Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
  Afdrukweergave

Symbolen, pictogrammen, leidingmarkeringen
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 feb 2009, 11:59 
Offline

Geregistreerd: 20 sep 2007, 9:32
Berichten: 79
Omdat ik zo nu en dan symbolen nodig had in SketchUp, en deze eigenlijk steeds zelf moest maken,
ben ik begonnen met een voorraadje aan te maken. Dit is een beetje uit de hand gelopen.
Heb nu een voorraad symbolen, pictogrammen en leidingmarkeringen gemaakt. Niet dat ik ze allemaal
gebruik, maar omdat ik een complete voorraad wilde hebben. Ik heb ze nu allemaal in Warehouse geplaatst.
Het zijn geen afbeeldingen, maar complete componenten, dus alles in SketchUp getekend. Omdat de ene
afbeelding nu eenmaal scherper was dan de ander, en omdat ik niet van alles een afbeelding kon maken. Het nadeel is echter dat als je een component op een vlak plaatst, deze qua kleuren opgaat in het vlak. Dit verhelp ik door de "Mover" plugin. 0,1 mm omhoog is al genoeg om het component weer duidelijk zichtbaar te maken. (net als de 3d tekst in SketchUp, deze staat ook ca. 0,1mm boven de ondergrond)

Pictogrammen:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 3e9416f9b2

Symbolen:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 3e9416f9b2

Leidingmarkeringen:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 3e9416f9b2

De doelgroep zal niet groot zijn, maar als ik er al één blij mee kan maken..... :yay:
Plezier ermee!
Christian.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Symbolen, pictogrammen, leidingmarkeringen
BerichtGeplaatst: 19 feb 2009, 21:29 
Offline

Geregistreerd: 06 feb 2007, 23:54
Berichten: 448
Chris schreef:
.......... Het nadeel is echter dat als je een component op een vlak plaatst, deze qua kleuren opgaat in het vlak. Dit verhelp ik door de "Mover" plugin. 0,1 mm omhoog is al genoeg om het component weer duidelijk zichtbaar te maken. (net als de 3d tekst in SketchUp, deze staat ook ca. 0,1mm boven de ondergrond)

Pictogrammen:(link, zie boven)
Symbolen:(link, zie boven)
Leidingmarkeringen:(link, zie boven)

De doelgroep zal niet groot zijn, maar als ik er al één blij mee kan maken.....


Christiaan,

Bedankt voor dit grondige werk, het komt zeker nog van pas. Wat een klus!!!

Dit is eenvoudig te verhelpen door b.v. van de borden "Glue to: Any" -componenten te maken
maar dan wel met "Cut opening". Er is dan namelijk na plaatsing maar één vlak ter plaatse.
Bovendien werkt het plaatsen vaak stukke eenvoudiger.


Hoe dan ook, hartstikke bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wo3Dan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Symbolen, pictogrammen, leidingmarkeringen
BerichtGeplaatst: 07 maart 2009, 9:47 
Offline

Geregistreerd: 20 sep 2007, 9:32
Berichten: 79
Hoera! :yay:
Vanaf het begin lukte het me niet om dit gerealiseerd te krijgen. Wat ik ook probeerde, het component vermengde zich.
Ik doe waarschijnlijk nog steeds wat fout, want als ik dit toepas als ik een component maak, werk dit niet.
Nu heb ik gezien dat je dit ook via Windows-Model Info-File kan instellen. Bij het importeren werkt het dan wel.

Maar weet iemand dan wel wat het verschil is tussen "cut opening" via het maken van een component en via Windows-Model Info-File?

Christian.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Symbolen, pictogrammen, leidingmarkeringen
BerichtGeplaatst: 07 maart 2009, 21:10 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2008, 23:07
Berichten: 50
Woonplaats: Sittard
Verkeersborden:

Link

_________________
Mijn sketchup modellen in de 3d warehouse.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Symbolen, pictogrammen, leidingmarkeringen
BerichtGeplaatst: 08 maart 2009, 9:59 
Offline

Geregistreerd: 20 sep 2007, 9:32
Berichten: 79
Dank, ben blij dat deze ook als bruikbaar gezien worden, ook al zijn het plaatjes op componenten. :D
Nu we het toch over verkeersborden hebben, ik wist het niet, maar de grootte van de verkeersborden zijn afhankelijk van de maximum snelheid van de wegen.
Op http://www.crow.nl/verkeerstekens/_t1_p0_m7_i3360.htm kan je dit nalezen. Ook heel veel informatie wat betreft andere regelgevingen op verkeersgebied.
En mocht iemand nog bewegwijzeringsborden willen maken, ik heb de ANWB-fonts die hiervoor gebruikt worden.
Mocht iemand deze willen hebben, hoor ik het wel.

Christian.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Symbolen, pictogrammen, leidingmarkeringen
BerichtGeplaatst: 03 mei 2009, 14:07 
Offline

Geregistreerd: 03 mei 2009, 14:03
Berichten: 1
trainboy2004 schreef:
Verkeersborden:

Link


Hey hallo,

Ik nog een newbie wat Sketchup betreft (net 2 dagen geleden begonnen te knoeien met het programma...) dus alles is nog nieuw voor mij. Die verkeersborden, kan ik die ook allemaal ineens downloaden of moet ik ze stuk voor stuk downloaden? Ik zit namelijk zelf in de weg- en waterbouw en heb dus wel interesse in die borden. :)

Gr. Tom


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Symbolen, pictogrammen, leidingmarkeringen
BerichtGeplaatst: 03 mei 2009, 15:01 
Offline

Geregistreerd: 20 sep 2007, 9:32
Berichten: 79
Nou, in ieder geval welkom! Hoop dat je net als ons veel plezier aan SketchUp zal beleven!
Je moet ze één voor één downloaden, wat aan de ene kant wel veel werk is, maar aan de andere kant kan je ze direct gebruiken. Maar voor het gemak heb ik ze nu ook in één bestand neergezet,
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 3e9416f9b2
wat het voordeel heeft dat je ze in één keer heb, alleen voor het gebruik moet je ze dan wel los opslaan, of als je het bestand opent, en het bord wat je wil gebruiken kopieeren en plakken in je eigen werk.
Hoe je het ook doet, plezier ermee!
Christian.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO