Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
  Afdrukweergave

Een beantwoorde vraag verplaatsen naar de tutorial?
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09 dec 2008, 16:45 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 03 nov 2008, 17:06
Berichten: 127
Hoihoi,

Er wordt feedback gevraagd en dat wil ik best geven.

1)
ik ben nu vrijwel dagelijks bezig met SU en ben daarbij veel berichten in de verschillende rubrieken aan het lezen.
Wat me opvalt is dat ik bij het lezen van de berichten in de rubriek 'vragen' vaak antwoorden zie staan waarvan ik denk 'dat is handig! Even noteren'.
Deze informatie zou ik dan eigenlijk echter meer verwachten in de rubriek 'tips truuks en tutorials'.
Stel dat een vraag wordt gesteld in de rubriek 'vragen' en deze wordt beantwoord, is het dan geen idee om deze vraag na verloop van tijd te verwijderen bij de rubriek ‘vragen’ en (misschien in aangepaste vorm) op te nemen in de rubriek ‘tips en truuks’?

2)
Aangezien ik nu redelijk veel berichten 'zo maar' aan het lezen ben (ook omdat er best wel nuttige info in het antwoord kan staan) valt het ook op dat sommige vragen ooit gesteld en inmiddels beantwoord zijn terwijl de vraag en het antwoord nu niet meer interessant zijn. Zou het dan een idee zijn om die berichten na verloop van tijd te verwijderen?

Voor de rest niets dan lof over het forum!

_________________
Rookworst zonder R is ook worst
(bron: onbekend)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Een beantwoorde vraag verplaatsen naar de tutorial?
BerichtGeplaatst: 09 dec 2008, 17:05 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Hoi!

FenS schreef:
Deze informatie zou ik dan eigenlijk echter meer verwachten in de rubriek 'tips truuks en tutorials'.

Ik probeer zo veel mogelijk de berichten in de goeie subfora te plaatsen. Nadeel van verplaatsen is dat het (vooral voor de schrijver) niet prettig is om te moeten zoeken naar z'n topic (aangezien Respect, heel begrijpelijk, geen vermeldingen wil hebben naar de nieuwe plek van het topic). Veel topics beginnen als vraag en neigen (schrijf je dat zo?) dan, door een bepaald antwoord, meer richting de tutorial kant te gaan. Er is niet zo'n duidelijke grens (vast te stellen), wat het alleen maar ingewikkelder maakt.

Moch je nou een topic tegen komen waarvandaan je denkt dat het ergens anders hoort (of helemaal niet binnen het forum pas, of op een of andere manier verwijdert zou moeten worden), druk dan op het uitroeptekentje (rechts bij elke post). Je kan de moderators er dan van op de hoogte stellen en zij zullen dan kijken wat er gedaan moet worden.

Citaat:
Zou het dan een idee zijn om die berichten na verloop van tijd te verwijderen?

Zoals hierboven al staat verandert de inhoud van een topic gedurende zijn levensloop. Soms lijkt een onderwerp uitgestorven, maar komt er een paar maanden later toch nog iemand iets te melden. Na verloop van tijd zakken topics naar beneden, en uiteindelijk verdwijnen ze ergens "diep in het forum". Ik zie geen reden om topics te verwijderen. Wel kunnen ze gesloten worden, zodat duidelijk is dat het onderwerp/de vraag opgelost is en er geen verder discussie nodig is. Maar daar moet Respect (de admin) even over beslissen.

In elk gevaal heel erg bedankt voor je reactie(s)! Een forum wordt gemaakt door (en natuurlijk vooral ook voor) al haar leden, niet alleen door de admin en moderators ;)

Groet,
Gijs


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Een beantwoorde vraag verplaatsen naar de tutorial?
BerichtGeplaatst: 10 dec 2008, 11:32 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 03 nov 2008, 17:06
Berichten: 127
Hoi Gijs,

bedankt voor je antwoord,
voor het bewaren van de posts kan ik me dat nu inderdaad ook wat beter voorstellen. Normaal zal dat misschien ook helemaal niet erg zijn om die te laten staan en te laten verdwijnen naar onderen. Die lees je dan waarschijnlijk ook niet meer, ik kwam ze nu alleen wat vaker tegen dan normaal omdat ze bij zoekvragen soms wel tevoorschijn komen in het antwoord en dan blijken sommige threads toch niet helemaal te gaan over wat je zoekt en eigenlijk ook niet zo nuttig te zijn).

het uitroepteken kende ik nog niet, en zal die inderdaad wel gebruiken als ik denk dat het nuttig is.

Groeten,

Fred.

_________________
Rookworst zonder R is ook worst
(bron: onbekend)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO