Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
  Afdrukweergave

Nogmaals asiel-vragen
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 nov 2008, 12:24 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 03 nov 2008, 17:06
Berichten: 127
Hoihoi,

Sketchup blijft gaaf. Ik heb via de inhoudsopgave van Sketchup voor Dummies al een heleboel instructievideo's bekeken en ik blijf het bizar vinden wat er allemaal mee kan.
Ik heb zelf ook al de nodige oefeningen gedaan en ben lekker aan het freubelen.
Nu wil ik zoals al gepland was het Bosnische asiel waar we als vrijwilliger werken omzetten naar een model maar nu begin ik me af te vragen waarmee ik dan het beste kan beginnen.
Dus vandaar mijn vraag aan de al wat ervaren tekenaars, waar begin ik?

Ik zal hieronder een beetje proberen te beschrijven waar het asiel uit bestaat, kunnen jullie me dan misschien tips en trucs geven in welke volgorde ik dit het beste kan doen of waar ik op moet letten?

- het veld is ongeveer 60 bij 50 meter, en is omringd door een 3 meter hoog gaas-hek met enkele ingangen.
- het veld is doormidden gesneden door een lager hek met daarin ook 2 ingangen.
- er staat een groot betonnen gebouw met daarin 2 vertrekken, enkele deuren, wat ramen etc (dit gebouw kan ik in theorie tekenen volgens de instructievideo's)
- er staan nog wat betonnen ruimtes (opslag etc), deze zou ik ook moeten kunnen tekenen
- er staat een soort bouwkeet op
- er zijn enkele betonplaten met daarop de kennels, deze hebben per betonplaat meestal dezelfde maat (per plaat staan er bijvoorbeeld 8 naast elkaar), volgens mij moet ik dit via 'component' doen zodat ik er 1 kan maken en die kan copieren). De kennels bestaat simpel gezegd uit een metalen frame en dan betonijzermatten om ze dicht te maken en uiteraard voorzien van deur en hok.

Waar ik dus mee zit is met vragen als

- de belangrijkste vraag want dan kan ik aan de slag: werk je van buiten naar binnen of juist van binnen naar buiten? Maak je bijvoorbeeld eerst het hondenhok en bouw je dan de metalen kennel er omheen en daarna de andere gebouwen en dan het hek of begin je met het hek, dan de verschillende gebouwen en dan de details in de gebouwen?

- er wordt ergens gezegd om elk afzonderlijk ding ook afzonderlijk te maken zodat je geen last hebt van omliggende objecten. Maar houdt dat in dat je een nieuwe sketchup-tekening maakt voor elk afzonderlijke object zoals bijvoorbeeld de bouwkeet en importeer je die later allemaal in je tekening of maak je die in dezelfde tekening maar dan ergens 'buiten' het asiel en verplaats je die daarna?
- als ik het hek rondom maak, kan ik met de offsettool makkelijk een randje hieromheen maken zodat ik hem met push-pull omhoog kan trekken. Ik heb echter ook al een keer gehoord dat er aangeraden werd dit niet te doen maar het hek gewoon bij een enkele lijn te houden, maar hoe kan ik die dan makkelijk rondom omhoog trekken want push-pull werkt dan toch niet?

Iedereen alvast weer heel erg bedankt voor de tips,
alles is welkom,

groetjes,

Fred

_________________
Rookworst zonder R is ook worst
(bron: onbekend)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO