Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
  Afdrukweergave

Project Bredeschool
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 feb 2007, 20:57 
Offline

Geregistreerd: 04 feb 2007, 23:09
Berichten: 6
Woonplaats: Midden Limburg
Hallo allemaal,

Wo3dan, vroeg me bij Profiel wat een bredeschool eigenlijk is.
Ik zal even iets uitleggen over mijn project.

Een bredeschool is een school die meer inhoud heeft als alleen school, er kunnen kinderdagverblijven bij zijn, of afdelingen van de thuiszorg of andere instanties.

De bredeschool die ze in mijn gemeente willen gaan bouwen, wordt erg groot, zowel GGD, Thuiszorg, bibliotheek als kinderopvang, een instelling voor gehandicapten, als een internaat nemen als partner deel aan dit project.

Op dit moment zijn 4 basisscholen in de gemeente aan renovatie toe, dit gaat heel veel geld kosten, gedacht wordt dan ook aan nieuwbouw in de vorm van een bredeschool.
Omdat er zoveel partners in de school betrokken zijn, gaat veel aandacht naar de samenwerking van deze partners.

Ik heb als burger een brief naar de gemeente gestuurd, om aandacht te vragen voor duurzaam bouwen, dit alles ook voor de toekomst van al onze kinderen.

Als voorbeeld heb ik een huis van een particulier in onze gemeente, de bewoner heeft 4 jaar geleden 36 zonnepanelen op een loods gelegd naar het huis. Twee jaar gelegen heeft hij een warmtepomp laten installeren, daarna heeft hij de gasmeter laten verwijderen uit de meterkast.

Wanneer een gemeente nieuw moet gaan bouwen, dan vind ik dat ze echt een energiezuinig gebouw moeten bouwen.

Wanneer ik nu met ideeen kan komen, dit er een beetje uitzien. Denk ik dat ik meer invloed heb. Vandaar dat ik opzoek was naar een programma waarmee je in 3D kunt tekenen.

10 januari heb ik een bezoek gebracht aan een duurzame basisschool in Castricum, hiervan heb ik videobeelden gemaakt, die ik heb gemonteerd en op een dvd ga branden om betrokkenen te laten zien.

Ik heb Sketchup 6 voor de mac geinstalleerd.

Groetjes,

Hetty


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 07 feb 2007, 21:20 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Goed en leuk initiatief,

maar er zullen ook architecten en bouwkundige mee bezig zijn, het lijkt me verstandig erachter te komen wie dit zijn en ook met hun gesprekken aan te gaan, ze hebben vast al het een en ander op papier staan, er zijn ook regels vanuit de gemeente hoe groot het totaal mag worden, hoe hoog, etc etc... en de gemeente heeft ook grote invloed op de plannen.

Ik denk dat alleen een 3D zonde is van je tijd...

Maar evengoed veel suc6, en als je vragen hebt stel ze gerust (ben dan wel geen mac gebruiker, maar toch :wink: )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 07 feb 2007, 21:34 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
zonnepaneel
zonnepanelen 1
zonnepanelen 2
zonnepanelen 3
windmolens
windmolens 2
eco huis
"groen" huis
spaarlamp
groene container



En wat je ook zou kunnen doen, is de grond op een plaats naast de school enigsinds doorzichtig maken, en dan daaronder een warmtepomp tekenen die je door de grond heen ziet met wat leidingen enzo.

Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden, maar goede woorden onderbouwen een afbeelding, zorg dus dat je een onderbouwend verhaal hebt voor je 3D :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 08 feb 2007, 11:57 
Offline

Geregistreerd: 04 feb 2007, 23:09
Berichten: 6
Woonplaats: Midden Limburg
Dit is een mooi voorbeeld in Amerika, zowel zonnepanelen als een warmte pomp, alleen is hier gebruik gemaakt van een vertikaal captitatienet.

Voordeel van een warmtepomp is dat ze in de zomer kan koelen, en in de winter kan verwarmen. Het systeem werkt zoals een koelkast werkt. De zonnepanelen zorgen voor de energie die nodig is voor de compressie van de vloeistof in het leidingennet.

Afbeelding[/img]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 09 feb 2007, 0:42 
Offline

Geregistreerd: 06 feb 2007, 23:54
Berichten: 448
Hoi Hetty,

Bedankt voor je uitleg over het begrip "bredeschool".
Leuk en interessant initiatief! (ook je website gezien).
Duurzaam bouwen, daar ben ik voor, al heb ik een lichte aversie tegen dit modewoord. Minder praten, meer steekhoudende daden!
Ik weet niet wat voor verdere ingang(en) je bij dit project hebt dan alleen als bezorgde burger. Het lijkt me moeilijk, tenzij je een voet tussen de deur krijgt bij de architect, als die al bekend is. Respect schreef dit al. Je zult je ontwerpvoorstel(len) in ieder geval binnen het ter plaatse geldende bestemmingsplan moeten maken. Opvragen dus bij de gemeente!
Sketchup (6) is in ieder geval niet echt moeilijk om mee te werken. En je kunt er prachtig mee modelleren.
Veel succes alvast, we horen er beslist meer van.

Wo3Dan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 02 mei 2007, 20:46 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 01 mei 2007, 10:31
Berichten: 457
Hetty schreef:
Dit is een mooi voorbeeld in Amerika, zowel zonnepanelen als een warmte pomp, alleen is hier gebruik gemaakt van een vertikaal captitatienet.

Voordeel van een warmtepomp is dat ze in de zomer kan koelen, en in de winter kan verwarmen. Het systeem werkt zoals een koelkast werkt. De zonnepanelen zorgen voor de energie die nodig is voor de compressie van de vloeistof in het leidingennet.

Afbeelding[/img]


lijkt haast wel dat het gemaakt is met sketchup. want ik kan het zo precies namaken behalve leidingen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 02 mei 2007, 21:02 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:20
Berichten: 330
Woonplaats: Zeeuwsch-Vlaanderen
Citaat:
lijkt haast wel dat het gemaakt is met sketchup. want ik kan het zo precies namaken behalve leidingen.


hoeft niet, iedere afbeelding is te maken met sketchup alles is namelijk opgebouwd uit lijnen en punten. het is alleen een kwestie van handigheid en inzicht :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO