Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
  Afdrukweergave

Modellen uit 3D warehouse
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 sep 2008, 14:30 

Ik downloade 3 dezelfde kastjes uit 3D warehouse. Ik zou daar graag 1 lange kast van maken. Is er een simpele manier om dit te doen, want ik kan geen lijnen verwijderen ofzo... Is dit omdat het opgesplitst is in een paar layers?

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Modellen uit 3D warehouse
BerichtGeplaatst: 26 sep 2008, 15:39 

Volgens mij kunt je alle modellen uit 3dwarehouse veranderen, lijntjes verwijderen, groter maken enz enz.
Opgesplitst in een paar layers? Dan zet je het in 1 layer en veranderen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 26 sep 2008, 15:45 

Dat is redelijk een probleem want als ik 1 layer van de 3 weg doe, dan is de rest (wat in de andere 2 layers zit) ook weg. En als ik bijvoorbeeld een model selecteer kan ik niet elk lijntje verwijderen, meestal selecteert hij een groot deel. of is er een manier om dit op te splitsen. Het zijn drie keukenkasten. 3D warehouse==> zoeken "simtjé" en dan staat daar cubboard part 1.
Het zijn wel m'n eigen creaties... Van drie zulke kasten wil ik 1 maken, lukt me niet echt.

groeten

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 26 sep 2008, 17:13 
Site Admin

Simtjé schreef:
Dat is redelijk een probleem want als ik 1 layer van de 3 weg doe, dan is de rest (wat in de andere 2 layers zit) ook weg. En als ik bijvoorbeeld een model selecteer kan ik niet elk lijntje verwijderen, meestal selecteert hij een groot deel. of is er een manier om dit op te splitsen. Het zijn drie keukenkasten. 3D warehouse==> zoeken "simtjé" en dan staat daar cubboard part 1.
Het zijn wel m'n eigen creaties... Van drie zulke kasten wil ik 1 maken, lukt me niet echt.

groeten

Volgens mij wil je het veel te moeilijk doen, selecteer de kast, kies move :move: en druk op Ctrl (nu heb je copy) selecteerd de linker onderkant van de kast als beginpunt en dan kopieer je de kast naar de rechter onderkant, nu typ je x2 en heb je 3 kasten op een rij, alle materialen in 1 layer.

Ook als je een item van 3D warehouse haalt kun je het op bovenstaande manier kopieren, nooit 2 of 3x importeren. Maakt je bestand nog eens extra groot ook.

Lukt het niet doe ik het wel even voor.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 26 sep 2008, 19:53 

Ik zie het en ik zou het zoals Respect het beschreef ook doen, gewoon kopieren op een rij.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 28 sep 2008, 15:21 
Site Admin

Waarschijnlijk staat het kastje ook in een component. Dubbeklik op het kastje om de component te openen en het kastje te bewerken. Als je de tip van Respect volgt kan je vervolgns alle 3 de kastjes selecteren (gebruik Ctrl + muis) en vervolgens Rechtermuisklik > Create Group. Nu kan je alle 3 de kastjes in één keer verplaatsen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 29 sep 2008, 16:30 

ik krijg ze gekopieerd, 3keer dus, ik kan ze in 1 groep zetten. maar ik krijg deze lijnen op de foto niet appart weg, hij wil daar niet 1 vlak van maken met hetzelfde deeltje van het volgende kastje, beste voorbeeld: doorlopend aanrecht...
Afbeelding
toch al bedankt voor de hulp.. misschien begrijp ik jullie nog niet helemaal goed of gaat het gewoon niet maar dat zie ik dan nog wel.

simon

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 29 sep 2008, 17:36 
Site Admin

Normaal gesproken maak ik val alle onderdelen een losse group (deur, handvat, blad, staander etc) Als je dat hebt kun je de kastjes 2x kopieren (of alleen de deurtjes, en dan weer een staander) Het blad kun je gewoon verlengen met push/pull (alleen in jou geval niet omdat je smooth edges hebt gebruikt, je kan dan wel makkelijk het blad schalen.

Na een minuutje had ik dit:

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=ed2b2b992f5afce129f80bb1bf034afd :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 29 sep 2008, 19:26 
Site Admin

en na even snel wat klooien kun je binnen een half uur tot volgend resultaat komen.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 sep 2008, 10:02 

Wooooow :shock:

Kan je nu in simpele stappen uitleggen hoe ik dat moet doen? Je hebt wel gezien dat het in 3 verschillende layers staat denk ik. Jij hebt het na een minuutje, ik heb het na 5 uur prutsen nog altijd niet :oops:

Het ziet er echt geweldig uit.
Ik heb het nodig voor de keuken voor een ontwerp voor school. Ik zal het eindresultaat van héél mijn "huisje" wel eens online zetten...

Dank uu!!!

Groeten

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 06 okt 2008, 22:29 

niemand die kan uitleggen hoe dit te doen is?
ik begrijp er niets van :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 07 okt 2008, 14:49 
Site Admin

1. Kopier het kastje drie keer, zoals je als is gelukt.
2. Als je een blauw kader ziet wanneer je een kastje selecteert weet je of het een component/group is. Als dit niet het geval is kan je verder gaan met stap 3.
3. Verwijder 2 van de 3 bladen (zorg dat je de middelste en één van de buitenste weghaalt, dus niet de twee buitenste!). Dit kan je doen door dubbel op een blad te klikken, dan selecteer je het blad in één keer.
4. Zet View > Hidden Geometry aan, nu zie je gestippelde lijntjes op de plek van verborgen lijntjes.
5. Gebruik Push/Pull om het enige overgebleven blad uit te rekken tot het uiteinde van het laatste kastje.

Succes!
Gijs

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 08 okt 2008, 20:11 

gijs schreef:
2. Als je een blauw kader ziet wanneer je een kastje selecteert weet je of het een component/group is. Als dit niet het geval is kan je verder gaan met stap 3.

en wat als het wel in een component/group zit??

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 08 okt 2008, 21:10 
Site Admin

Simtjé schreef:
en wat als het wel in een component/group zit??
Dan kan je hem uit de group halen via Rechtermuisknop > Explode. Vervolgens kan je hem vrij aanpassen. Het is niet de beste methode, maar je zult iets meer ervaring moeten krijgen met components en groups.

Succes!
Gijs

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 09 okt 2008, 21:28 

het is helemaal gelukt... dank u allemaal!

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]