Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
  Afdrukweergave

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 feb 2008, 14:27 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Zorg schreef:
Allereerst hele mooie renders die je laat zien! Erg onder de indruk ervan :)
Het enige wat ik krijg als ik met v-ray een render maak dan is het een opgloeiend licht vlak en hier en daar kan je er inderdaad iets van een woonlaag in ontdekken :wink:

:) Thanks. Wat betreft een tutorial, ik weet zelf nauwelijks wat ik doe. Maar het is voor mooie renders wel belangrijk dat je in ieder geval bv als materiaal je Vray default materiaal gebruikt (als je iets van clay render wil).

Die renders met de deuren zijn overigens gewoon gemaakt met een standaard setting die je kan laden via de options. Dus weinig speciaals mee gedaan. Maar materiaal is wel erg belangrijk. Want zoals je in posts van Proseduction kan zien zien zijn renders er echt anders uit terwijl de ingredienten Sketchup + Vray toch eigenlijk wel hetzelfde zijn.

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 04 feb 2008, 15:16 
Offline

Geregistreerd: 04 feb 2008, 9:57
Berichten: 7
In ieder geval bedankt voor de toelichting ;)

Ik zal vanavond de instellingen proberen aan te passen hier en daar. Ik moet wel zeggen ben nog helemaal nieuw in Vray (en Sketchup) heb wel enigzins van Blender en 3dsmax ervaring maar ook niet op het gebied van renderen. Die suwiki tutorial geeft mooi stap voor stap aan en dat kon ik eigenlijks nergens vinden voor vray icm sketchup.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 04 feb 2008, 23:10 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Zorg schreef:
In ieder geval bedankt voor de toelichting ;)

Ik zal vanavond de instellingen proberen aan te passen hier en daar. Ik moet wel zeggen ben nog helemaal nieuw in Vray (en Sketchup) heb wel enigzins van Blender en 3dsmax ervaring maar ook niet op het gebied van renderen. Die suwiki tutorial geeft mooi stap voor stap aan en dat kon ik eigenlijks nergens vinden voor vray icm sketchup.

Ik heb nog wel wat settings van mezelf online staan op http://vray.fizion.nl/settings.zip misschien heb je daar nog wat aan.

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 05 feb 2008, 9:15 
Offline

Geregistreerd: 04 feb 2008, 9:57
Berichten: 7
Super dank je wel. Ik zal het vanavond gelijk even proberen. Ik vond gisterenavond pas de manual op asgvis dus ben daar eerst maar eens mee verder gegaan. Het vreemde is alleen dat ik bij mijn eigen ontwerp geen schaduwen e.d. zie en bij de oefenbestanden wel. Ik ben bang dat ik ergens mijn default rendersettings heb overschreven. Als ik namelijk verder ga in de handleiding komen mijn standaard instellingen niet overeen. Als ik aangeef restore default krijg ik ook nog steeds niet het gewenste resultaat. Is het misschien teveel gevraagd om de default rendersettings ook te posten? :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 05 feb 2008, 12:47 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2008, 12:53
Berichten: 55
Woonplaats: IJsselstein
Voor Vray kun je ook voorbeeld instellingen laden voor je eigen model.
Als je de options open hebt, naar File -> Load gaan. Nu krijg je als het goed is een overzicht van opgeslagen voorbeeld instellingen, zoals default.visopt, gi_irmap_high.visopt etc. Probeer deze maar eens uit. De low, medium en high toevoegingen zeggen iets over het uiteindelijke resultaat (en render tijd! :wink:). Mocht je voorgaande bestanden zien, zorg er dan voor dat je in directory C:\Program Files\ASGvis\Options staat. Succes!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 05 feb 2008, 14:56 
Offline

Geregistreerd: 04 feb 2008, 9:57
Berichten: 7
Orakel schreef:
Voor Vray kun je ook voorbeeld instellingen laden voor je eigen model.
Als je de options open hebt, naar File -> Load gaan. Nu krijg je als het goed is een overzicht van opgeslagen voorbeeld instellingen, zoals default.visopt, gi_irmap_high.visopt etc. Probeer deze maar eens uit. De low, medium en high toevoegingen zeggen iets over het uiteindelijke resultaat (en render tijd! :wink:). Mocht je voorgaande bestanden zien, zorg er dan voor dat je in directory C:\Program Files\ASGvis\Options staat. Succes!


Daar was ik bekend mee alleen je kan ze daar ook opslaan en ik denk dat ik per ongeluk mijn default file (die je daar ook kan inladen) heb aangepast en heb opgeslagen onder de naam default. Als ik nu weer default erin zet dan krijg ik automatisch dus mijn verkeerde instellingen. Vandaar mijn vraag om echt de default instellingen te posten zodat ik alles niet opnieuw hoef te installeren :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 06 feb 2008, 19:53 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Zorg schreef:
Daar was ik bekend mee alleen je kan ze daar ook opslaan en ik denk dat ik per ongeluk mijn default file (die je daar ook kan inladen) heb aangepast en heb opgeslagen onder de naam default. Als ik nu weer default erin zet dan krijg ik automatisch dus mijn verkeerde instellingen. Vandaar mijn vraag om echt de default instellingen te posten zodat ik alles niet opnieuw hoef te installeren :)

Ik wil best een zipje maken met de visopt files die er standaard bij zitten. Maar de default settings daar kun je (ik in ieder geval niet) normaal mee renderen. Dat is te lelijk :) dus moest sowieso van een settings file uit gaan.

Laat maar ff weten of je daar zippie van wil.

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 06 feb 2008, 21:43 
Offline

Geregistreerd: 04 feb 2008, 9:57
Berichten: 7
Ik was in de veronderstelling dat het wel handig kon zijn om de manual van vray te volgen waarbij ze uitgaan van de default render files. Nu ik wat verder ben in de manual zie ik dat het zonder die eventuele default ook wel moet gaan lukken :) Zeker omdat het mij met name om de materials gaat en de technieken die erbij komen kijken.

Moet zeggen met die render settings die je hebt geupload gaat het al beter en heb ik ook al wat meer schaduw (wat ik met default helemaal niet heb) Maar dit kon ook nog wel eens aan mijn eerste sketchup file liggen (dat ik daar wat heb aangepast). Ik heb alles geselecteerd en gekopieerd naar een nieuwe sketchup file en daar merk ik al een heel verschil.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 06 feb 2008, 22:47 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Zorg schreef:
Moet zeggen met die render settings die je hebt geupload gaat het al beter en heb ik ook al wat meer schaduw (wat ik met default helemaal niet heb) Maar dit kon ook nog wel eens aan mijn eerste sketchup file liggen (dat ik daar wat heb aangepast). Ik heb alles geselecteerd en gekopieerd naar een nieuwe sketchup file en daar merk ik al een heel verschil.

Je moet ook in de gaten houden dat je de juiste lichten aan/uit hebt staan. Anders wordt het al snel een hele 'vlakke' render voor mijn gevoel. Maar zoals ik al zei, ik doe ook maar wat maar die handleiding is wel handig alleen super beroerd geschreven. Het is wel ok voor wat basis dingen maar verder echt slecht vind ik :)

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 06 feb 2008, 23:05 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2008, 12:53
Berichten: 55
Woonplaats: IJsselstein
Zorg schreef:
Moet zeggen met die render settings die je hebt geupload gaat het al beter en heb ik ook al wat meer schaduw (wat ik met default helemaal niet heb) Maar dit kon ook nog wel eens aan mijn eerste sketchup file liggen (dat ik daar wat heb aangepast). Ik heb alles geselecteerd en gekopieerd naar een nieuwe sketchup file en daar merk ik al een heel verschil.

Ik weet niet of je deze Vray tutorial al kent? Zo niet, wellicht de moeite waard om deze eens te doen. :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO