Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
  Afdrukweergave

Verschillende lijntypes
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008, 10:53 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2007, 0:03
Berichten: 18
Woonplaats: Leeuwarden
Hallo allen,

Weet iemand misschien ook of er een optie / mogelijkheid bestaat om stippellijnen of strepenlijnen te tekenen. Behalve 100 streepjes achter elkaar tekenen en vervolgens groeperen! :)

Gr. Tom


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Verschillende lijntypes
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008, 14:40 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 03 nov 2008, 17:06
Berichten: 127
Hoi Tom,

wellicht krijg je nog een serieus antwoord waar je wat mee kan, maar voorlopig zie ik alleen maar lezers en nog geen antwoorden waar je wat aan hebt dus laat ik (beginner Sketchup) een poging wagen waar je misschien (voorlopig) mee uit de voeten kan.
Stippellijnen ben ik zelf niet tegengekomen nog, maar misschien dat je wel 2 stukjes lijn achter elkaar kan maken en deze doorcopieren naar de lengte die je nodig hebt waarbij je deel 2 van de lijn in een andere layer plaatst dan de eerste en dan die specifieke layer niet laat tonen? Of 2 stukjes lijn achter elkaar tot 1 component maken en dit component doorcopieren zo vaak als nodig en dan deel 2 van de lijn verwijderen/hiden zodat dit in al die gecopieerde componenten gebeurd?
Het zijn maar ideeen (totdat iemand misschien met een echte oplossing komt), maar misschien kan je hier al wat mee?

_________________
Rookworst zonder R is ook worst
(bron: onbekend)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Verschillende lijntypes
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008, 15:38 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2007, 0:03
Berichten: 18
Woonplaats: Leeuwarden
Momenteel tekenen ik gewoon 2 kleine lijntjes vervolgens kopieren (move+ctrl) x 100 (naar gewenst). Dit is een optie maar ik zat meer te denken aan gewoon een lijntje tekenen waarvan ik de eigenschappen kan wijzigen. Misschien een plugin?
Aangezien ik in sketchup 7 pro werk is het wellicht een optie om er een dynamische component van te maken en de parameters ervan in stellen...

Suggesties zijn welkom!

Gr. Tom


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Verschillende lijntypes
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008, 19:18 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Voor zover ik weet is het (in SU6) niet mogelijk. Wel kan je voor $20 deze plugin kopen, welke lijnen in allerlei soorten kan tekenen! Een gratis oplossing kan het tekenen van stippellijnen met de protractor tool zijn, maar deze lijnen kunnen geen vlakken vormen. Ze zijn alleen te gebruiken als hulplijntjes... Maar gezien je huidige werkwijze (die ook geen vlakken kan vormen) is dat geen probleem voor je.

Misschien kan je even uitleggen waar(voor) je de stippellijntjes wilt hebben?
Gijs


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Verschillende lijntypes
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008, 21:05 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2007, 0:03
Berichten: 18
Woonplaats: Leeuwarden
Wij tekenen op het architectenbureau momenteel alle nieuwe projecten in 3d omdat hierdoor meer bouwfouten te ontdekken zijn en opdrachtgevers onder de indruk zijn van onze presentaties. Om vervolgens vrij gemakkelijk een eerste fase bouwaanvraag in te dienen haal ik de plattegronden uit het 3d model en werk ik op in Sketchup. Je voelt de reden vast wel aankomen.. bovenliggende constructieonderdelen wil ik graag aangeven met een streepjeslijn!
Bijkomend probleem is de onmogelijkheid om te werken met verschillende lijndiktes :( Ik heb wel vernomen dat in layout een tekening kan worden geexplodeerd en afzonderlijk de lijnen een dikte te geven! :yes:

Gr. Tom


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Verschillende lijntypes
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008, 21:25 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
TomJesz Design schreef:
Wij tekenen op het architectenbureau momenteel alle nieuwe projecten in 3d omdat hierdoor meer bouwfouten te ontdekken zijn en opdrachtgevers onder de indruk zijn van onze presentaties. Om vervolgens vrij gemakkelijk een eerste fase bouwaanvraag in te dienen haal ik de plattegronden uit het 3d model en werk ik op in Sketchup. Je voelt de reden vast wel aankomen.. bovenliggende constructieonderdelen wil ik graag aangeven met een streepjeslijn!
Bijkomend probleem is de onmogelijkheid om te werken met verschillende lijndiktes :( Ik heb wel vernomen dat in layout een tekening kan worden geexplodeerd en afzonderlijk de lijnen een dikte te geven! :yes:

Gr. Tom


Waarom exporteer je dan geen slices naar acad en werk je het daar op, maatvoering, teksten en lijntypes/diktes zijn dan natuurlijk veel makkelijker aan te passen.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Verschillende lijntypes
BerichtGeplaatst: 08 dec 2008, 12:14 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2007, 0:03
Berichten: 18
Woonplaats: Leeuwarden
Citaat:
Waarom exporteer je dan geen slices naar acad en werk je het daar op, maatvoering, teksten en lijntypes/diktes zijn dan natuurlijk veel makkelijker aan te passen.


Klopt, deze methode gebruik ik ook, maar het is soms ook wel makkelijk in sketchup met een strepenlijn te kunnen werken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO