Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
  Afdrukweergave

Re: NS intercity trein
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 aug 2008, 16:09 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
toendraaap schreef:
nou eigenlijk
ben nu het spoon aan elkaar aan het plakken
dus heb eerst een biels met een stukje rail
ik moet alleen nog wat gummen
maar dan meot ik eerst op explode drukken
maar dan loopt dat hele ding vast :S:S:S:S :cry:


Nooit iets exploderen... je kan gewoon dubbelklikken op een group dan open je hem en kun je hem aanpassen, let op, een component dat je kopieerd en welke je daarna aanpast zullen alle gekopieerde ook aangepast worden, maar dit staat allemaal al ergens ;)

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: NS intercity trein
BerichtGeplaatst: 04 aug 2008, 17:48 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 04 aug 2008, 7:56
Berichten: 44
Woonplaats: twello (gelderland)
maar componentjes zijn kant en klare dingen?
zoals uit het sketchup warenhuis?
of kunnen dat ook gegroupeerde tekeningen van mezelf zijn? :?: :?:

_________________
groetjes Toendraaap
Momenteel SketchUp ik niet zo veel meer,
ben de laatste tijd beetje druk met school werk en gamen :P.
Maar na de kerstperiode ben ik weer terug van weggeweest :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: NS intercity trein
BerichtGeplaatst: 04 aug 2008, 18:22 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Je kan zelf een aantal vlakken/lijnen selecteren dan op de selectie klikken met rechter muisknop en dan make component of make group.

gekopieerd component wijzigen dus al de gekopieerde componenten als je er 1 aanpast, bij een group is dat niet zo. Dit is alleen een voordeel omdat een deel van je tekening dan gegoepeerd is en je hem makkelijker kunt aanpassen of verplaatsen.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: NS intercity trein
BerichtGeplaatst: 04 aug 2008, 22:10 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 04 aug 2008, 7:56
Berichten: 44
Woonplaats: twello (gelderland)
dat zal wel handig zijn opzig,
moet alle verbindingslijnen verwijderen :P

_________________
groetjes Toendraaap
Momenteel SketchUp ik niet zo veel meer,
ben de laatste tijd beetje druk met school werk en gamen :P.
Maar na de kerstperiode ben ik weer terug van weggeweest :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: NS intercity trein
BerichtGeplaatst: 08 aug 2008, 11:13 
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2008, 10:39
Berichten: 6
Ook ik vindt dat het model er zo best aardig uit ziet, toch wil een paar puntjes uitlichten ter verbetering.

Laat ik eerst aangeven dat ik het zeer waardeer dat er weinig texturing is gebruikt voor het model zelf. Naar mijn mening is het gebruik van gekleurde polygonen vaak beter dan overal maar foto's opplakken. Dit komt de snelheid zeer ten goede, zowel in SU als bij het renderen of het gebruik in GE.

Maar een fout, die ik heel veel op dit forum zie, is het verkeerd gebruiken van textures die zich herhalen. Om te voorkomen dat je vierkantjes krijgt bij het vertonen van een texture die zich herhaalt is het belangrijk dat de texture goed wordt vervaardigd. Zorg dat de texture goed aansluit, hiermee bedoel ik dat de onderzijde goed moet aansluiten op de bovenzijde en dus ook rechts en links.

Daarnaast zie ik bij veel modellen dat men plygonen op een vreemde manier op elkaar laat aansluiten. Hierdoor krijg je bij het renderen kleurverschillen te zien. Ook bij de neus van deze trein is dit het geval, als ik tijd heb zal ik een poging wagen om het visueel toe te lichten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: NS intercity trein
BerichtGeplaatst: 19 aug 2008, 22:18 
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2008, 10:39
Berichten: 6
Heb een paar uur 's avonds met SU gespeeld en heb het resultaat in de Wharehouse geplaatst.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/search?q=v-irm&btnG=Zoeken&styp=m&reps=1

Aangezien ik geen blauwdruk kon vinden heb ik de maat van het origineel aangehouden aan de bovenzijde en heb verder gebruik gemaakt van foto's om de neus en de romp te maken.

Het was helaas niet mogelijk om de neus op het origineel te plakken omdat die niet recht loopt en een vreemde uitstulping heeft aan een zijde.

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom ik een paar lijnen niet shaden met de "Ctrl+eraser" functie. De polygonen vallen dan gelijk weg, dit is voornamelijk in het midden. Ik heb zelf het idee dat SU misschien niet heel erg precies is en dat bij het spiegelen een kleine afwijking is opgetreden waardoor de punten in het midden niet helemaal op elkaar liggen.

Ik zal later nog wat foto's toevoegen hoe ik het model heb gemaakt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO