Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 jan 2008, 23:09 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2008, 12:53
Berichten: 55
Woonplaats: IJsselstein
Ik heb mijn tv meubel net gedaan! Maar goed, die heb ik dan ook al... :P
Ja, effe lekker gewoon blik op oneindig en verstand op nul. Daar heb ik m'n (zelf gebouwde!) Arcade kast voor. 8)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 01 feb 2008, 23:26 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Orakel schreef:
Ik heb mijn tv meubel net gedaan! Maar goed, die heb ik dan ook al... :P
Ja, effe lekker gewoon blik op oneindig en verstand op nul. Daar heb ik m'n (zelf gebouwde!) Arcade kast voor. 8)

Ik ben wel weer beetje bezig in Sketchup. Komt dan ook wel weer door jou :P Maar mijn deuren heb ik ooit op de gok zitten maken. Dus er klopt weinig van.

Ben dus nu even bezig om wat handige componenten te fixen maar goed.. gezien het detail in je deuren ben ik nu dan weer aan het mierenneuken wat betreft dingen die je never in een render terug gaat zien. Maar tis wel lekker ontspannend ff :)

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 02 feb 2008, 14:58 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Tijd voor wat dodelijk saaie deuren-renders.... zijn de soorten binnendeuren die ik nodig heb.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ennuh, Orakel. Ik zat ook nog eens naar je deuren te kijken maar ik heb het idee dat je het beslag op de deur te ver aan de buitenkant van de deur hebt zitten, dus dat plaatje metaal en de klink. Kan me vergissen overigens. Niet dat het verder boeit, ze zijn slick. :D Ik heb trouwens de NEMEF, LIPS etc weggelaten want dat leek me niet praktisch met spiegelen enzo. Mooi excuus hè ;)

Misschien dat ik ooit aan de binnenkant van kozijn nog wat schroefjes purk waar het slot in valt. Maar ik vond het wel weer ff leuk zo.

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 02 feb 2008, 16:02 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
:admin:

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 02 feb 2008, 17:23 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Respect schreef:
:admin:

Thanks... vrij nutteloos overigens... maareh best slick:

Afbeelding

Ben jij trouwens al met Vray bezig?

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 02 feb 2008, 17:34 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Ik heb Vray geinstalleerd staan, maar doe weinig interieurs, maar mijn doel is wel Vue / Vray geheel onder de knie te krijgen voor een mooie combi renderprogramma's met Sketchup samen...

Dus komt nog wel :P

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 02 feb 2008, 17:48 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Respect schreef:
Ik heb Vray geinstalleerd staan, maar doe weinig interieurs, maar mijn doel is wel Vue / Vray geheel onder de knie te krijgen voor een mooie combi renderprogramma's met Sketchup samen...

Dus komt nog wel :P

Exterieur is ook perfect te doen in Vray hoor :) Heb echt ontzettend mooie voorbeelden gezien. Je moet alleen wel Vray materiaal toekennen en ook de belichting lekker tweaken. Maar kan er echt onzettend realistisch uit zien. Om je even gek te maken.. Linkie

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 02 feb 2008, 20:50 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2008, 12:53
Berichten: 55
Woonplaats: IJsselstein
OzBoz schreef:
Ennuh, Orakel. Ik zat ook nog eens naar je deuren te kijken maar ik heb het idee dat je het beslag op de deur te ver aan de buitenkant van de deur hebt zitten, dus dat plaatje metaal en de klink. Kan me vergissen overigens. Niet dat het verder boeit, ze zijn slick. :D Ik heb trouwens de NEMEF, LIPS etc weggelaten want dat leek me niet praktisch met spiegelen enzo. Mooi excuus hè ;)

Misschien dat ik ooit aan de binnenkant van kozijn nog wat schroefjes purk waar het slot in valt. Maar ik vond het wel weer ff leuk zo.
Tjonge, jonge, er is dus nog een overtreffende trap qua detail (plastic rondjes op het kozijn, schroefjes, dikte in het glas, scharnieren) :goodjob:
Goeie materialen toegekend zie ik. Wat betreft dat beslag, je had gelijk. Het moest 1,4 cm opschuiven. Dus dat heb ik eerst gedaan en toen deze post afgemaakt, first things first! :D Nog bedankt voor de opmerkzaamheid. De rand aan de zijkant heb ik ook nog iets breder gemaakt. :)

Ik zat eerst zo te kijken... is Oz naar een showroom geweest?! :?

O ja, dat die tekst inderdaad gespiegeld wordt had ik inderdaad ook al gezien. Heb 't nu toch ook maar weggehaald. :oops:

Trouwens, over mierenneuken gesproken, de rand van je deurklink loopt iets omhoog aan de voorkant (zie 4e foto van boven) en ik mis de plastic ring om het ronde metaal bij de deurplaat :twisted: :rofl:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 02 feb 2008, 21:00 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Orakel schreef:
OzBoz schreef:
Goeie materialen toegekend zie ik. Wat betreft dat beslag, je had gelijk. Het moest 1,4 cm opschuiven. Dus dat heb ik eerst gedaan en toen deze post afgemaakt, first things first! :D Nog bedankt voor de opmerkzaamheid. De rand aan de zijkant heb ik ook nog iets breder gemaakt. :)

Ik zat eerst zo te kijken... is Oz naar een showroom geweest?! :?

O ja, dat die tekst inderdaad gespiegeld wordt had ik inderdaad ook al gezien. Heb 't nu toch ook maar weggehaald. :oops:

Eheh nou komt echt door jou dat ik dacht, laat ik de deuren ff goed fixen. Moet ze nog in mijn huis plaatsen. Maar het is wel leuk om er mee bezig te zijn. Ben alleen bang dat ik nog wel wat moet klooien in mijn huis om de deuren er passend tussen te krijgen. Ik heb best wel veel op de gok gedaan in het begin. Materiaal is overigens soms basis Vray en ik heb qua verf zelf iets in elkaar geklutst.

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 02 feb 2008, 21:10 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2008, 12:53
Berichten: 55
Woonplaats: IJsselstein
Ja, ik weet wat je bedoelt. Sommige dingen heb ik ook iets moet aanpassen. Soms ten koste van de werkelijkheid, maar ten gunste van hoe het uit komt in het model. Gebruik jij trouwens ook VrayLinked material? Ben benieuwd naar jouw eventuele ervaringen daarmee. Heb 't zelf gebruikt voor de vloer (lag het meest bij de echte vloer) en de kleur van het tv meubel.

ps. Nu heb ik weer zoiets van "die scharnieren moeten nog effe over". Waar stopt dit??? :lol:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 02 feb 2008, 21:26 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Orakel schreef:
Ja, ik weet wat je bedoelt. Sommige dingen heb ik ook iets moet aanpassen. Soms ten koste van de werkelijkheid, maar ten gunste van hoe het uit komt in het model. Gebruik jij trouwens ook VrayLinked material? Ben benieuwd naar jouw eventuele ervaringen daarmee. Heb 't zelf gebruikt voor de vloer (lag het meest bij de echte vloer) en de kleur van het tv meubel.

ps. Nu heb ik weer zoiets van "die scharnieren moeten nog effe over". Waar stopt dit??? :lol:


Eheh das erg herkenbaar die ps van je :) Maar wat betreft dat VrayLinked. Ik heb daar de clou niet helemaal van begrepen. Als je textures gebruikt moet je volgens mij wel zoiets doen omdat ie dan de waarden overneemt waarmee het materiaal om je model gewrapped zit. Maar dan is het bij mij echt eenmalig iets en daarna pas ik toch alle settings aan in Vray. Bump-map etc. daar doet Sketchup niet aan dus het is vaak één keer omzetten naar linked material en daarna tweak ik die wel weer met Vray's material editor. Moet wel zeggen dat het niet altijd even logisch is wat er gebeurd. Maar in Vray kun je zoveel dingen doen als displacement map, bump map etc. dus die link.. sja.. puur voor de coordinaten van de textures en weet eigenlijk niet of hij die ook netjes vast houdt als ik wat verander.

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 03 feb 2008, 15:39 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Nog even een paar rendertjes.. ik heb op deze verdieping de binnendeuren vervangen door mijn nieuwe deuren. Die met de stoel was nog een testje qua licht. Verder zie je op een render dat het met die maffe lamp niet helemaal tof gaat qua licht. Maar moet daar ook meer mee experimenteren. Heb overigens even de rendertijden erbij gestempeld. Geeft een beetje aan dat het best rap gaat gezien het lompe aantal objecten in de stoel kleed en bank.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 03 feb 2008, 15:46 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
tja, het blijft er gelikt uitzien.

wel ben ik benieuwd naar die laatste render op een wat hogere kwaliteit / AA etc.

ten eerste hoe het eruit ziet, en ten tweede hoelang het duurt (al maakt mij dat niet zoveel uit, renderd de pc desnoods snachts wel).

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 04 feb 2008, 10:08 
Offline

Geregistreerd: 04 feb 2008, 9:57
Berichten: 7
Allereerst hele mooie renders die je laat zien! Erg onder de indruk ervan :)

Ik ben zelf ook bezig met het tekenen van een woning en vroeg me af of je misschien een kleine tutorial kon maken over de eerste renders die je maakt die met de clay-look (of zoals de deuren die je post). Ik heb de tutorial gevolgd van http://www.suwiki.org alleen al met al is het toch erg omslachtig om het te exporteren, te importeren e.d. Nou heb ik ook niet echt de computer ervoor om 3dsmax echt goed te draaien (naja computer wel maar "slechte" videokaart icm 22 inch wordt het toch te zwaar).

Het enige wat ik krijg als ik met v-ray een render maak dan is het een opgloeiend licht vlak en hier en daar kan je er inderdaad iets van een woonlaag in ontdekken :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
BerichtGeplaatst: 04 feb 2008, 10:57 
Offline

Geregistreerd: 06 feb 2007, 23:54
Berichten: 448
Respect schreef:
tja, het blijft er gelikt uitzien.

wel ben ik benieuwd naar die laatste render op een wat hogere kwaliteit / AA etc.

ten eerste hoe het eruit ziet, en ten tweede hoelang het duurt (al maakt mij dat niet zoveel uit, renderd de pc desnoods snachts wel).

Respect,
Ik bedoel een andere sterk uitvergrootte render! Want 'k heb al dagen last van mieren op m'n scherm. :twisted:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO