Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
  Afdrukweergave

SketchUp Workshop (verslagje van worskhop op school)
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 okt 2007, 12:06 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jun 2007, 17:57
Berichten: 43
Woonplaats: Bergen op Zoom
Beste SUers,

Ik heb vorige week een workshop SketchUp gegeven op school.
Mijn oom is leraar op een school in Belgie. Voor een aantal leerlingen die niet mee op schoolreis konden moest hij samen met andere leraren een programma samenstellen. Hij heeft mij gevraagd om de leerlingen kennis te laten maken met SketchUp.

Het was mijn eerste ervaring als "leraar" dus ik was best zenuwachtig.
Mijn eerste twee lesuren bestonden uit het kennis laten maken met SketchUp en de verschillende mogelijkheden hiervan. Vervolgens zijn de leerlingen zelf aan de slag gegaan met SketchUp door hun droomhuis te modelleren.

De tweede dag bestond ook weer uit twee lesuren. Werken met de geavanceerde tools en textures. Met behulp van digitale foto's zijn de leerlingen begonnen met hun school realistisch na te maken voor gebruik op Google Earth.

Ik vond het heel leuk om zo'n workshop te verzorgen. (SketchUp IS ook leuk natuurlijk!)

Hier een fototje. Op de achtergrond New York in Google Earth, geweldig mooi om te zien.
Afbeelding

_________________
Http://www.3dbusiness.nl
Mijn site met Sketchup en Google Earth modellen, renders en filmpjes.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: SketchUp Workshop (verslagje van worskhop op school)
BerichtGeplaatst: 30 okt 2007, 12:21 
Offline

Geregistreerd: 06 feb 2007, 23:54
Berichten: 448
WardNL schreef:
Beste SUers,

Ik heb vorige week een workshop SketchUp gegeven op school.
Mijn oom is leraar op een school in Belgie. Voor een aantal leerlingen die niet mee op schoolreis konden moest hij samen met andere leraren een programma samenstellen. Hij heeft mij gevraagd om de leerlingen kennis te laten maken met SketchUp.

Het was mijn eerste ervaring als "leraar" dus ik was best zenuwachtig.
Mijn eerste twee lesuren bestonden uit het kennis laten maken met SketchUp en de verschillende mogelijkheden hiervan. Vervolgens zijn de leerlingen zelf aan de slag gegaan met SketchUp door hun droomhuis te modelleren.

De tweede dag bestond ook weer uit twee lesuren. Werken met de geavanceerde tools en textures. Met behulp van digitale foto's zijn de leerlingen begonnen met hun school realistisch na te maken voor gebruik op Google Earth.

Ik vond het heel leuk om zo'n workshop te verzorgen. (SketchUp IS ook leuk natuurlijk!)

Hier een fototje. Op de achtergrond New York in Google Earth, geweldig mooi om te zien. (foto: zie oorspronkelijk bericht hierboven)

WardNL,
Hartstikke tof man. En hoe waren de reacties van die "pechvogels" die niet op schoolreis mochten/konden?
p.s. Hoezo Sketchupbeginner, we hebben toch al wat mooi werk van je gezien!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2007, 17:21 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jun 2007, 17:57
Berichten: 43
Woonplaats: Bergen op Zoom
Hey Wo3Dan,

De reacties waren gelukkig positief. SketchUp is voor leerlingen natuurlijk erg leuk om mee te experimenteren. Sommige hadden al heel behoorlijke modellen geknutseld. Als nou 1 van die leerlingen verder gaat met SketchUp dan is mijn missie geslaagd he?

Groet Ward

_________________
Http://www.3dbusiness.nl
Mijn site met Sketchup en Google Earth modellen, renders en filmpjes.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2007, 17:59 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Leuk man!
Je kan ook wel bij ons op school komen :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2007, 22:43 
Offline

Geregistreerd: 29 mei 2007, 18:25
Berichten: 252
Woonplaats: Ardennen, Frankrijk
Wow Ward,

Als ik de foto zo zie het je het goed gedaan, de leerlingen hangen aan je lippen. :)
En idd al is er maar een die hieroor zijn talent kan ontwikkelen heb je een groot werk verricht. (Ik denk dat het er wel meer zijn ;)

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 01 nov 2007, 15:36 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
WardNL schreef:
Hey Wo3Dan,

De reacties waren gelukkig positief. SketchUp is voor leerlingen natuurlijk erg leuk om mee te experimenteren. Sommige hadden al heel behoorlijke modellen geknutseld. Als nou 1 van die leerlingen verder gaat met SketchUp dan is mijn missie geslaagd he?

Groet Ward


Dan meteen even de link van het forum doorgeven, kunnen ze altijd met vragen hier terecht :P

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 01 nov 2007, 17:14 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Respect schreef:
Dan meteen even de link van het forum doorgeven, kunnen ze altijd met vragen hier terecht :P
Dit noemen we zeker goedaardige spam :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: SketchUp Workshop (verslagje van worskhop op school)
BerichtGeplaatst: 10 nov 2008, 13:09 
Offline

Geregistreerd: 07 nov 2008, 18:12
Berichten: 4
Hoi Ward,

Als je de smaak te pakken hebt dan staat er een leuke vacature van Creative Urbans op het forum. Wij zijn hard op zoek naar een enthousiate SketchUpliefhebber om een aantal keer les te geven aan beginners. Het klinkt misschien als een 'zware' vacature, maar dat is het niet. Het zijn hardstikke leuke kids (15-18 jaar) die meedoen aan het Creative Urbans traject. Zou je contact met me op kunnen nemen als je geinteresseerd bent? > carlien@creativeurbans.nl of 020-5285151. Misschien weet je zelfs iemand anders, mocht je het zelf niet willen doen? Het is een betaalde opdracht. Ik hoor graag van je.
Groet,
Carlien Booij
http://www.creativeurbans.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO