Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
  Afdrukweergave

Re: Spel met Sketchup wereld
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 jan 2008, 19:03 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Ziet er echt super uit!!
Mooi dat de schaduw op de bal ook al klopt!
Ben echt ongelofelijk benieuwd naar het resultaat.
Ik ga me er ook maar eens in verdiepen.

Alleen kan je oneindig hoog springen :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Spel met Sketchup wereld
BerichtGeplaatst: 18 jan 2008, 19:08 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2007, 20:15
Berichten: 447
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
Bedankt :)

Ja oneindig hoog springen zinde me ook niet :P Is leuk in het begin, maar niet echt goed voor in 't spel :P

Schaduw hoop ik ook op de huizen te kunnen maken, moet kunnen, zal het spel weer een stuk mooier maken :) Nu nog uitvinden hoe..

Je was er trouwens snel bij zeg!

_________________
Groeten Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Spel met Sketchup wereld
BerichtGeplaatst: 18 jan 2008, 19:31 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Ik heb hem ook al bekeken, wordt erg leuk inderdaad,

alleen je hebt meer onderdelen nu erin, en het spel wordt kleiner? hoe heb je dat gedaan?

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Spel met Sketchup wereld
BerichtGeplaatst: 18 jan 2008, 19:35 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2007, 20:15
Berichten: 447
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
Respect schreef:
Ik heb hem ook al bekeken, wordt erg leuk inderdaad,

alleen je hebt meer onderdelen nu erin, en het spel wordt kleiner? hoe heb je dat gedaan?

Heel veel gestript! Ik heb elk onderdeel onder handen genomen. Dus puur en alleen een buitenkant, geen binnenmuren, geen kozijnen ofzo, gebouwen simpeler gemaakt, enzovoorts.. Dit scheelt heel wat :)

_________________
Groeten Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Spel met Sketchup wereld
BerichtGeplaatst: 18 jan 2008, 21:51 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2007, 16:43
Berichten: 220
Woonplaats: ouderkerk a/d ijssel
lijkt me erg leuk hellaas kan ik hem niet downloaden op deze pc maar ik krijg de 29e een nieuwe dan kan ik hem eindelijk bekijken :yay:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Spel met Sketchup wereld
BerichtGeplaatst: 05 feb 2008, 17:47 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2007, 20:15
Berichten: 447
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
Een nieuwe versie is af!Best wat veranderingen:

- Het is een hovercraft geworden, grote verbetering vind ik zelf, maakt het net wat leuker :)
- Schaduw op de huizen, helaas sloom op de school pc's, maar een verbetering op de betere computers :)
- Een berglandschap aan het eind van de brug, nouja meer een verhoging met een villa erop, maar vind het toch wel leuk.
- Mist. Hij kon namelijk vanaf de top van de 'berg' de stad niet zien, en dat wilde ik mooi oplossen.
- Bordjes en texten door 't level verdeeld, probeer die op de brug maar eens te lezen ;) Ze slaan nergens op, maar eastereggs horen erbij vind ik :P
- Halfpipe en schans erbij, de ene als opvulling en de ander om uit het water te komen.
- 2 nieuwe knoppen: C voor boost, en R voor restart, die 2e duurt helaas wel even.
- Verhoogde rand langs het leven, hoewel je er nog steeds uit kan vliegen, als gevolg van C, met als oplossing R ;)
En zo nog wat dingen, dit zijn volgens mij de belangrijkste verbeteringen :)

Hier is de link:
http://www.filefactory.com/file/0e7c68/


Enne vergeet niet dat hij nog lang niet af is :P :oops:

_________________
Groeten Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Spel met Sketchup wereld
BerichtGeplaatst: 05 feb 2008, 19:15 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Ziet er echt heel goed uit hoor!
Zijn natuurlijk nog veel bugs zoals je zelf al meldde.

Leuk die verborgen boodschappen :P

ps: heb je misschien een handleiding(linkje)?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Spel met Sketchup wereld
BerichtGeplaatst: 05 feb 2008, 19:52 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2007, 20:15
Berichten: 447
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
Bedankt :) Ik zal wel wat bugs al weten, maar alsnog zou ik het waarderen als men storende hier neer wilt zetten, kan ik kijken of ik die voor de volgende versie eruit kan halen. Deze mail heb ik even geleden aan skp gestuurd, als reactie op het verzoek wat uitleg over blender, ik wilde hem nog op t forum zetten aangezien hij wel handig is voor meerdere, nou bij deze:

Als eerst een waarschuwing :P : Blender is als geen enkel ander spel, is heel moeilijk om te leren, en daarvoor moet je er heel veel tijd in stoppen! Ik kan 't weten, ik heb het al een tijdje, en snap er nog de ballen van :P

Maarja, een voorwerp bewegen doe je met G. Rotate is R, vergroten / verkleinen is S, en zo zijn er heel wat meer sneltoetsen, dit zijn de belangrijkste, en op meer kan ik zo 123 niet komen. De sneltoetsen zijn afhankelijk van in welke mode je bent. De enige twee modes die ik gebruik zijn de edit en de object mode. Met de object mode kan je gewoon voorwerpen verschuiven enzo, en met de edit mode kan je, de naam zegt het al, een individueel object bewerken. Tussen deze twee modes kan je schakelen door op tap te drukken, of onder je scherm een andere mode te selecteren.

Ik kan je aanraden eerst eens wat te proberen met een vierkant of een bol, voordat je ingewikkelde auto's ofzo door een complete wereld wilt laten manoeuvreren; hierdoor wordt alles alleen maar slomer in ingewikkelder.

Hoe je een erg basic spelletje kan maken, met een volgende camera, en een voorwerp dat luistert naar dat wat jij zegt, is dit een hele handige tutorial:
http://users.bigpond.net.au/blendage/pages/tutorials/tut6/maze.html
Heb wel veel geduld, helemaal duidelijk is het niet, en de camera de bol laten volgen is bij mij nu nog steeds meer geluk dan expertise, als het überhaupt lukt ;)

Om de bal naar links te laten gaan doe ik iets anders dan in die tutorial, ik laat het hele zooitje namelijk draaien, vind ik logischer en makkelijker. Dit doe je door bij de game bewegingen invoeren (kom je wel tegen in de tutorial) bij de left en de right arrow ipv iets bij force in te vullen, bij de dRot 0,05 ofzo in te vullen, bij de meest rechtse kolom daarvan.

Voor de rest heeel veel uitproberen, tutorials zoeken en volgen, en een hoop frustratie ben ik bang :P

_________________
Groeten Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Spel met Sketchup wereld
BerichtGeplaatst: 05 feb 2008, 20:21 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Ziet er inderdaad alweer veel leuker uit, is het nog mogelijk om de hovercraft op de heuvel schuin te laten staan (gelijk aan de heuvel)

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Spel met Sketchup wereld
BerichtGeplaatst: 05 feb 2008, 20:51 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2007, 20:15
Berichten: 447
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
Respect schreef:
Ziet er inderdaad alweer veel leuker uit, is het nog mogelijk om de hovercraft op de heuvel schuin te laten staan (gelijk aan de heuvel)

Hier zat ik ook al mee, zeker op een schans ofzo zou dit het spel gelijk heel wat mooier en realistischer maken. Of het kan, vast wel, of ik het kan, vast niet, of in ieder geval nu nog niet :P Maar ik blijf dingen uitproberen :)

_________________
Groeten Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Spel met Sketchup wereld
BerichtGeplaatst: 05 feb 2008, 22:26 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2007, 16:43
Berichten: 220
Woonplaats: ouderkerk a/d ijssel
nice game :goodjob: net een beetje driften met die hovercraft 8)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO