Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
  Afdrukweergave

vlekken bij toevoeging van licht
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 dec 2008, 13:01 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
als ik licht toepas bij mijn renders krijg ik veel vlekken die duidelijk aanwezig zijn.
weet iemand hoe dit kan? en hoe je het op moet lossen.

gr, Ricardo

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: vlekken bij toevoeging van licht
BerichtGeplaatst: 30 dec 2008, 19:30 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
Welke vlekken bedoel je precies?
Ik zie er namelijk geen in je plaatjes..

Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: vlekken bij toevoeging van licht
BerichtGeplaatst: 31 dec 2008, 11:14 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
licht hoord vloeiend te zijn, maar hier is het onrustig door (ik noem het maar) vlekken die er in zitten

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: vlekken bij toevoeging van licht
BerichtGeplaatst: 31 dec 2008, 13:00 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
Wat moet het model voorstellen dan? Misschien als ik dat weet dat ik je kan helpen..

Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: vlekken bij toevoeging van licht
BerichtGeplaatst: 31 dec 2008, 13:14 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Volgens mij is het gewoon een testje waarbij het rode gewoon egaal hoort te zijn. Door een instelling wordt het licht heel erg verspreid en vlekkerig.

Ik ken artlantis niet, dus weet niet aan welke instelling dit kan liggen.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: vlekken bij toevoeging van licht
BerichtGeplaatst: 31 dec 2008, 18:35 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
idd, ik had even een test kamertje gemaakt.

ik snap niet wat ik verkeerd doe :P.. het zal vast wel aan de instellingen liggen ofzo.. word nog maar even wat uitproberen.

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: vlekken bij toevoeging van licht
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009, 13:20 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Ik weet niet of het je al is opgevallen, maar op (een gedeelte van) het plafond zie ik geen vlekken. Nou valt daar ook geen (of weinig) licht op, maar op de schaduw "driehoek" op de linker muur zie ik de vlekke wel...
Het kan natuurlijk wel aan het standpunt liggen dat je de vlekken daar niet ziet.
Ik zou het toch even op een Artlantis forum vragen...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: vlekken bij toevoeging van licht
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009, 17:51 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
Hoi,

Ik denk dat ik het weet (na enig research)

Kun je misschien je settings van je shader posten, zodat ik er even naar kan kijken?

Ik had hetzelfde probleem,

Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: vlekken bij toevoeging van licht
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009, 20:01 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
hey jordy,

ik heb even een screenshot gemaakt van de shaders die er in staan.

Afbeelding

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: vlekken bij toevoeging van licht
BerichtGeplaatst: 04 jan 2009, 1:49 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
Hey rico,

Ik zie het al, de normal van de coating staat VÉÉL te hoog.
Weet je wat normal is? Dit houdt in, in welke mate het licht verspreid wordt over de shader.
Voor een goed resultaat kun je het beste (voor deze shader) normal kiezen tussen 0,15 en 0,20..
Wat ook belangrijk is, is de radiosity!!
Als je rendert, welke instellingen gebruik je dan? Je kunt kiezen (radiosity) low moderate high,
Zet deze maar op moderate.
En het laatste, ik zie dat je de coating-shader groter hebt gemaakt tot meer dan 300 cm! :? Dit is echt enorm. Dat vlakje is dus uitgerekt tot 3 bij 3 meter!!
Standaard is deze 40,00 cm. Maak er maar 20 cm van, en je zult resultaat zien.
Als je dit hebt gedaan, post dan maar weer een plaatje! :D

--------
Jordy (thanks to sjaak :goodjob: )

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: vlekken bij toevoeging van licht
BerichtGeplaatst: 04 jan 2009, 12:16 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
oke, ik ga het allemaal eventjes uitproberen.
deze vloer heeft trouwens een maat van 4x3 m.
als ik hem dan open in artlantis, en ik voeg een shader toe van artlantis,
dan word die shader heel klein. daarom moet ik die elke keer vergroten.

heb je dat wel eens vaker gehoord?

verder bedankt voor je uitleg! ik ga er aan werken :P

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: vlekken bij toevoeging van licht
BerichtGeplaatst: 04 jan 2009, 14:11 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
het is me gelukt :D!
het lag tog aan de radiosity. ik wist niet zo goed wat het was, ik dacht dat het met kwaliteit te maken had, dus daarom heb ik die op high gezet..
nu staat hij op medium en nu krijg ik dit:

Afbeelding

thnx voor jullie hulp!

gr, Ricardo

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: vlekken bij toevoeging van licht
BerichtGeplaatst: 05 jan 2009, 16:46 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
Rico91 schreef:
het is me gelukt :D!
het lag tog aan de radiosity. ik wist niet zo goed wat het was, ik dacht dat het met kwaliteit te maken had, dus daarom heb ik die op high gezet..
nu staat hij op medium en nu krijg ik dit:

...

thnx voor jullie hulp!

gr, Ricardo


Heb je ook de normal aangepast? Moet haast wel:) :D
Fijn dat het gelukt is! Voor meer vragen, gewoon stellen
Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO