Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
  Afdrukweergave

De overeenkomst tussen 2 objecten
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 dec 2008, 12:30 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 03 nov 2008, 17:06
Berichten: 127
Hoi Medetekenaars,

Ik ben op zoek naar de handige werkwijze om de overeenkomst tussen 2 objecten te maken.

In mijn beeldhouwhobby vind ik het erg leuk om beelden te maken die van 2 (of zelfs 3) kanten een ander "beeld" opleveren. Zo kan je denken aan een beeld dat aan de ene kant een F laat zien en als je hem een kwartslag draait een S. (of een beeld dat van de voorkant een cirkel is en vanaf de zijkant een hart, of eeen hart van 1 kant en twee ringen door elkaar vanaf de andere kant, allemaal beelden die ik al eens gemaakt heb).
Hiervoor teken ik mijn ideeen op papier, probeer te bedenken of het haalbaar is en ga hierna door in piepschuim.
Hiervoor maak ik van piepschuim een blok, teken aan de ene kant een F en snij alles weg wat ik niet nodig heb, draai hem een kwartslag, teken een S en snij alles weg wat ik niet nodig heb. Hierbij zijn er 2 mogelijkheden: het worden losse stukjes, dan kan ik dat beeld dus niet maken of het blijft wel een geheel, dan zou het in theorie moeten kunnen.
Je kunt dit nog een stukje verder uitwerken door dit ook van bovenaf te doen, maar van 2 kanten is het al moeilijk te tekenen enzo dus laat staan met 3 kanten.
Maar nu ik SU wat begin te begrijpen zie ik hier de mogelijkheden die ik op papier niet kon bevatten en die ik in piepschuim niet voor elkaar kreeg.
Gisteren ben ik hiermee aan het stoeien geweest en dit is me gelukt door alle vormen tegelijk in elkaar te leggen, intersect te gebruiken en dan alles te verwijderen wat ik niet nodig had (soms ook een lijn te veel ;)
http://www.youtube.com/v/D2FEiWoAM6E
maar achteraf gezien moet dit handiger kunnen volgens mij door eerst alleen vorm 1 en 2 te combineren tot wat ik nodig heb en dan deze vorm te combineren met de 3e vorm. Maar dan ben ik nog steeds allemaal lijnen aan het verwijderen die ontstaan zijn door vorm 1 en vorm 2 te combineren en die ik niet nodig heb terwijl ik het vermoeden heb dat dit ook zou moeten kunnen door te werken met groepen, componenten, of door hiden, layers of wat dan ook, maar ik kan even niet bedenken wat.
Wellicht een van jullie?

(Ik kom overigens wel een thread tegen met 'eenvoudig substracten', waarin een film getoond wordt wat hierop lijkt, maar die doet eigenlijk net het omgekeerde en ook door afzonderlijke lijnen te wissen en ik vraag me dus af of dat niet door handig gebruik te maken van hiden/layers/groeperen of wat dan ook overbodig kan worden).
Weer een heel verhaal, ik hoop dat het idee duidelijk is?

groetjes,
Fr@
(had ik SU maar veel eerder ontdekt...)

_________________
Rookworst zonder R is ook worst
(bron: onbekend)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO