Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
  Afdrukweergave

Sandbox-tools
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 okt 2008, 10:06 

Hoi allemaal,

Ik gebruik Sketch up nog maar kort. Ik moet zeggen dat het me heel erg goed af gaat. Echter... bij het maken van een stoel, waarin lichte organische vormen verwerkt zitten, kom ik al drie dagen niet vooruit. Ik begin lichtelijk hopeloos te worden :cry: Misschien kan iemand me verder helpen. Met behulp van de Sandbox-tool moet het mogelijk zijn bijv. de zitting van een stoel te maken. Dus een zitting waarin een aantal glooiingen zitten verwerkt. Hoe 'boetseer' ik deze glooiingen in desgewenste vorm?

Ik begrijp de tools afzonderlijk. Ook het maken van een TIN is geen probleem, maar hoe verwerk ik deze TIN tot zitting met ruggesteun??? Ik kan enkel een TIN maken die vierkant of rechthoekig is. En het lukt me niet om 'm te buigen (90 graden met een radius van 40)

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Sandbox-tools
BerichtGeplaatst: 23 okt 2008, 10:38 
Site Admin

Welkom Niki!

De Sandbox tool bestaat uit meerdere tools:
-Add detail
- Drape
- Flip Edge
- From Contours
- From Scratch
- Smoove
- Stamp
Voor het maken van glooiend oppervlak als een stoel kan je het beste de From Contours tool gebruiken. Deze verbindt punten (of lijnen) met elkaar. Je kan een mooi stoel oppervlak krijgen door een aantal lijnen neer te zetten, die vervolgens te selecteren en dan op Tools > Sandbox > From Contours te klikken. Nu zal SketchUp de lijnen met elkaar verbinden. De meest onmogelijke vormen kan je zo maken. Na het aanmaken van het oppervlak is het een group. Door Rechtermuisknop > Explode te doen haal je de vrom uit de group en kan je hem makkelijker aan de rest van je stoel vast plakken. Meestal moet je ook nog een beetje de details afwerken, aangezien de tool het niet altijd even mooi doet.

Succes!
Gijs

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 23 okt 2008, 14:45 

Sandbox-tool is zowat de enige tool waar ik niet mee kan werken. Ik snap nog steeds niet hoe je een huis op een heuvel kan maken. Een zitting voor een stoel zou ik met follow me maken.
Kan er iemand een filmpje met uitleg maken voor een huis op een heuvel??

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 27 okt 2008, 17:36 

truffel schreef:
Sandbox-tool is zowat de enige tool waar ik niet mee kan werken. Ik snap nog steeds niet hoe je een huis op een heuvel kan maken. Een zitting voor een stoel zou ik met follow me maken.
Kan er iemand een filmpje met uitleg maken voor een huis op een heuvel??

er staan volgens mij wel veel sandboxinstructiefilmpjes op het net..maar ik vind het ook best een klotefunctie om mee te werken.
1 lijntje teveel laten staan en het kan gruwelijk mis gaan...en iets aanpassen is ook niet bepaald makkelijk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 27 okt 2008, 17:42 
Site Admin

Maarten schreef:
ik vind het ook best een klotefunctie om mee te werken

Helemaal mijn idee ;) Maar voor sommige dingen krijg je er toch mooie, snelle resultaten mee...

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]