Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
  Afdrukweergave

Solatube
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 jun 2010, 17:52 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
gijs schreef:
flipya4real schreef:
Heb een testopstelling gemaakt in Sketchup met twee identieke kamers zonder ramen en een 6 meter hoge 'schoorsteen' uit het plafond. In Artlantis de ene schoorsteen van binnen met mirror getextured en de ander 'clay' gelaten. Helaas geen enkel verschil in licht tussen de twee kamers, zowel met zonlicht als met een keiharde spot erop. Maar misschien doe ik iets fout natuurlijk :oops:

Heb zojuist ook even een snelle test gedaan, met Kerkythea. In beide renders zijn de opstelling en instellingen hetzelfde. Het enige verschil is dat in de linker render de (rechte) buis een spiegelend oppervlak heeft gekregen, terwijl bij de rechter render gewoon een standaard witte kleur is gebruikt. De buis komt bovenin een kubistische ruimte uit. Toch wel een duidelijk verschil!

Nou is dit wel gedaan met de spot recht boven de buis, dus met zonlicht zal het toch wel wat anders zijn. In het echt gebruiken ze ook speciale lichtkoepels op het dak om zoveel mogelijk licht de buis in te sturen, iets wat in SU wat lastiger is om na te bootsen...

Afbeelding



Kun je laten zien hoe je dit hebt gedaan gijs? Ben toch wel benieuwd, en wil het misschien gaan gebruiken voor een ontwerp :P

Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Solatube
BerichtGeplaatst: 29 jun 2010, 19:33 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
j0rdyyy schreef:
Kun je laten zien hoe je dit hebt gedaan gijs?

Poeh, dat is lang geleden! :)

Maar het is heel erg simpel. Gewoon de binnenkant van de koker een reflecterend materiaal geven. Dat doe je als volgt:

1. Rechtermsuiklik > Edit material op het material van de koker in de linkerbalk van Kerkythea.
2. Rechtermuisknop > Add color op Reflection.
3. Kies bijvoorbeeld voor wit (links onderin) en klik op Accept.
4. Nu nog Apply changes en het venstertje sluiten.

Als je nu weer render zul je zien dat er licht in de ruimte is gekomen. Voor het uitproberen kan je het beste een kubus maken met bovenin een rond gat waar de koker dan op uitkomt. Mocht je dat willen, dan stuur ik je we leven een testmodel...

Groetjes,
Gijs

PS: Heb het maar even afgesplitst van Rico's topic ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Solatube
BerichtGeplaatst: 29 jun 2010, 20:53 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
Hey gijs,

Ik werk niet met kerky, ik kan er niet mee omgaan.
Dus ik deed het in artlantis, geen schijntje ligt.

Dusja, dan zal het wel niet werken :?

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO