele Google Sketchup pro forum.
en niet TIME.txt ,wanneer je dit hebt probeer het te veranderen van . txt in .rb
Ik hoop dat dit ook in SU6 werkt zelf hou ik SU5 voordeze plugin, en op mijn werk moeten we eerst nieuwe PC krijgen voor SU6 actief wordt.
groetjes boucra

Bourca, Ik zal hem kopen en rechtstreeks installeren bij plugins en kijken of ie werkt onder SU6. Op het werk heb ik deze week 2 keer SU6 getest op netwerk (nu gebruiken wij nog 5). Ik heb het nog niet goedgekeurd want er is best veel mis met SU6 op het netwerk. Maandag ga ik weer testen. Automatisering zou vanmiddag bellen met design8. Ben benieuwd.
Ik laat je weten als time.rb op SU6 thuis werkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: time plugin
BerichtGeplaatst: 06 mei 2007, 12:32 

truffel schreef:
boucra schreef:
Truffel.

groetjes boucra

Bourca, Ik zal hem kopen en rechtstreeks installeren bij plugins en kijken of ie werkt onder SU6. Op het werk heb ik deze week 2 keer SU6 getest op netwerk (nu gebruiken wij nog 5). Ik heb het nog niet goedgekeurd want er is best veel mis met SU6 op het netwerk. Maandag ga ik weer testen. Automatisering zou vanmiddag bellen met design8. Ben benieuwd.
Ik laat je weten als time.rb op SU6 thuis werkt.

Ik heb hem geinstalleerd en zie de plugin en de menu wel maar zie net als jij ook de time niet op de scherm. Ik heb SU6 versie 515 en Time versie 1.3.

Iemand een oplossing?

Profiel  
Antwoord met een citaat  

TBD moet oplossing geven
BerichtGeplaatst: 06 mei 2007, 18:27 

Truffel.

Ik denk dat nu TBD aan zet is om een oplossing te geven.

groetjes boucra

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: TBD moet oplossing geven
BerichtGeplaatst: 11 mei 2007, 19:35 

boucra schreef:
Truffel.

Ik denk dat nu TBD aan zet is om een oplossing te geven.

groetjes boucra

Ik heb per ongeluk ontdekt, dat de time.rb alleen zichtbaar is wanneer je de schaduw aan hebt staan. Hij staat rechtsboven op de scherm. (geen zomertijd trouwens).

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 11 mei 2007, 20:00 
Site Admin

Waar is deze plugin te downloaden? Hij staat niet bij http://www.sketchup.com/?sid=37

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 11 mei 2007, 20:22 
Site Admin

gijs schreef:
Waar is deze plugin te downloaden? Hij staat niet bij http://www.sketchup.com/?sid=37

Op http://www.smustard.com/ moet hij te vinden zijn :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]