Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
  Afdrukweergave

Project ontwerp huis - voortgang + vragen
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 jan 2011, 22:55 
Offline

Geregistreerd: 15 jan 2011, 14:15
Berichten: 11
Ik ben begonnen met een 2de huis te ontwerpen in SU7. Hier een eerste render (Kerkythea).

Afbeelding

Enkele vraagjes hierover:

- Hoe krijg ik de steentjes voor het huis realistischer? Nu zie je dat dit een patroon is dat er gewoon een lijn de steentjes met het gras scheidt. In werkelijkheid is de verspreiding van de steentjes niet overal gelijk..
- Hoe krijg ik het gras realistischer? Best material gebruiken in SU of texture in kerky? Welke texture? Hoe te werk gaan?
- Bestaan er meer realistische hagen? In 3D warehouse heb ik niet meer dan dit gevonden.
- Nog tips?

Zoals je ziet wil ik alles gewoon veel realistischer maken en ervoor zorgen dat de render echter lijkt maar ik heb hier nog te weinig ervaring mee. Daarom dat ik jullie hulp wil inroepen.

Alvast bedankt!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Project ontwerp huis - voortgang + vragen
BerichtGeplaatst: 25 jan 2011, 23:09 
Offline

Geregistreerd: 06 okt 2009, 10:20
Berichten: 68
Allereerst de volgende:

Voor de muur moet je gebruik maken van een bump map in kerkythea, of wat nog beter is een KT materiaal.
Voor het gras zou ik de make_fur plugin gebruiken, hier krijg je een mooi grasveld van. deze plugin is ook te gebruiken voor een mooie haag van bevoorbeeld klimop.

Voeg daar een mooie achtergrond uit KT bij en het wordt al een mooi pl :hoi: aatje

_________________
Elke dag probeer ik wat bij te leren, en een ander te helpen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Project ontwerp huis - voortgang + vragen
BerichtGeplaatst: 06 feb 2011, 18:02 
Offline

Geregistreerd: 15 jan 2011, 14:15
Berichten: 11
Het is een beetje laat, maar toch, bedankt voor je antwoord! Ik ben er mee aan de slag gegaan en een beetje geëxperimenteerd in Kerky en ik heb nu enkele nieuwe renders gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze zijn uiteraard nog niet top, maar het betert toch vind ik. Mijn dualcore laptop krijgt het ook ferm lastig, daarmee dat ik niet té gedetailleerd te werk gegaan ben.

Voor het gras en de haag heb ik de fur plugin gebruikt. Het is me niet gelukt om een soort buxus haag te maken maar soit, dat was ook niet het belangrijkste voor de renders. Ik heb enkele bumpmaps gemaakt voor de bakstenen, het dak en het terras. De achtergrond komt van Kerky models.

De bump map van bvb de bakstenen vind ik niet zo geslaagd.. Ik heb voorheen eens getest met een bump map op de bakstenen en toen kreeg ik dit:

Afbeelding

Probleem is dat ik dit resultaat dus niet meer bekom, ik weet niet hoe het komt, ik heb al alles geprobeerd dat ik kon. Iemand een idee hiervoor?

Hoe zouden jullie het dak echter laten lijken? Modellen in Sketchup? Via plugins?

Welke plugins gebruiken jullie nog veel in Sketchup? Iemand nog tips voor een noob ;)?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Project ontwerp huis - voortgang + vragen
BerichtGeplaatst: 06 feb 2011, 18:22 
Offline

Geregistreerd: 16 dec 2010, 16:03
Berichten: 12
Woonplaats: Paasloo
Hallo Maarten,

Je zou het dak echter kunnen laten lijken door er een overstek van bv 20 cm en windveer van bv 20 cm aan te zetten, ook de goot een beetje oversteken
Mooie texturen van realistische dakpannen en gevelstenen zijn ook te vinden op Wienerberger

Groeten, Henk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Project ontwerp huis - voortgang + vragen
BerichtGeplaatst: 06 feb 2011, 20:10 
Offline

Geregistreerd: 05 sep 2008, 9:44
Berichten: 64
Woonplaats: Groningen
Iets met water erbij maakt het ook echter. Het mooiste is als je er iets in kunt laten spiegelen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Project ontwerp huis - voortgang + vragen
BerichtGeplaatst: 06 feb 2011, 20:19 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2007, 4:40
Berichten: 156
Je muurtexture is nog te klein, je ziet de stempeling.

Gras (en evt heggen) kun je beter erin photoshoppen.
Textuur op de muur zou je met photoshop ook kunnen bewerken zodat je de stempeling niet meer ziet.
Dakpannen kun je bump geven of daadwerkelijk als losse dakpannen in je model zetten.

In je tafel zit trouwens teveel reflectie, het spiegelt nu helemaal.

Je plafond is ook vreemd trouwens. Een dergelijk plafond met kinderbalken werd enkel in de 16e eeuw toegepast.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Project ontwerp huis - voortgang + vragen
BerichtGeplaatst: 06 feb 2011, 21:17 
Offline

Geregistreerd: 15 jan 2011, 14:15
Berichten: 11
H. van sluis schreef:
Hallo Maarten,

Je zou het dak echter kunnen laten lijken door er een overstek van bv 20 cm en windveer van bv 20 cm aan te zetten, ook de goot een beetje oversteken
Mooie texturen van realistische dakpannen en gevelstenen zijn ook te vinden op Wienerberger

Groeten, Henk


Thanks, ga ik eens bekijken.

Maarten schreef:
Je muurtexture is nog te klein, je ziet de stempeling.


Dit snap ik niet. Ik gebruik dezelfde texture voor texture als voor bumpmap (bumpmap is wel zwart/wit en gephotoshopped natuurlijk).

Maarten schreef:
Textuur op de muur zou je met photoshop ook kunnen bewerken zodat je de stempeling niet meer ziet.


Ga ik eens een tutorial voor zoeken dan.
Maarten schreef:
Dakpannen kun je bump geven of daadwerkelijk als losse dakpannen in je model zetten.


Om echt in model te zetten zal het een werk van lange adem zijn vrees ik. Ik ga nog wat experimenteren met verschillende textures/bumps.

Maarten schreef:
In je tafel zit trouwens teveel reflectie, het spiegelt nu helemaal.


Idd, en zo zijn er nog materialen die niet helemaal realistisch overkomen. Heb de reflectie ondertussen wat aangepast.

Maarten schreef:
Je plafond is ook vreemd trouwens. Een dergelijk plafond met kinderbalken werd enkel in de 16e eeuw toegepast.


Jup, het is idd een huis van de 16de eeuw. Dit wordt nu gerenoveerd en men wil zoveel mogelijk de stijl behouden van toen.




Ik vind ook de achtergrond echt niet geslaagd. Dit is een model van Kerkythea. Heeft er iemand daar raad voor aub? Nu is het enorm onscherp/blurry.

Nogmaals bedankt voor jullie commentaar en advies!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Project ontwerp huis - voortgang + vragen
BerichtGeplaatst: 07 feb 2011, 15:46 
Offline

Geregistreerd: 15 jan 2011, 14:15
Berichten: 11
Ik heb het gevonden voor de bakstenen-bump. In Sketchup had ik de texture reeds gewzijzigd van afmetingen maar blijkbaar had Kerky deze niet overgenomen ofzo. Nu heb ik het material gereset in Kerky, bump toegevoegd en afmetingen gewijzigd voor de 2 afbeeldingen. Nu ziet het er wel goed uit, mss beetje teveel bump zelfs :)
Afbeelding

Het dak blijft echt moeilijk om te bumpen. Misschien ligt het ook aan de camerapositie. Ik gebruik deze texture:

Afbeelding

En deze bump:

Afbeelding

Ik had deze topic mss best bij Kerkythea subforum geopend :vraag:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Project ontwerp huis - voortgang + vragen
BerichtGeplaatst: 07 feb 2011, 19:46 
Offline

Geregistreerd: 15 jan 2011, 14:15
Berichten: 11
Ik heb de bump map nu gebruikt voor "normal mapping" en het resultaat is iets beter. Ik weet niet waarvoor normal mapping dient, ik was aan het experimenteren.
Afbeelding

Ik ga toch eens zoeken voor 1 of andere Sketchup plugin om dakpannen te modellen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO