Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
  Afdrukweergave

Beach House
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 aug 2008, 22:38 
Offline

Geregistreerd: 01 dec 2007, 12:01
Berichten: 27
Woonplaats: Rotterdam
Na deze geweldige zomer die wij weer in Nederland hebben gehad. Kreeg ik het idee om een strandhuis te ontwerpen. En hieronder volgt mijn visie van een moderne strandwoning. Helaas ben ik nog even bezig met het binnen halen van wat mooie plant modellen en ziet het er nu nog een beetje kaal uit, maar als ik de planten en alles binnen heb zal ik dit nog even toevoegen en ook posten.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Mijn website: http://www.proseduction.nl
Mijn 3d Warehouse: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/search?q=proseduction&styp=m

In mijn 3d Warehouse zijn al mijn ontwerpen te vinden, maar verder zijn er ook vele andere ontwerpen te vinden. (dit is omdat ik regelmatig al de vraag heb gehad waar ik mijn objecten soms vandaan heb)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beach House
BerichtGeplaatst: 18 aug 2008, 23:04 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2007, 20:15
Berichten: 447
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
Het huis is niet mijn stijl maar het ziet er alsnog mooi uit, zeker de eerste render, die zee heb je er als afbeelding achter geplakt?

En verder lijkt het me mooi om de stenen van een bump map te verzien, dit laat het er een stuk realistischer uit zien, en hier is Vray erg goed in.

_________________
Groeten Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beach House
BerichtGeplaatst: 19 aug 2008, 14:42 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
ziet er al netjes uit.
ik hou wel van zulke apparte woningen.
goed ontwerp ga zo door! :P

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beach House
BerichtGeplaatst: 20 aug 2008, 17:54 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Netjes qua design. Ik vind echter die stenen op de trappen en onderkant niet echt wat. Ik vind ze niet passen bij een strandomgeving en ze maken het geheel enorm lomp. Ik zou het eerder wat zomerser invullen. Dus of wat doen met hout of het bijvoorbeeld stuccen maar door je smurrie eerst een zooi schelpen te kwakken. En dat het dan een beetje een kleurtje wordt wat linkt aan het strand.. lekker licht. Maakt het allemaal erg massief zoals je nu die stenen gebruikt.

Bij zee past juist ruimtelijkheid etc. Dat doe je in het model van je huis door veel glas netjes, maar die stenen zorgen ervoor dat de focus onder komt te liggen.

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beach House
BerichtGeplaatst: 21 aug 2008, 22:38 
Offline

Geregistreerd: 01 dec 2007, 12:01
Berichten: 27
Woonplaats: Rotterdam
Nou ik vind je advies over het trappetje zeker een goede! ik ga er nog even werk van maken. Verder wil ik gaan kijken of het me gaat lukken om die " bump" toe te voegen aan de stenen. Ik heb zojuist de xfrog bomen en planten collectie in handen gekregen dus daar wil ik ook iets meer beeld mee gaan creeeren bij dit huis.

En ja het klopt dit is gewoon een foto achtergrond die ik achter het plaatje heb toegevoegd. Dit is wel voor mij de eerste keer geweest dat ik dat heb gedaan. Ik vond zelf dat het wel een betere indruk maakt. Nu nog even wat finishing touches en dan zal ik die hier ook posten.

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie commentaar.

_________________
Mijn website: http://www.proseduction.nl
Mijn 3d Warehouse: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/search?q=proseduction&styp=m

In mijn 3d Warehouse zijn al mijn ontwerpen te vinden, maar verder zijn er ook vele andere ontwerpen te vinden. (dit is omdat ik regelmatig al de vraag heb gehad waar ik mijn objecten soms vandaan heb)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beach House
BerichtGeplaatst: 21 aug 2008, 23:12 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2007, 20:15
Berichten: 447
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
Nog even over die bump map, er zijn twee verschillende dingen: een bump map, en een displacement map. Beiden zijn het zwart wit plaatjes (gewoon het plaatje van je stenen) die voor meer diepte in je tekening geven. Maar het verschil is dat een bump map dit doet door verschillende licht en schaduw effecten toe te passen, terwijl het oppervlak gewoon vlak blijft. Dit zie je bijvoorbeeld bij randen erg goed. Een displacement map daar in tegen, verhoogt en verlaagt daadwerkelijk delen van je materiaal. Dit maakt een render een stuk slomer, maar ook stukken mooier. Hier moet je maar wat mee experimenteren.

Iemand anders had hier tijdje geleden een veel uitgebreider stuk overgeschreven, met voorbeelden, ook met Vray, en ik kan me ook herinneren dat er een mooi rond achtig gebouw werd gemaakt met behulp van een displacement map, helaas is dit verloren gegaan in de forum crash. Maar er zijn dus mensen die stukken meer over deze technieken uit kunnen uitleggen dan ik :wink:

_________________
Groeten Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beach House
BerichtGeplaatst: 22 aug 2008, 0:52 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
s1mon schreef:
Iemand anders had hier tijdje geleden een veel uitgebreider stuk overgeschreven, met voorbeelden, ook met Vray, en ik kan me ook herinneren dat er een mooi rond achtig gebouw werd gemaakt met behulp van een displacement map, helaas is dit verloren gegaan in de forum crash. Maar er zijn dus mensen die stukken meer over deze technieken uit kunnen uitleggen dan ik :wink:

Dat was ik, begonnen met wat gras om displacement te laten zien... en inderdaad nog een keer als antwoord op iemand die een honingraat achtige organische vorm wilde gebruiken. Dat was uiteindelijk displacement icm transparancy mapping. Als ik me nog ff verveel zal ik eens kijken of ik nog in de google cache kan duiken om hem weer te vinden :)

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beach House
BerichtGeplaatst: 22 aug 2008, 10:54 
Offline

Geregistreerd: 06 aug 2008, 12:56
Berichten: 41
Wat je wel goed in de gaten moet houden met bump en displacement maps, is dat dit niet zomaar een grayscale conversie van je foto texture is. Dit ivm de belichting die het object (de stenen in dit geval) al hebben tijden het maken van die foto.
Je moet goed in de gaten houden dat wit 50% en zwart -50% van je ingestelde bump/displacement waarde ophoogd. puur grijs
wordt dus niet aangepast. Meer naar zwart krijgt diepte en meer naar wit krijg hoogte.
Bump past de face normals (een normal geeft de loodrechte licht reflectie lijn aan van een oppervalk) aan van je model, waardoor je het een effect krijgt van structuur. De normals worden zo aangepast en geroteerd dat het licht dus anders reflecteert waardoor er een illusie van structuur ontstaat.
Als je de mensen spreekt die dit soort render engines maken, krijg je in veel gevallen te horen dat bump eigenlijk een hack is. Displacement wordt dan ook vaak aangeraken. Ook voor de voegen tussen vloer/wand tegels.
Ik gebruik daarvoor vaak een bump ipv displacement moet ik eerlijk zeggen, maar dat is eigenlijk meer gemakzucht en dat het zoals eerder gezegd sneller is met renderen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beach House
BerichtGeplaatst: 22 aug 2008, 11:34 
Offline

Geregistreerd: 14 jan 2008, 18:40
Berichten: 49
Proseduction, mag ik je vragen waar je die betonklinkers in elleboog verband vandaan hebt? Verder vind ik de renders er goed uitzien! :goodjob: Alleen zoals eerder genoemd passen die stenen onder aan het huis en de trap wat minder.

_________________
Intel Core 2 Quad Q9450 - 8GB DDR2 - 8800GTX 768MB - X243W 24" TFT // Space Navigator SE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beach House
BerichtGeplaatst: 22 aug 2008, 21:37 
Offline

Geregistreerd: 01 dec 2007, 12:01
Berichten: 27
Woonplaats: Rotterdam
Ik heb al mijn materials van http://www.asgvis.com en dan inloggen en naar de download sectie. Hier zijn alle materialen te vinden. Voor sommige is het nodig om ze door asgvis material studio te halen om ze ook goed zichtbaar te maken in de renders. Ik weet even niet precies welke het was, maar ik dacht een zigzag paver in de sectie groundwork.

Veel succes en als je hem niet kan vinden laat het me weten dan zoek ik hem even voor je op!

_________________
Mijn website: http://www.proseduction.nl
Mijn 3d Warehouse: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/search?q=proseduction&styp=m

In mijn 3d Warehouse zijn al mijn ontwerpen te vinden, maar verder zijn er ook vele andere ontwerpen te vinden. (dit is omdat ik regelmatig al de vraag heb gehad waar ik mijn objecten soms vandaan heb)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO