Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
  Afdrukweergave

Problemen met exporteren naar Kerkythea
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 jun 2009, 22:29 

Hallo,

Recent heb ik een plugin geinstalleerd in SU voor het exporteren naar Kerkythea.
Op het moment van het willen exporteren en het vervolgens opslaan van het bestand
is er niet de mogelijkheid een bestandstype te selecteren. Dit heeft als gevolg
dat in Kerkythea het bestand niet terug te vinden is.

Wat kan hiervan het probleem zijn of vergeet ik iets?

Alvast bedankt.

p.s. de versie van de plugin: SU2KT version 3.0 6th October 2007

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Problemen met exporteren naar Kerkythea
BerichtGeplaatst: 19 jun 2009, 13:35 
Site Admin

Met welke extentie exporteert hij dan? Het is normaal dat je geen extentie kunt kiezen, de enige extentie is namelijk .xml Dus als je alleen een naam invult en vervolgens exporteert zal het vanzelf een .xml bestand worden, wat Kerkythea kan openen. Het is wel onduidelijk dat de extentie er niet bij staat, dat ben ik met je eens.

Ik snap dan ook niet waarom je hem niet in Kerkythea kunt openen. Heb je al eens handmatig de extentie achter je bestandsnaam gezet? Dus opslaan als keuken.xml bijvoorbeeld.

Gijs

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 19 jun 2009, 14:44 

Zojuist kom ik erachter dat hij helemaal niet exporteert.

Opslaan met als toevoeging .xml had ik al eens gedaan maar zonder resultaat.
SU moet toch ook aangeven hoever de staat van exporteren is?

Bij exporteren heb ik vervolgens de eerste 2 categorien op Yes staan, de overige op NO.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 19 jun 2009, 23:14 

Is er niemand die hier iets over weet? :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 20 jun 2009, 9:21 
Site Admin

Ik zou zeggen, open een nieuwe tekening, teken een blok, kies voor plugins/ kerkythea exporter. Yes, Yes, No.

Kies je buroblad om op te slaan, vul niets in bij exentie. Meteen op enter klikken.

Heeft hij dit wel geexporteerd, dan zelfde proberen met je model. Heeft hij dit niet geexporteerd dan de SUtoKT plugin opnieuw downloaden en installeren.

p.s. welke versie van SU gebruik je?

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 20 jun 2009, 11:05 

Ook dan geen resultaat.

Na het verwijderen en het opnieuw installeren van de plugin ook niet,
van SU gebruik ik 6.0.1099

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 21 jun 2009, 14:23 

Niemand?

Misschien is het mogelijk dat ik hier het SU bestand plaats, met verschillende scenes en dan vervolgens
iemand het voormij omzet naar het bestand voor KT?

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 21 jun 2009, 17:45 
Site Admin

BlackN schreef:
Niemand?

Tjah, er valt weinig op te lossen als we niet (goed) weten wat het probleem/de oorzaak is.

Citaat:
Misschien is het mogelijk dat ik hier het SU bestand plaats, met verschillende scenes en dan vervolgens

Daarmee lossen we je probleem niet op. Voor een keertje kan het wel, maar uiteindelijk zul je het toch ook zelf moeten kunnen doen...

Heb je het al eens met de nieuwe SketchUp versie geprobeert (SU7)? Misschien dat die het wel doet?

Gijs

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 22 jun 2009, 12:41 

gijs schreef:
BlackN schreef:
Niemand?

Tjah, er valt weinig op te lossen als we niet (goed) weten wat het probleem/de oorzaak is.

Het gaat er ook om dat er een reactie komt waardoor er wel duidelijk is/wordt wat het probleem of de oorzaak is.

gijs schreef:
Citaat:

Daarmee lossen we je probleem niet op. Voor een keertje kan het wel, maar uiteindelijk zul je het toch ook zelf moeten kunnen doen...

Heb je het al eens met de nieuwe SketchUp versie geprobeert (SU7)? Misschien dat die het wel doet?

Gijs

Dat daarmee het probleem niet opgelost word begrijp ik, maar het lijkt mij momenteel en op korte termijn een goede optie.

Ook met SU7 heb ik het al geprobeerd, daar komt de plugin helemaal niet terug in het programma.
Als ik in de map 'exporters' kijk zie ik daar 2 '.dll' bestanden, maar niet van SU2KT, is dit bij jullie wel
zo als deze plugin geinstalleerd is?

Zodra ik op 'export model' klik krijg ik overigens een scherm met daarin 2x Yes en 2x No, hier op het
forum spreekt men over het algemeen over 2 x Yes en 1x No.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 22 jun 2009, 12:45 
Site Admin

BlackN schreef:
Als ik in de map 'exporters' kijk zie ik daar 2 '.dll' bestanden, maar niet van SU2KT

SU2KT installeert ook helemaal niks in de Exporters/ map. Alleen in Plugins/ moet je su2kt.rb hebben (controleer dat even). Plugins installeer je over het algemeen (alleen) in de Plugins/ map.

Citaat:
Zodra ik op 'export model' klik krijg ik overigens een scherm met daarin 2x Yes en 2x No, hier op het forum spreekt men over het algemeen over 2 x Yes en 1x No.
Dit verschil krijg je doordat je, als je iets geselecteerd hebt, ook kan kiezen of alleen de selectie moet worden geexporteerd. Als je niks selecteert zal automatisch je hele model geëxporteerd worden.

Waarschijnlijk melden ze hier op het forum alleen de eerste opties (en worden de laatste niet genoemd). In totaal heb ik (zonder selectie) 5 opties...

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 22 jun 2009, 12:54 

gijs schreef:
BlackN schreef:
Als ik in de map 'exporters' kijk zie ik daar 2 '.dll' bestanden, maar niet van SU2KT

SU2KT installeert ook helemaal niks in de Exporters/ map. Alleen in Plugins/ moet je su2kt.rb hebben (controleer dat even). Plugins installeer je over het algemeen (alleen) in de Plugins/ map.

Citaat:
Zodra ik op 'export model' klik krijg ik overigens een scherm met daarin 2x Yes en 2x No, hier op het forum spreekt men over het algemeen over 2 x Yes en 1x No.
Dit verschil krijg je doordat je, als je iets geselecteerd hebt, ook kan kiezen of alleen de selectie moet worden geexporteerd. Als je niks selecteert zal automatisch je hele model geëxporteerd worden.

Waarschijnlijk melden ze hier op het forum alleen de eerste opties (en worden de laatste niet genoemd). In totaal heb ik (zonder selectie) 5 opties...

Super zo'n snelle reactie!!

Het su2kt.rb bestand staat er wel.

Als er iets geselecteerd is weet ik dat er meer opties komen in het export scherm, met als eerste
'export selection only'. (3x Yes en 3x No totaal)
Nu ik niets geselecteerd heb krijg ik alsnog het export scherm (de export options) met daar als eerste
'Geometry'. (2x Yes en 3x No totaal)
Wat dus overeen komst met de (zonder selectie) 5 opties van jou.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 22 jun 2009, 19:05 

Ik had hetzelfde probleem. Ik heb het als volgt opgelost. export indrukken de bovenste 2 op yes en dan export. links onder zie je hoeveel meshes er nog moeten worden gevonden ik had er rond de 600.000. Dat duurt wel even (ongeveer een half uur bij mij). Wel belangrijk bij mij was dat je absoluut de muis niet meer aanraakt en zeker niets met je computer doet tot deze alle meshes heeft gevonden. Zet ook je screensaver uit of anders naar b.v. 1 uur. Doe ik dit niet stopt het programma met exporteren. En ik heb toch een redelijke computer. Als alles klaar is komt er vanzelf een scherm of je wil beginnen in kerkythea. Dit doet hij ook niet, maar als je kerkythea opend en dan de file opzoekt werkt het. Bij mij was de file rond de 250 mb. succes

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 22 jun 2009, 23:20 

Bedankt, maar bij mij is het dus zo dat wanneer er op export is geklikt en het keuze scherm
voor de opslag locatie verschijnt er vervolgens niets meer gebeurt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 23 jun 2009, 16:53 

Nog iemand suggesties/ideeen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 25 jun 2009, 15:16 

Werken bepaalde plugins zoals deze niet op SU6?

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]