Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
  Afdrukweergave

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 dec 2007, 3:14 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Ik heb nog een poging gedaan (kwam niet verder met je tips Wo3Dan, toch niet slim genoeg :)). Ik heb nog wel ipv 1 rechthoek er 3 tegen elkaar gezet en dat vervolgens een beetje verbogen.. resultaat staat hier onder maar het blijft wat hoekig. Lastig dingetje.

Afbeelding

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 12 dec 2007, 15:40 
Offline

Geregistreerd: 02 maart 2007, 20:01
Berichten: 759
Woonplaats: Oss
Ik zie echt geen verschil tussen jouw eerste plaatje en de laatste.
Wat vindt je precies niet goed?

_________________
truffel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 12 dec 2007, 16:16 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
truffel schreef:
Ik zie echt geen verschil tussen jouw eerste plaatje en de laatste.
Wat vindt je precies niet goed?

Het gaat om die rand onderaan die spijlen. Ik zou eigenlijk willen dat dat een vloeiende vorm is. Nu zie je dat ie hoekig is. Klopt ook, opgebouwd per trede uit 3 blokjes, maar voor mijn gevoel moet het anders kunnen.

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 12 dec 2007, 16:33 
Offline

Geregistreerd: 11 nov 2007, 16:14
Berichten: 22
Is dit een beetje wat je bedoeld? Ik heb het niet op schaal en niet echt met een maat getekend maar het gaat om het principe...

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 12 dec 2007, 17:41 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Je kunt toch als je een cirkel of boog gebruikt aangeven hoeveel hoeken hij moet hebben (Rechtermuisknop > Entity info)? Hoe meer hoeken hoe vloeiender...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 12 dec 2007, 18:04 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
FocdeBlanes schreef:
Is dit een beetje wat je bedoeld? Ik heb het niet op schaal en niet echt met een maat getekend maar het gaat om het principe...

Afbeelding

Afbeelding

jah dat ziet er slick uit. Hoe heb je dat zo gekregen? Ben erg benieuwd! Want als ik het goed zie loopt dat ook netjes rond ipv bij mij in hoekies.

@Gijs, dat is de reden dat ik niet kan invullen hoeveel elementen die moet hebben at least, mijn laatste poging was niet met ronde elementen gemaak.

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 12 dec 2007, 18:04 
Offline

Geregistreerd: 06 feb 2007, 23:54
Berichten: 448
truffel schreef:
Wo3Dan schreef:
Ozboz,

Zo te zien heb je 12 á 13 treden over 180 graden.
Aanname: verdiepinghoogte 2700mm.
stel optrede: 2700/13=207,7mm / aantrede variable

Gelukkig kent SU de copy array funktie met ook opdeling in gelijke delen zodat je niet eens echt hoeft te rekenen.

Binnen het component ‘traptrede’ kan je het onderdeel van de gezochte onderste bevestiging opnemen. Dit onderdeel bestaat weer uit X segmenten die samen geprojecteerd een zelfde boog omvatten als één ‘traptrede’.
Je hoeft slechts voor één zo’n segmentje de ‘Follow Me’ toe te passen en deze dan X keer aan elkaar te knopen in die ‘traptrede’.
SU kan inderdaad zelf niet op de juiste manier een pad laten volgen zonder twist.

Je lijkt me slim genoeg om met deze gegevens je complete ‘traptrede’ te maken, gezien je overige werk.

Als je wilt kan ik het in een model toelichten.

Wo3Dan

Zou je dat willen doen voor mij?. ik snap het zelf niet helemaal.
Zulke trappen modelleren daar ben ik heel slecht in.


truffel, OzBoZ,

Hier dan een voorbeeld, stap voor stap.
Ik ben afgeweken van'het gebruik van 'Follow Me". Dat werkt gewoon niet goed.
Bekijk dit model. Het probleem zit hem niet in het maken van de trap+boom maar in het behouden van de stappen voor een tutorial. Heftig!! :(
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 114d9a901b

Succes,
Wo3Dan

p.s. na scene 7 is er één tussenuit gevallen die aangeeft om welk blokje het allemaal gaat m.b.t. de héle trapboom. (zoom in op het deel tussen scene 7 en scene 8.)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 12 dec 2007, 19:12 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Wo3Dan schreef:

truffel, OzBoZ,

Hier dan een voorbeeld, stap voor stap.
Ik ben afgeweken van'het gebruik van 'Follow Me". Dat werkt gewoon niet goed.
Bekijk dit model. Het probleem zit hem niet in het maken van de trap+boom maar in het behouden van de stappen voor een tutorial. Heftig!! :(
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 114d9a901b

Succes,
Wo3Dan

p.s. na scene 7 is er één tussenuit gevallen die aangeeft om welk blokje het allemaal gaat m.b.t. de héle trapboom. (zoom in op het deel tussen scene 7 en scene 8.)


Jemig zeg! Super! Ik ga meteen weer aan de slag. Aan de tutorial kan het in principe niet liggen :) Top!

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 12 dec 2007, 19:15 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
OzBoz schreef:
Wo3Dan schreef:

truffel, OzBoZ,

Hier dan een voorbeeld, stap voor stap.
Ik ben afgeweken van'het gebruik van 'Follow Me". Dat werkt gewoon niet goed.
Bekijk dit model. Het probleem zit hem niet in het maken van de trap+boom maar in het behouden van de stappen voor een tutorial. Heftig!! :(
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 114d9a901b

Succes,
Wo3Dan

p.s. na scene 7 is er één tussenuit gevallen die aangeeft om welk blokje het allemaal gaat m.b.t. de héle trapboom. (zoom in op het deel tussen scene 7 en scene 8.)


Jemig zeg! Super! Ik ga meteen weer aan de slag. Aan de tutorial kan het in principe niet liggen :) Top!


Tutorial ziet er erg goed uit, ik mis alleen nog wel een paar stappen in de scenes die je wel getekend hebt, je kan dus het beste handmatig de tutorial doorlopen en niet d.m.v. scenes.

Suc6!

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 12 dec 2007, 21:01 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Nou Wo3Dan, ik kreeg het smoothen niet echt lekker voor elkaar, maar als ik zo kijk op de renders is het niet echt nodig. Ik heb uiteindelijk nog een klein beetje moeten smokkelen omdat ik hij wat te wijd uit liep. Dat komt denk ik omdat ik vanaf verkeerde punt heb gemeten en de begin arc iets te ruim had genomen.

Maar ik ben er super blij mee... soms ff puzzelen maar het ziet er al slick uit.. nog ff nieuw texturetje voor het hout fixen een keer en een hekkie omdat je anders naar beneden valt ;)

Afbeelding
Afbeelding

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 12 dec 2007, 21:05 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
:yay:

Vooral die laatste render is mooi!


Laatst bijgewerkt door gijs op 12 dec 2007, 21:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 12 dec 2007, 21:09 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2007, 16:43
Berichten: 220
Woonplaats: ouderkerk a/d ijssel
fantasties net echt :good:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 12 dec 2007, 21:39 
Offline

Geregistreerd: 02 maart 2007, 20:01
Berichten: 759
Woonplaats: Oss
Wo3Dan schreef:


truffel, OzBoZ,

Hier dan een voorbeeld, stap voor stap.
Ik ben afgeweken van'het gebruik van 'Follow Me". Dat werkt gewoon niet goed.
Bekijk dit model. Het probleem zit hem niet in het maken van de trap+boom maar in het behouden van de stappen voor een tutorial. Heftig!! :(
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 114d9a901b

Succes,
Wo3Dan

p.s. na scene 7 is er één tussenuit gevallen die aangeeft om welk blokje het allemaal gaat m.b.t. de héle trapboom. (zoom in op het deel tussen scene 7 en scene 8.)


Ziet er heel goed uit, ga ik zondag eens precies nalopen en tekenen.
Dank u Wo3Dan :hug:

_________________
truffel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 12 dec 2007, 21:43 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Wat ik zo wel merk is dat Vray het grote voordeel heeft dat het geintegreerd is in Sketchup, Vue is los, je exporteerd dus een model en dan is het niet meer aan te passen.

Voor interieur is daarom Vray super, voor extrieur (en zeker met bomen/struiken) is Vue wel weer mijn voorkeur...

Ik zal Vray eens installeren ;)

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 13 dec 2007, 0:30 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Nou Wo3Dan, ook dankzij jou... ik vond het wel toffe render (trouwens rendertijd van iets onder de 10min).

Afbeelding
Afbeelding

@respect: hoe bedoel je met name geschikt voor interieurs? Ik ken Vue niet maar wat je opnoemt lijkt me voor exterieurs ook een voordeel :)

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door OzBoz op 13 dec 2007, 0:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO