Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
  Afdrukweergave

Model in Google Earth
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008, 14:56 
Offline

Geregistreerd: 14 jan 2008, 18:40
Berichten: 49
Voor 1 vand eind opdrachten van school heb ik een model van de school gemaakt. Ik krijg het maar niet voor elkaar om het in google earth te plaatsen. Wie o Wie kan mij helpen. Het gaat om dit model:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 79deedc3c6

Bedankt alvast

_________________
Intel Core 2 Quad Q9450 - 8GB DDR2 - 8800GTX 768MB - X243W 24" TFT // Space Navigator SE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Model in Google Earth
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008, 19:08 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Hey!

Ten eerste mooi model!
Ten tweede, het is gelukkig best eenvoudig om je model in GE te plaatsen. Om te beginnen open je een leeg SketchUp bestand. Open dan Google Earth, scroll/sleep naar de gewenste plek. Zoom zover mogelijk in (zodat je nog wel het hele gebouw ziet. Als het een groot gebouw is kan je het ook in meerdere stappen doen, maar dat is bij dit gebouw zo te zien niet nodig.

Nu drukken we in SketchUp op dit knopje :saveGE: of in de menubalk via Tools > Google Earth > Get Current View. Nu importeert SketchUp de luchtfoto (de foto's van dichtbij zijn geen satellietfoto's zoals vaak gedacht) in het model. Vervolgens importeer je je gebouw (File > Import) en plaats je het met behulp van move en rotate op de juiste plek.

Als je te maken hebt met een "heuvelig" terrein (voor zover we dat in Nederland hebben), kan je nog even op dit knopje :saveGE: drukken om het terrein net zo golvend te maken als het in Google Earth is (komt niet helemaal overeen met de werkelijkheid, maar het is wel belangrijk om hier gebruik van te maken, zodat je model goed aansluit en niet gaat zweven).

Voor een iets uitgebreider stappenplan en andere tips kan je op de wiki kijken.

Succes!
Gijs


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Model in Google Earth
BerichtGeplaatst: 09 dec 2008, 14:11 
Offline

Geregistreerd: 05 sep 2008, 9:44
Berichten: 64
Woonplaats: Groningen
Inderdaad een leuk gebouw met al dat glas. Zo te zien niet heel gecompliceerd. Volgens mij moet het mogelijk zijn om het bestand veel kleiner te maken dan die 7 Mb. Ik vermoed dat het vooral zit in de grootte van de gebruikte foto's. Verklein die totdat het nog net acceptabel is. En je zou die gevelfoto's van te voren al recht kunnen trekken zodat al die lucht er niet op staat. En als het niet anders kan, verf die lucht of dat onkruid helemaal wit. Scheelt weer wat kB's.

Succes,
Dick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO