|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Gek van de lijntjes Dit moet makkelijker kunnen
Auteur |
Bericht |
marksegers
|
Geplaatst: 09 aug 2008, 0:30 |
|
|
Beste hulpen
Ik wordt gek van het lijntjes trekken en weet dat het anders kan
Ik heb een zadeldak getekend van een "kas" met een lengte van 100 meter
Nu moet ik op het dak een ruitverdeling maken van 1meter brede ruiten
ik zit nu elke meter een lijntje te trekken maar dat moet toch zo met een copie of multiply commando kunnen?
wie helpt me
ja ook nog ruiten boven elkaar
Mark
|
|
Omhoog |
|
Re: Gek van de lijntjes Dit moet makkelijker kunnen
PeterW
|
Geplaatst: 09 aug 2008, 10:36 |
|
Site Admin |
 |
 |
Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02 Berichten: 2028 Woonplaats: Putte, Belgie
|
Misschien kun je een printscreen posten, of het dak zelf, ik heb wel iedeen hoe het kan, maar dan moet ik even zien wat je precies wil.
_________________ Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<
|
|
Omhoog |
|
Creator 3D
|
Geplaatst: 09 aug 2008, 12:48 |
|
|
Als je eerst het te kopiëren object selecteert en dan het Move commando, vervolgens de Ctrl toets indrukt ga dan ga je het object kopiëren. Verplaats het object in de gewenste richting en toets in de VCB 1m, voor 1 meter en toets daarna bijvoorbeeld 5x om het object 5 maal te kopiëren. Ook kan je bijvoorbeeld 6/ intypen in de VCB om een verdeling van 6 stuks te verkrijgen.
Succes
|
|
Omhoog |
|
s1mon
|
Geplaatst: 09 aug 2008, 13:49 |
|
Geregistreerd: 31 maart 2007, 20:15 Berichten: 447 Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
|
Overigens is het wel zo handig om voor de handelingen van Creator, eerst van je object een component te maken. Dus gewoon 1 raam tekenen, component van maken, en dat raam kopiëren. Als je vervolgens de ramen anders wilt, pas je 1tje aan, en zullen ze allemaal veranderen.
_________________ Groeten Simon
|
|
Omhoog |
|
gijs
|
Geplaatst: 13 aug 2008, 18:16 |
|
Site Admin |
 |
|
Je kunt ook gebruik maken van de Sandbox tool voor het maken van een vlakkenpatroon van gelijke grootte.
|
|
Omhoog |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|