Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
  Afdrukweergave

Re: Landhuis
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 mei 2009, 0:49 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
Allemaal goed en wel, maar als die daktexture dezelfde is als die van het huis, en dat is zo, dan is dit maar op 1 manier op te lossen.
Je maakt (IN ARTLANTIS) van je garagedak een aparte groep. Dit kun je als volgt doen :

1: selecteer object. Dit is het kubusje dat tussen het zonnetje en de camera in staat. Oftewel kijk even naar je toolbar.
2: Zorg ervoor dat je list hebt aanstaan, heb je dat niet dan kun je dat aanzetten door op list te drukken. Deze staat tussen de camera en de navigatie in in de toolbar. Je ziet vanzelf of hij aan of uit is, omdat er iets weg gaat of terug komt.
3 : In je 'list' oftewel object list staan bovenaan 3 icoontjes. Om je dak opnieuw te verfen klik je op de 2e. Dat is het kubusje met het pijltje rechts onder. vervolgens klik je op het wijzertje rechts onder de kubus met het pijltje. Je krijgt een aantal opties. (zoals planes, materials, triangles ; probeer ze maar een keer uit). Kies nu Triangles.
4 : selecteer je dak. Dit gaat met behulp van 2 driehoeken. Je kunt ook planes gebruiken, maar dan gaat er soms wat mis.
4** : extra : mocht je wat anders per ongeluk hebben geselecteerd houd je even control in of alt op de imac, en klik dat vlak nog eens aan, je deselecteerd hem dan weer.
5 : nu je je dak geselecteerd hebt (het dak heeft nu een witte gloed) druk je op het icoontje dat meest rechts in je object list staat. dat is het kubusje met het pijltje dat naar beneden wijst.
6 : Artlantis geeft nu een scherm zodat je je dak een nieuwe naam kunt geven. Als je dit gedaan hebt ga je je dak gewoon opnieuw verfen.

Afbeelding


Succes! (dit kun je natuurlijk met alles doen he! Denk maar aan houtnerven in een hek..)

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Landhuis
BerichtGeplaatst: 14 mei 2009, 0:52 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
Trouwens, je dakpannen zijn veel beter zo! Net zo goed als het glas! :D
Alleen die rand aan de onderkant van het huis? Is dat beton? Zo ja, dan zou ik de bump wat hoger zetten..
beton staat trouwens ook al standaard bij de materials :study:

Succes!
Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Landhuis
BerichtGeplaatst: 14 mei 2009, 18:06 
Offline

Geregistreerd: 14 apr 2009, 12:45
Berichten: 30
Woonplaats: Molenaarsgraaf
Allemaal bedankt voor de reacties!!!
Ik ben nu even bezig om de laatste dingen aan het huis goed te maken, nog lood langs de dakkapellen en zo.
Ik ga zo ook even het dak anders proberen te kleuren, hoop dat het lukt!

Als het goed is komt er vanavond een update!!

Martijn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Landhuis
BerichtGeplaatst: 14 mei 2009, 20:09 
Offline

Geregistreerd: 14 apr 2009, 12:45
Berichten: 30
Woonplaats: Molenaarsgraaf
Hier is die weer :wink: nu met structuur in het pleister onder de ramen.
Dat van de dakpannen werkte goed, Jordy bedankt voor de tip!!

Wat vinden jullie van deze:? Hij verschilt niet veel met de rest maar ik vind hem zo wel aardig

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Landhuis
BerichtGeplaatst: 14 mei 2009, 20:53 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Als je het vergelijkt met de 1e post gaat het er goed op vooruit!

Zie weinig puntjes meer tot verbetering, wel lijken de pannen nu erg groot, 10 stuks maar op de hele hoogte, tenzij je sneldekpannen wilt gebruiken (oerlelijk) komt je eerste render beter overeen, 19 pannen over de hele lengte!

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Landhuis
BerichtGeplaatst: 14 mei 2009, 22:13 
Offline

Geregistreerd: 14 apr 2009, 12:45
Berichten: 30
Woonplaats: Molenaarsgraaf
Respect,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb de pannen nog even wat verkleind!

Afbeelding
By martijn012 at 2009-05-14

K moet alleen die gras polletjes nog even weghalen zie k nu, en die bloemen nog weghalen :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Landhuis
BerichtGeplaatst: 15 mei 2009, 8:40 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Als ik dan toch blijf "zeuren"

Gras wordt nu wel heel groen...

En op de dakkapellen aan de bovenkant zie je het lood niet.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Landhuis
BerichtGeplaatst: 15 mei 2009, 13:02 
Offline

Geregistreerd: 14 apr 2009, 12:45
Berichten: 30
Woonplaats: Molenaarsgraaf
"zeuren" mag altijd :wink:

Maar op de bovenkant van de dakkapellen heb ik geen lood gedaan, dus dat is dan ook moeilijk te zien! :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Landhuis
BerichtGeplaatst: 15 mei 2009, 15:35 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Ik bedoel de aansluiting aan de bovenkant op de dakpannen. De dakpannen vallen over het zink. (ik denk te zien dat je zinken beplating als dakbedekking hebt gekozen.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Landhuis
BerichtGeplaatst: 15 mei 2009, 16:08 
Offline

Geregistreerd: 14 apr 2009, 12:45
Berichten: 30
Woonplaats: Molenaarsgraaf
Dat klopt ja, niet bij nagedacht. Eigenlijk had het lood er niet gehoeven, als de loden beplating van de dakkapellen onder de pannen was gevallen. Bedoel je dat?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Landhuis
BerichtGeplaatst: 15 mei 2009, 16:23 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
martijn012 schreef:
Dat klopt ja, niet bij nagedacht. Eigenlijk had het lood er niet gehoeven, als de loden beplating van de dakkapellen onder de pannen was gevallen. Bedoel je dat?


Loden beplating kan niet, dat zal zink zijn. Dit zet met door tot onder de dakpannen, de dakpannen vallen eroverheen.

Aan de zijkant zit het lood wel over de pannen heen (of met een "verholen" goot onder de pannen). Het lood aan de zijkant van de dakkapel zelf zit dan onder de beplating (hout/trespa) van de dakkapel.

(anders even googlen met plaatjes :P)

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Landhuis
BerichtGeplaatst: 15 mei 2009, 16:37 
Offline

Geregistreerd: 14 apr 2009, 12:45
Berichten: 30
Woonplaats: Molenaarsgraaf
Kan ook :wink: volgende keer zal ik eerst even foto`s bekijken :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Landhuis
BerichtGeplaatst: 15 mei 2009, 18:26 
Offline

Geregistreerd: 22 sep 2008, 19:41
Berichten: 201
Hallo Martijn,

Om te beginnen wil ik even zeggen dat ik het hardstikke goed vindt!! Ik ben nu ruim een jaar met su bezig maar ben nog niet zover.(renderen met artlantis e.d.)
Wat mij wel opviel dat de kozijnen aan de rechterzijkant net niet op dezelfde hoogte zitten als aan de voorkant. Hierdoor komen de stenen boven de kozijnen op een beroerde hoogte en moet je daar hele smalle stenen gaan metselen.
Ik denk dat het ook wel mooi en praktisch is dat je boven de kozijnen een rollaag of een (beton)latei aanbrengt, de lagen van de stenen kunnen dan ook weer mooi doorlopen omdat je de hoogte van de rollaag kunt aanpassen.
Maar nogmaals, het ziet er nu al erg mooi uit!

groeten, Henk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Landhuis
BerichtGeplaatst: 15 mei 2009, 18:54 
Offline

Geregistreerd: 07 mei 2009, 10:18
Berichten: 99
Woonplaats: Buren
Zoo, hij gaat er zeker op vooruit! Persoonlijk zou ik het wit van de deurkozijnen tot op de grond laten doorlopen, net zoals de garagedeur aan de achterzijde. Wellicht de gepleisterde plint wat lichter, hij steekt nu heel erg af tegen de rest van de gevel.
Keep up the good work! :goodjob:

_________________
Lange dagen en aangename nachten - Steven King


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO