Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
  Afdrukweergave

alternatief voor SU
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 okt 2008, 17:00 
Offline

Geregistreerd: 02 maart 2007, 20:01
Berichten: 759
Woonplaats: Oss
Op mijn werk wilt automatisering van SU af omdat ze geen professionele ondersteuning kunnen krijgen voor het installeren op het netwerk. Ik balen natuurlijk. Ze willen een andere vergelijkbare 3D-programma waar je wel ondersteuning krijgen.
Weet iemand er een dat net zo makkelijke mooi is als SU?
Ik heb gezocht maar kon niets vinden.

_________________
truffel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: alternatief voor SU
BerichtGeplaatst: 11 okt 2008, 23:51 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2007, 20:15
Berichten: 447
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
Dat is nogal vloeken in de kerk haha. Er zijn wel wat klonen van SU, als 3DVIA (van Microsoft) en, in ontwikkeling, Bonzai 3D. Maar het beste wat je kan doen is denk ik toch echt zorgen dat Sketchup kan! :wink:

_________________
Groeten Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: alternatief voor SU
BerichtGeplaatst: 12 okt 2008, 15:46 
Offline

Geregistreerd: 06 feb 2007, 23:54
Berichten: 448
3DVIA :? Wat een giller!!! Haalt het nog niet voor 1% bij SketchUp.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: alternatief voor SU
BerichtGeplaatst: 12 okt 2008, 16:21 
Offline

Geregistreerd: 02 maart 2007, 20:01
Berichten: 759
Woonplaats: Oss
Lijkt mij ook dat SU gewoon het beste is. Ik heb een half jaar lang mijn best gedaan om automatisering te helpen met het installeren. Het lukte wel. Wij hebben op 9 heavy-pc's netwerk SU. Maar geeft bij bepaalde handeling wel foutmeldingen en Layout en Viewer kunnen niet fatsoenlijk geinstalleerd worden. (ze vinden dat blijkbaar belangrijk :twisted: ). Morgen ga ik iets bedenken om SU toch te behouden.
Thanx

_________________
truffel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: alternatief voor SU
BerichtGeplaatst: 12 okt 2008, 16:48 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
truffel schreef:
Lijkt mij ook dat SU gewoon het beste is. Ik heb een half jaar lang mijn best gedaan om automatisering te helpen met het installeren. Het lukte wel. Wij hebben op 9 heavy-pc's netwerk SU. Maar geeft bij bepaalde handeling wel foutmeldingen en Layout en Viewer kunnen niet fatsoenlijk geinstalleerd worden. (ze vinden dat blijkbaar belangrijk :twisted: ). Morgen ga ik iets bedenken om SU toch te behouden.
Thanx



Alternatieve programma's hebben al zeker geen layout, en viewer hoeft niet op een pc te staan waar SU op staat.

Stel maar 3d studiomax voor, autocad, of zoiets, meteen even het prijskaartje a 1200,- per jaar per pc vermelden...

Misschien moeten ze eens informeren bij een leverancier van SU, SU groeit erg in gebruik, dus dat zal met de ondersteuning dan ook wel beter worden, genoeg redenen lijkt me om niet over te stappen, daarnaast zal al het getekende in SU dan (bijna) onbruikbaar worden als er een ander programma komt.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: alternatief voor SU
BerichtGeplaatst: 12 okt 2008, 18:24 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Wo3Dan schreef:
3DVIA :? Wat een giller!!! Haalt het nog niet voor 1% bij SketchUp.


Ik heb uit interesse eens 3DVIA geinstalleerd...

:lol: :lol: :lol:

:no: :no: :no:

:mad: :mad: :mad:

:bah: :bah: :bah:

:cry: :cry: :cry:

:? :? :?

:gaap: :gaap: :gaap:

Dit is echt 100X niks...

het haalt bij lange na niet 1% van wat sketchup kan, wat een aanfluiting!!! Echt bizar slecht!!

Sketchup haalt het niet bij sommige andere 3D pakketten, maar wel qua prijs/qualiteit/simpelheid. En in combinatie met een renderprogjes blijft SU bij mij nr 1.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: alternatief voor SU
BerichtGeplaatst: 12 okt 2008, 19:54 
Offline

Geregistreerd: 02 maart 2007, 20:01
Berichten: 759
Woonplaats: Oss
Respect schreef:
truffel schreef:
Lijkt mij ook dat SU gewoon het beste is. Ik heb een half jaar lang mijn best gedaan om automatisering te helpen met het installeren. Het lukte wel. Wij hebben op 9 heavy-pc's netwerk SU. Maar geeft bij bepaalde handeling wel foutmeldingen en Layout en Viewer kunnen niet fatsoenlijk geinstalleerd worden. (ze vinden dat blijkbaar belangrijk :twisted: ). Morgen ga ik iets bedenken om SU toch te behouden.
Thanx



Alternatieve programma's hebben al zeker geen layout, en viewer hoeft niet op een pc te staan waar SU op staat.

Stel maar 3d studiomax voor, autocad, of zoiets, meteen even het prijskaartje a 1200,- per jaar per pc vermelden...

Misschien moeten ze eens informeren bij een leverancier van SU, SU groeit erg in gebruik, dus dat zal met de ondersteuning dan ook wel beter worden, genoeg redenen lijkt me om niet over te stappen, daarnaast zal al het getekende in SU dan (bijna) onbruikbaar worden als er een ander programma komt.

Dank je Respect, Ik zal je verhaal meenemen!

_________________
truffel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: alternatief voor SU
BerichtGeplaatst: 12 okt 2008, 21:34 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Truffel, ik zou toch echt aanraden om contact op te nemen met SketchUp, als dat al niet gedaan is. Jullie zijn heus niet de enige die SketchUp op het netwerk willen draaien!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: alternatief voor SU
BerichtGeplaatst: 12 okt 2008, 22:52 
Offline

Geregistreerd: 02 maart 2007, 20:01
Berichten: 759
Woonplaats: Oss
gijs schreef:
Truffel, ik zou toch echt aanraden om contact op te nemen met SketchUp, als dat al niet gedaan is. Jullie zijn heus niet de enige die SketchUp op het netwerk willen draaien!

Ik weet het, ik heb Orlando van SU en Egbert Zwarts gemaild. Geen reakties. Zwarts is de leverancier.
Bourca, ons lid, is een collega van een andere gemeente, heeft een tip gegeven maar de beheerder wilt geen mensen van andere gemeenten. Ze willen alleen een professionele iemand van SU zelf. Tja, ik kan niemand te pakken krijgen.
Gijs, heb je een telefoonnr. of een mailadres van zo iemand?

_________________
truffel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: alternatief voor SU
BerichtGeplaatst: 13 okt 2008, 9:40 
Offline

Geregistreerd: 06 feb 2007, 23:54
Berichten: 448
truffel schreef:
gijs schreef:
Truffel, ik zou toch echt aanraden om contact op te nemen met SketchUp, als dat al niet gedaan is. Jullie zijn heus niet de enige die SketchUp op het netwerk willen draaien!

Ik weet het, ik heb Orlando van SU en Egbert Zwarts gemaild. Geen reakties. Zwarts is de leverancier.
Bourca, ons lid, is een collega van een andere gemeente, heeft een tip gegeven maar de beheerder wilt geen mensen van andere gemeenten. Ze willen alleen een professionele iemand van SU zelf. Tja, ik kan niemand te pakken krijgen.
Gijs, heb je een telefoonnr. of een mailadres van zo iemand?

Truffel,

Typisch geval van ondeskundige danwel totaal onbetrokken ambtenaren, ("zullie" moeten voor ons opdraven).
Een serieus iemand klimt in de e-mailpen en schrijft z'n klacht/probleem op in de Google Sketchup Help Group (voorheen Google Pro Help). Ben je pro (licentie) dan reageert er echt wel iemand van het SU-team. Eventueel met een opmerking bij wie/waar je rechtstreeks hulp kan vragen. Maar ja, je moet wel in het Engels (durven) schrijven. Ik wens je alle sterkte.
(Ben ik even blij niet bij die ambtenaren te horen. Heb er vaak genoeg van zéér dichtbij meegemaakt, niet zelden tot ongenoegen. Het ware allemaal niet zo erg geweest als het niet om 'publiek' geld gaat, ook hier).

Of het uiteindelijk SU wordt , wie zal het zeggen. Maar een beetje meer betrokkenheid kan geen kwaad. Er zijn wel meer
instanties die naar tevredenheid SU in een netwerk gebruiken. Wat maakt jullie gemeente zo speciaal?

Wo3Dan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: alternatief voor SU
BerichtGeplaatst: 13 okt 2008, 14:49 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2007, 20:15
Berichten: 447
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
Wat een reacties haha. Ik zeg ook niet dat programma's als 3dvida goed zijn, totaal niet om precies te zijn. Maar programma's als autocad zijn niet te vergelijken met Sketchup, en dus ook niet een echt alternatief. In ieder geval succes met het doordrammen van Sketchup :wink:

_________________
Groeten Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: alternatief voor SU
BerichtGeplaatst: 13 nov 2008, 17:13 
Offline

Geregistreerd: 10 okt 2008, 16:31
Berichten: 15
Misschien is SolidWorks een alternatief, maar dat is waarschijnlijk ook niet echt goedkoop...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO