Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
  Afdrukweergave

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 11:52 

als je niety met die hoekpunten eruit komt kan je ook dit proberen:
Afbeelding
http://img379.imageshack.us/img379/6171/vorm2ls2.jpg
ziet er in principe ook niet slecht uit, het veranderd wel je ontwerp een beetje

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 11:56 

Respect schreef:
Ik kan het bestand niet downloaden... iets met beveiliging op het netwerk hier. Als je wil kun je het bestand naar me emailen.

je moet niet op de rechtermuisknop klikken en dan save target as, dan krijg je inderdaad een melding als je dubbelklikt op de link doet ie het wel..

Heb even gauw gekeken maar volgens mij is wat jij wilt zoals je het nu getekend hebt niet mogelijk de lijnen gebogen die kruisen elkaar.
tekentechnisch kom je mischien een heel eind ermee, maar bouwtechnisch nope.
je zal met de follow me tool langs de holling moeten gaan maar krijg je nooit de aansluiting zoals je op de onderzijde getekend hebt recht.

succes

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 11:59 
Site Admin

De kromme lijnen zoals ze nu getekend staat staan door elkaar heen, dat kan niet.

Zoals LeMans nu die kromming tekend krijg je bovenop een "dakje"als je dat weg wil hebben is het nog best lastig vorm te geven, je krijgt namelijk boven en onder een andere vorm, die ook nog eens op de hoeken onder rond moet worden naar 1 punt toe...

Met de follow me tool is dit volgens mij niet meer mogelijk omdat je aan onder en bovenzijde een kromming dient te volgen. Enige oplossing is dan alles handmatig uittekenen, en dat kan wel eens een uurtje werk zijn :shock:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 11:59 

bouwtechnisch is het vast wel mogelijk maar dan gebruik je het niet als verzwaarde muur of iets dergelijks, dan gebruik jhe het gewoon als kunstobject aan je gebouw maar dan ookvan hetzelfde materiaal, maar het ondersteunt niets;) .. als het zo de snappen is haha

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 12:02 

Dan maak ik hem wel zoals JLemans hem heeft gemaakt, anders wordt het wel heel erg ingewikkeld :P

dit heb ik nu Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 12:03 

ziet er leuk uit, hoe heb je die hoeken nou gedaan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 12:12 
Site Admin

LeMans schreef:
ziet er leuk uit, hoe heb je die hoeken nou gedaan?

Die zijn nog open :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 12:13 

haha nou je het zegt haha goed gezien ;)..

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 12:15 

Hier is een mogelijke manier om het met de follow-me tool te doen. Ik denk dat het handmatig invullen echter een mooier resultaat geeft.

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 9641336d3b

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 12:19 
Site Admin

J-m@n schreef:
Hier is een mogelijke manier om het met de follow-me tool te doen. Ik denk dat het handmatig invullen echter een mooier resultaat geeft.

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 9641336d3b

Zo is het voor de hoek te doen, echter de bovenkant van het rechte deel loopt nu nog recht, terwijl die nog gebogen zou moeten lopen... Bouwtechnisch wordt dat zowiezo bijna onuitvoerbaar :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 12:22 

Klopt, in dat geval zou je de vlakken waarmee je intersect ook gebogen moeten maken....Die zou je op ongeveer dezelfde manier met de follow me tool kunnen maken als het gebogen hoekvlak. Bouwkundig is het allemaal best te realiseren...je maakt alleen de aannemer er niet blij mee. ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 12:44 

Wordt nu wel heeeel nieuwsgierig naar je achtergrond J-men,
heb al even op de site gekeken...

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 13:29 

TheFox03,

Je kan de gebogen vlakken langs het de zijkanten van het gebouw doorsnijden met vertikale vlakken. Dan krijg je een mooie strakke overgang tussen de deelcilinders en de dubbelgekromde hoekdelen.
Deze kun je heel mooi als volgt maken.
-teken een kwart cirkel in het grondvlak in een van de hoeken.
-maak een groep van deze cirkelboog
-kopiëer deze groep (boog) naar het erboven liggende eindpunt van de
beschrijvende van de deelcilinder (Hidden Geometry aangevinkt)
-verklein deze groep met "Scale" tot het corresponderende eindpunt van
op de andere deelcilinder.
-herhaal dit proces tot je bij de top voor het gekromde vlak bent.
-Kopiëer deze evenwijdig boven elkaar liggende kwartbogen inclusief top
naar een leeg stuk
-explodeer alle kwartbogen
-gebruik Form Contours op al deze bogen tegelijk
-zie daar je dubbelgekromde hoek die precies past met mooie scherpe overgang naar de zijkanten van je gebouw.

Zoals J-m@n al zei: de aannemer zal je niet bedanken! :evil:

-

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 13:34 

Hoi Alexander,

Mijn echte naam is Joost (wat in elk geval de J in mijn nickname verklaard), 27 jaar oud en zoon van een aannemer. Waar zou die bouwkundige interesse toch vandaan komen? In tegenstelling tot mijn broer ben ik niet zo handig met mijn handjes maar wel met een potlood en de computer. Ik heb vroeger dan ook besloten me meer op de voorbereidende kant van de bouwkunde te gaan richten dan de uitvoerende kant. Ik ben na de havo begonnen op de HTS bouwkunde en vervolgens een verkorte opleiding architectuur aan de TUe. Vlak na het begin van mijn afstudeerproject ben ik helaas door een auto aangereden en heb daarbij een whiplash opgelopen. Dit heeft mijn afstuderen enorm in de war gegooid door allerlei lichamelijke klachten. Ik hoop het, na veel therapie, dit jaar toch nog af te ronden ondanks dat ik er achter ben dat architectuur niet mijn sterkste kant is. Ik blijk toch meer te voelen voor de technische uitwerking daarvan.

Wat betreft sketchup, ik heb het programma ontdekt toen ik een leraar eens iets hoorde mompelen over ketchup (zonder S dus) in combinatie met 3d ontwerpen. Ik ben toen 's gaan googlen en vond sketchup, nog voor het google tijdperk. Ik ben hiermee gewoon zelf vanaf 0 begonnen door gewoon uit te proberen. Mijn eerste modellen waren ook niet veel meer dan een vierkante doos. Door gewoon elke keer een stapje verder te gaan en steeds meer organische vormen uit te proberen heb ik de mogelijkheden van het programma leren kennen. Er zijn echter nog zat dingen waar ik ook nog geen ster in ben (auto's bv), het blijft dus nog steeds een leerproces ook al word ik er steeds handiger en sneller in. Momenteel probeer ik wat van die kennis van het programma door te geven aan beginners door middel van tutorials en forums.

Wat betreft mijn website, die gaat binnenkort compleet veranderd worden. Iets wat begonnen is als een hobby blijkt veel beter te lopen dan ik had verwacht. Ik was al blij geweest met een paar bezoekers per dag maar het zijn er inmiddels al ruim honderd per dag. Tijd voor wat professionalisering dus, met name in de techniek erachter maar ook de layout.

hmmmm...ik wou het kort houden...dat is dus duidelijk niet gelukt....

J-m@n

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 16:31 

Wo3Dan schreef:
TheFox03,

Je kan de gebogen vlakken langs het de zijkanten van het gebouw doorsnijden met vertikale vlakken. Dan krijg je een mooie strakke overgang tussen de deelcilinders en de dubbelgekromde hoekdelen.
Deze kun je heel mooi als volgt maken.
-teken een kwart cirkel in het grondvlak in een van de hoeken.
-maak een groep van deze cirkelboog
-kopiëer deze groep (boog) naar het erboven liggende eindpunt van de
beschrijvende van de deelcilinder (Hidden Geometry aangevinkt)
-verklein deze groep met "Scale" tot het corresponderende eindpunt van
op de andere deelcilinder.
-herhaal dit proces tot je bij de top voor het gekromde vlak bent.
-Kopiëer deze evenwijdig boven elkaar liggende kwartbogen inclusief top
naar een leeg stuk
-explodeer alle kwartbogen
-gebruik Form Contours op al deze bogen tegelijk
-zie daar je dubbelgekromde hoek die precies past met mooie scherpe overgang naar de zijkanten van je gebouw.

Zoals J-m@n al zei: de aannemer zal je niet bedanken! :evil:

-

Met jouw methode ben ik een eind gekomen :D

Kwart Cirkels
Afbeelding

From Contour
Afbeelding

is het mogelijk om het wat "gladder" te krijgen want ik zie nu allemaal lijnen ook als ik hem Soften?

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]